Ersta Hemtjänst - Österåker uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Ersta Hemtjänst - Österåker

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Saturnusvägen 2
Postnummer
184 50
Postort
Åkersberga
Telefonnummer
08-714 60 40, 070-350 97 30
E-post
osterakerhemtjanst@erstadiakoni.se
Kontaktperson
Neringa Pranyte, Tf verksamhetschef
08-714 60 41

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Ersta Hemtjänst Österåker – Vi ser människan
Du som bor i Österåker och är beviljad hemtjänst kan välja vilken utförare du vill ha. Vi på Ersta hemtjänst vill gärna vara den som hjälper dig. Vi sätter alltid dig och dina behov främst – därför är bred kompetens bland våra medarbetare och hög kvalitet på våra tjänster självklara.

 


Kort om Ersta diakoni
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi har bedrivit vård och omsorg sedan 1851, alltid med människan i centrum. Allt överskott går tillbaka till verksamheten och på så sätt skiljer vi oss från många andra vårdgivande företag. Vi möter människor med respekt, omtanke och med bevarad delaktighet och värdighet.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
40 kunder i Österåker
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

En gång per år genomför vi en kvalitetsmätning i syfte att mäta hur nöjd du som hemtjänsttagare är med våra tjänster. Vi tar även tacksamt emot dina synpunkter per telefon eller skriftligen under resten av året. Vi ser dina synpunkter och eventuella klagomål som hjälp till att förbättra och utveckla våra tjänster.

Dokumentation
För att hjälpa dig på bästa sätt kräver Socialtjänstlagen att vi dokumenterar vad vi gör och vad som händer hos dig. Dokumentationen säkerställer att du får den hjälp som kommunens biståndsbedömare har beviljat dig. Den hjälper även oss att agera rätt om något skulle hända dig. Dokumentationen samlar vi i din personakt. Du kan alltid ta del av din personakt om du vill veta vad som har dokumenterats.

Personal

Personal på verksamheten:

En förutsättning för att du ska känna dig nöjd är engagerad och kompetent personal, därför väljer vi våra medarbetare med stor omsorg. Våra medarbetare har bred kompetens med omfattande erfarenhet av äldreomsorg. Våra medarbetare består av undersköterskor och har tystnadsplikt enligt sekretesslagen.