Pressateljén städ och tvätt
Artillerigatan 2, Östersund
Om oss
På Pressateljén vill vi att du ska ha möjlighet att bo kvar hemma så länge som du själv önskar. Vi gör därför vårt bästa för att uppfylla den önskan genom att underlätta din vardag. Vi kan hjälpa dig med olika servicetjänster så som städning, tvättning, handling samt diverse fixartjänster som kan bli svårt att utföra själv.
Vår styrka ligger i att vi alltid är tillgängliga, lyhörda och erbjuder god kontinuitet. Så långt det är möjligt strävar vi efter att det är samma personal som besöker dig. Detta skapar en trygghet för dig då du vet vem som kommer och vid vilken tid. Det är lätt att känna igen oss då vi alltid bär arbetskläder med Pressateljéns logga på.
Pressateljén är ett städföretag som är godkänd av Östersunds kommun att utföra servicetjänster inom hemtjänsten. Detta gör det enkelt att köpa tilläggstjänster genom oss om du vill ha mer hjälp utöver vad du beviljats av kommunen.
Tjänster
Servicetjänster
Vi utföra de servicetjänster du fått beviljat i ditt biståndsbeslut från kommunen. Exempel på servicetjänster är städning, tvättning, handling, bortforsling, fönsterputsning samt fixartjänster.
Vi tar alltid med oss eget städmaterial och rengöringsprodukter. Om du vill kan vi följa med dig och handla, vi kan också hjälpa dig med uppsättning av gardiner, lampor och tavlor, gräsmatta, flytt möbler, bortforsling av trädgårdsavfall, tömning och röjning av förråd etc.
Eget tvätteri
Vi har ett eget tvätteri och tar med oss din tvätt som kläder, lakan, gardiner och mattor och tvättar hos oss. Vid nästa besök får du tillbaka din tvätt struken och vikt.
Tilläggstjänster
Vi erbjuder tilläggstjänster, både till befintliga hemtjänstkunder och till dem utan biståndsbeslut, som behöver extra hjälp hemma. Här kan du läsa mer om våra hushållsnära tjänster.
Arbetssätt
Vår styrka ligger i att vi kan erbjuda våra kunder hög kontinuitet. Vi strävar efter att det alltid ska vara samma personer som kommer hem till dig så du inte ska behöva träffa ett okänt ansikte.
Hemma hos dig lämnar vi en pärm med information om oss och även kontaktuppgifter till vår driftschef och logistikansvarig som är ansvariga för alla våra kunder. Du kan även prata direkt med personalen som besöker dig om du undrar något.
Innan vi börjar vårt arbete hemma hos dig går vi tillsammans igenom hur ofta du vill att vi besöker dig, vad du vill ska utföras och vid vilka tider vi ska komma. Informationen sammanställs i en genomförandeplan.
Personal
Verksamheten leds av vår driftschef som tillsammans med vår duktiga kundtjänst och kvalitetsansvariga skapar en trygg och långsiktig relation med dig som kund. Personalen som besöker dig har en grundutbildning och inom städning.
Vi har kollektivavtal
Kvalitet
För att säkerställa att vi håller en hög kvalitet har vi en kvalitetsansvarig. Vi jobbar även med kvalitetssäkring genom OCN-metoden, som är ett verktyg som medför en genomlysning av våra mål, lärandemål, resurser och förutsättningar för kvalitet.
Vi dokumenterar de sysslor vi utfört hos kunden. Vi har också kontinuerliga personalmöten där vi tar upp aktuella ärenden och pratar om ämnen som kundbemötande.
Synpunkter
Hemma hos varje kund finns en pärm med information om hur man bland annat framför synpunkter till oss. Alla synpunkter som når oss dokumenteras och åtgärdas.
Kontakt
Om du vill anlita oss som din hemtjänstutförare ska du kontakta kommunen för ett biståndsbeslut, du kan ringa Östersunds kommun på 063-14 30 00 eller maila till kundcenter@ostersund.se. Du kan även kontakta oss direkt om du har frågor eller vill köpa våra tilläggstjänster.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.