Illustratör: Frida Hammar​
Illustratör: Frida Hammar​
Ägare Mariah Bodén
Illustratör: Frida Hammar​
Illustratör: Frida Hammar​
Illustratör: Frida Hammar​
Evita Cares lokaler

Evita Care

Umeå

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Om oss

Evita Care är ett familjärt företag som bedriver hemtjänst i Umeå kommun. Företaget ägs och drivs av Mariah Bodén. Tillsammans med mina fantastiska medarbetare erbjuder vi dig hjälp i hemmet med hög kvalitet, mycket hjärta och värme. Vi anpassar vården efter dina behov, önskemål och gör vårt yttersta för att uppfylla detta.

Tankar och funderingar om hur man kan skräddarsy omsorgen och ge varje människa möjligheten att forma sin egen omsorg födde idén att starta Evita Care. I vår verksamhet är det kundens behov och önskemål som står i fokus och det är aldrig långt ifrån att en ny idé kläcks till att den verkställs.

”Efter att ha jobbat i vården under många år insåg vi att det inte spelar någon roll om verksamheten är detaljplanerad om inte den rätta kulturen och inställningen finns. För oss är det viktigt att framhäva och betona det personliga ansvar och engagemang man bör ha för att kunna erbjuda en säker och trygg omsorg för de kunder som väljer oss.”

De pengar som blir över återinvisterar vi i verksamheten vilket gagnar både kunder och personal. Vi anordnar aktiviteter och andra trevligheter som är anpassade efter våra kunders intressen.

Vi ska visa respekt för den enskildes val, önskemål och integritet som i sin tur skapar trygghet.

Evita Care samarbetar med Sundins Assistans där vi tillsammans samordnar hemtjänst och personlig assistans. Vi skapar individuella lösningar som är skräddarsydda för dig som kund och vi erbjuder flexibilitet, delaktighet, utveckling och självständighet. Vi värdesätter att skapa nära relationer till kunder, anhöriga och medarbetare. 

 

Organisation

Evita Care

Verksamhetens storlek (antal kunder)

10-24 kunder i Umeå kommun

Tjänster

Hemtjänst är ett stöd till dig i vardagen för att du ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt. Det kan handla om allt från hjälp med lite enklare sysslor till hjälp med det mesta flera gånger per dag. Det finns två olika typer av hjälp; service- och omvårdnadstjänster.

I servicetjänster ingår praktiska saker som exempelvis städning, hjälp att tvätta kläder, sällskap vid promenader, matlagning, social samvaro och ledsagning då du får hjälp att utföra ärenden.

I omvårdnadstjänster ingår insatser som hjälp med din personliga hygien, på- och avklädning morgon och kväll, promenader med mera samt annat som rör den personliga omvårdnaden. 

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Arbetssätt

Kontinuitet

I Evita Care strävar vi efter att du som kund ska ha besök av samma personal. Kontinuitet innebär att vi kan erbjuda dig besök av ett mindre antal olika personer vilket leder till trygghet för dig som kund. Vi lär känna varandra. Att arbeta med människor är fantastiskt lärorikt. Man lär känna varandra i alla olika slags situationer.

Som med alla relationer vare sig det är privat eller i en arbetssituation kan man som kund vilja ha möjligheten att lära känna någon ny medarbetare eller som medarbetare lära känna nya kunder. Detta möjliggör att nya fräscha idéer tas i bruk hos dig som kund och som medarbetare får man möjlighet att använda sig av hela sin kunskapsbank.

Genomförandeplan

Till varje ny kund upprättar vi en genomförandeplan som beskriver vilka hemtjänstinsatser du beviljats och på vilket sätt dessa ska utföras. Vi ser gärna att du och dina anhöriga är med och planerar innehållet och de mål du vill uppnå med dina insatser. Genomförandeplanen är både en trygghet för dig som kund så du kan se dina beviljade insatser och ett verktyg för personalen.

Personal

Vi på Evita Care är ett team som består av flera medarbetare med olika professioner. Merparten av oss är utbildade undersköterskor och några är omvårdnadspersonal. Vi arbetar tillsammans ute hos dig och utför dina insatser på bästa möjliga sätt. Stor respekt för olika situationer och olikheter genomsyrar vårt vardagliga arbete.

Arbetet leds av vår verksamhetschef Mariah Bodén. Utöver de arbete som krävs inne på kontoret arbetar hon ute hos kunderna med de insatser som man har beviljats. Detta leder till att Evita Care har god inblick i varje kunds vardag och åtgärder kan vidtas omgående om något uppkommer. 

Alla insatser som du som kund beviljats i ditt hemtjänstbeslut utförs av Evitas utbildade medarbetare som brinner för att hjälpa och sätter andra människors behov före sina egna. De vill göra gott och har hjärtat på rätt ställe. Vi tycker det är viktigt att du möts med respekt, lyhördhet och en förståelse för att en människas behov, mående och önskemål kan variera från dag till dag.

Samarbeten
Genom samarbetet med Sundins Assistans har vi möjligheten att använda oss av en sjukgymnast i frågor som rör träningsprogram, träning på att använda hjälpmedel mm. 

Vi samarbetar med sjukvårdspersonal från hemsjukvården i Umeå kommun då vi behöver deras kompetens inom vissa områden. 

Språk
Har du önskemål angående språk får du gärna kontakta oss så kan vi se om det går att lösa.

Kompetensutveckling

Via kommunen har våra anställda möjligheten att läsa till undersköterskor.

Språk

Engelska, Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Utifrån ditt biståndsbeslut kan vi antingen laga mat till dig i ditt kök eller leverera matlådor.

Har du beviljats matlagning planerar vi tillsammans med dig vilka maträtter du äter under veckan och utifrån detta skriver vi en handlingslista och åker och handlar. Du bestämmer alltid vad du vill ha för mat och du får gärna delta i matlagningen.

Om du beviljats matlådor får du varje vecka en meny med olika maträtter att välja mellan. Från menyn kan du även beställa olika former av specialkost. Du väljer själv hur många matlådor du vill ha och de levereras kylda varje två gånger i veckan. Vi hjälper till att värma och servera maten om detta är ett önskemål eller behov från din sida.

Kvalitet

För oss är det viktigt att säkerställa att vi levererar en god kvalitet på den omsorgen vi erbjuder våra kunder. Vi genomför därför egna kundundersökningar för att ta reda på vad våra kunder tycker om vår verksamhet, hur våra medarbetare upplevs, vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra. Vi genomföra även utvärderingar efter olika aktiviteter som vi anordnat. Efter varje undersökning är vi noga med att analysera svaren och följa upp sådant som behövs åtgärdas.

Vi är alltid noga med att det är våra kunder som med hjälp av sina anhöriga, när det behövs, som fyller i undersökningarna, utan hjälp från oss. På så vis är vi säkra på att det är våra kunders åsikter som kommer fram och att de inte påverkats av oss.  

Kontakt

Organisation

Evita Care

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

090-349 57 70

Kontaktperson

Mariah Bodén

Gatuadress

c/o Stadsliden 3:10, Umeå Företagspark (Gamla I 20-området)

Postnummer

903 47

Postort

Umeå

Vill du bli kund hos oss?

Hemtjänsten är behovsprövad vilket innebär att du ansöker om hemtjänst hos kommunen som efter ett hembesök utreder ditt behov av hjälp. I Umeå kommun finns det något som heter förenklad biståndsbedömning där du som fyllt 75 år har rätt till ett antal timmar hemtjänst efter en enklare behovsprövning. När du beviljats hemtjänst kan du sedan välja oss som din hemtjänstutförare. Kontakta oss eller Umeå kommun för mer information.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

090-349 57 70

Translate

Tyck till