Vardaga Hemtjänst Kungsholmen uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Vardaga Hemtjänst Kungsholmen

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Industrigatan 2
Postnummer
112 46
Postort
Stockholm
Telefonnummer
070-431 56 55
E-post
sirak.gebrehiwet@vardaga.se
Kontaktperson
Sirak Gebrehiwet, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Hemtjänst på Kungsholmen
Vi på Vardagas Hemtjänst Kungsholmen har stor erfarenhet och har uppnått höga resultat i Socialstyrelsens kvalitetsundersökningar.

Vad kan vi erbjuda dig?

Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • inköp
  • post och bankärenden
  • matlagning
  • leverans av matlåda
  • promenader/ledsagning
  • personlig omvårdnad
  • med mera

Hushållsnära tjänster - RUT

Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster via RUT-avdraget. Du behöver inte vara hemtjänstkund för att köpa en sådan tjänst av oss. Exempel på sysslor vi utför:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • promenader/ledsagning
  • inköp
  • stöd och sällskap vid storhelger
  • förberedelser under och efter bjudning
  • med mera
För att du ska få hjälp av så få människor som möjligt använder vi inga underleverantörer, utan utför alla insatser själva. Vi har en egen nattpatrull som bistår med stöd och hjälp nattetid.

Vi arbetar personcentrerat

Vi arbetar för att möjliggöra för dig att leva så som du önskar. För att åstadkomma detta arbetar vi personcentrerat, det vill säga vi ser till dina behov, förmågor, mål och intressen. Utifrån denna information och ditt beviljade biståndsbeslut upprättar vi din genomförandeplan. Vi gör alltid hembesök hos dig som planerar att anlita oss som hemtjänstutförare. För oss är det viktigt att vi tillsammans går igenom de insatser du behöver hjälp med och planerar in vilka dagar och tider du önskar få hjälp. Informationen bevaras i din genomförandeplan och denna fungerar som en mall för hur vi arbetar för och med dig. Du ska känna att du har inflytande och självbestämmande och att du äger din livssituation.

Egen kontaktman

För oss är det viktigt att du får hjälp av personer som du trivs med, litar på och som tar ansvar för att du får den hjälp, omsorg och det stöd du beviljats. Därför arbetar vi med kontaktmannaskap. Det innebär att en i personalstyrkan utses till din kontaktman och att det är denna person som i första hand hjälper dig.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 275 kunder på Kungsholmen
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Personal

Personal på verksamheten: