Forenede Care hemtjänst kundval Ängelholm uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Forenede Care hemtjänst kundval Ängelholm

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Midgårdsgatan 2
Postnummer
262 71
Postort
Ängelholm
Telefonnummer
073-8437600
E-post
petral@forenedecare.se
Kontaktperson
Petra Ryd Lisne, enhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Vi vill göra skillnad för dig som behöver stöd i ditt eget hem. Vårt mål är att stödja dig att bo kvar i det egna hemmet så länge du önskar och det är möjligt. Omtanke, vänlighet och service genomsyrar allt vårt arbete där du som kund alltid sätts i första rum. Vår ambition är att du ska ha samma medarbetare som regelbundet kommer till dig och att dina insatser ges på de tider som är överenskomna.

Vi arbetar för att alltid sprida en positiv och glad stämning, skapa trygghet och ge dig vår helhjärtade uppmärksamhet. Vi som arbetar i hemtjänsten tycker om vårt jobb. Vi lyssnar till vad du vill och försöker tillmötesgå dina behov, förväntningar och önskemål inom ramen för det bistånd du beviljats.

Vi lägger stor vikt vid första mötet där du initialt träffar enhetshetschefen. Därefter tar fast omsorgskontakt vid som tillsammans med dig kommer överens om hur insatserna ska utföras utifrån ditt biståndsbeslut. Närstående är välkomna att delta om du önskar detta.

Vi samverkar med den kommunala hemsjukvården och utför hälso- och sjukvårdsinsatser på delegation/instruktion av den legitimerade personalen.

Önskar du insatser som inte ryms inom ramen för ditt bistånd har vi möjlighet att skräddarsy lösningar som hushållsnära tjänst.

Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Medarbetare och ledning har tvärprofessionella möten kontinuerligt med kommunsjuksköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut en gång varannan vecka med syfte att säkra helhetssituationen kring dina insatser.

Synpunkter och klagomål
Vi arbetar kontinuerligt med verksamhetens kvalitet och tar klagomål och synpunkter på största allvar som hanteras utifrån företagets ledningssystem. Vi vill göra skillnad och ha en nöjd kund!