Safiren äldreboende uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Safiren äldreboende

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Viksjöplan 47
Postnummer
175 45
Postort
Viksjö
Telefonnummer
010-130 36 98
E-post
anneli.saarinen@norlandia.com
Kontaktperson
Anneli Saarinen, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Norlandia Äldreomsorgs äldreboende Safiren är det lilla trivsamma demensboendet beläget i Viksjö centrum norr om Stockholm. Här står dina personliga behov och önskemål står i centrum. Du bor i en trygg och hemlik miljö med tillgång till våra professionella medarbetare dygnet runt.

Eftersom Safiren ligger i Viksjö centrum är det nära till service som matvarubutiker, restauranger, bibliotek och apotek. Och ett gångstråk börjar precis utanför huset och närområdet finns ett naturreservat.

 

Safiren drevs tidigare av Frösunda Äldreomsorg, som hösten 2023 blev en del av Norlandia.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
16
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom: 
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Kvalitetsregister
Certifieringar
<p>Vårt digitala kvalitetsledningssystem TQM är certifierat enligt&nbsp;<a href="https://www.svenskcertifiering.se/iso9001.html">ISO 9001</a>, Kvalitet</p>
<p><a href="https://www.svenskcertifiering.se/iso14001.html" target="_blank">ISO 14001</a>, Miljö</p>

Personal

Personal på verksamheten:

Personal för din trivsel
Varje dag träffar du vårt erfarna vårdteam som under ledning av vår verksamhetschef tar hand om dig på bästa sätt utifrån dina egna önskemål och behov. Varje vecka kommer läkare på besök. Undersköterskor finns på plats dygnet runt och egen sjuksköterska fem dagar i veckan. Här finns naturligtvis också arbetsterapeut och fysioterapeut. Du får en egen kontaktperson och omvårdnadsansvarig sjuksköterska när du flyttar in.

 

norlandia personal

Ägare, styrelse, ekonomi

Bolagsfakta:
Ägare:
Sjukfrånvaro:
6,6% sjukfrånvaro för Norlandia Care AB för 2017. Beräkningsgrund: Sjukfrånvaro dag 2-365