Äldreliv AB

Äldreliv AB

Gökvägen 5B, Norrtälje

Verksam i
Norrtälje, Hallstavik, Bergshamra och Blidö
Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Hemsjukvård
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss

Äldreliv är ett litet personligt hemtjänstföretag i Norrtälje som erbjuder omvårdnad och servicetjänster. Eftersom vi är ett litet företag kan vi erbjuda våra kunder hög kontinuitet då det främst är dina två kontaktpersoner som besöker dig. Ni lär känna varandra väl och de lär sig hur du vill ha din hemtjänst utförd. Vi har fyra lokalkontor med egna arbetslag, allt detta för en mer personlig hemtjänst.

Vi jobbar konstant för att våra medarbetare ska hålla en hög utbildningsnivå så att vi ska kunna erbjuda dig bra omvårdnad och service. Genom oss har du också tillgång till enklare hemsjukvård och hemrehabilitering.

Äldreliv är godkända av Norrtälje kommun att utföra hemtjänst, detta innebär att om du vill bli kund hos oss behöver ansöka om hemtjänst hos en biståndshandläggare på din kommun. Ring gärna och prata med oss så berättar vi hur ni ska gå tillväga.

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Vi har cirka 500-600 hemtjänstkunder i Norrtälje

Tjänster

Hemtjänst
Vi på Äldreliv utför de hemtjänstinsatser du beviljats i biståndsbeslut från din kommun. Det kan handla om enkla vardagsrutiner och sysslor som alla människor behöver men inte längre klarar själva. Personlig omvårdnad som till exempel hjälp med matlagning, måltider, hygien, av- och påklädning och sänggående. Dels personlig service som hjälp med städning, tvätt, inköp och liknande.

Hemsjukvård och hemrehabilitering
Inom hemtjänsten samarbetar vi med specialister som distriktssköterskor, sjukgymnaster och arbetsterapeuter och kan på deras uppdrag hjälpa till med enklare uppgifter som rör läkemedel och hjälpmedel. 

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Hemsjukvård

Arbetssätt

Kontinuitet
Kontinuitet är avgörande för en trygg och förtroendefull hemtjänst. Vi försöker alltid se till att du möter så få ansikten som möjligt. En undersökning från kommunen visade att vi kan erbjuda våra kunder en hög kontinuitet.
Kontaktperson
Två personer utses till dina kontaktpersoner och de är dessa två personer som genomför majoriteten av besöken hemma hos dig. På så vis lär ni känna varandra väl och de vet hur du vill ha det. Det är din kontaktperson som ansvarar för att ditt biståndsbeslut uppfylls och de håller kontakt med dina anhöriga.
Genomförandeplan
Tillsammans med din kontaktman skriver ni en genomförandeplan som bygger på ditt biståndsbeslut från kommunen och den beskriver också hur du vill ha din hemtjänst utförd. Genomförandeplanen uppdateras minst två gånger om året.

Personal

All personal i hemtjänsten är undersköterskor eller vårdbiträden. Vid sidan av hemtjänstpersonal finns en sjuksköterska på varje enhet och vi har tillgång till arbetsterapeuter och fysioterapeut.

På Äldreliv är vi drygt 100 fast anställda, en verksamhetschef, en biträdande verksamhetschef som också jobbar som distriktssjuksköterska. För varje enhet finns en enhetschef, samordnare och hemtjänstpersonal. 

Språk
Arabiska
Kollektivavtal

Mat

Utifrån ditt biståndsbeslut från kommunen lagar vi mat hemma hos dig eller hjälper dig att värma en matlåda som levereras av Sodexo. Om du beviljats matlagning planerar vi tillsammans med dig vad du vill äta, genomför inköpen och lagar maten till dig.

Vi ser till att din måltid blir en trevlig stund på dagen. Utifrån dina önskemål dukar vi bordet och serverar din mat. Har du matlåda hjälper vi dig att värma den. 

Leverantör

Sodexo levererar matlådor

Kvalitet

Kvalitetsarbetet är viktigt och pågår hela tiden, arbetet utgår från vårt ledningssystem. På varje enhet har vi en avvikelsegrupp som tar hand om de synpunkter och klagomål som når oss. Vi har som mål att återkomma till kunden så snabbt som möjligt, som mest en till två veckor, när vi nåtts av en synpunkt eller klagomål.

Värdegrund 
Äldreliv står på en humanistisk värdegrund där respekt för människors integritet, behov av trygghet och självbestämmande är byggstenar. Äldre har rätt till ett meningsfullt åldrande och livskvalitet, trots eventuell sjukdom eller funktions nedsättning. Arbetet med värdegrunden är något som sker hela tiden.   

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Norrtälje: Annette Burman, 0176-26 79 24,
Hallstavik: Dennis Hammar, 0176-26 79 11,
Bergshamra: Inger Nilsson, 0176-26 79 18,
Blidö: Therese Green, 0176-26 79 29
Verksamhetschef: Therese Green, 0176-267929
Gatuadress

Gökvägen 5B

Postnummer
761 31
Postort

Norrtälje

Vill du bli kund hos oss?
För att bli hemtjänstkund hos oss behöver du ett biståndsbeslut som du ansöker om hos din kommun. Har du frågor kring ansökningen eller hur du ska gå tillväga är du välkommen att kontakta oss.

Söker du jobb?

Vi söker hela tiden kompetent personal som vill jobba tillsammans med oss. Skicka ett personligt brev och CV till någon av våra enhetschefer så kontaktar vi dig.  

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.