Wallinska

Kyrkogatan 11A, Norrtälje

Typ av plats

Demens, Omvårdnad

Om oss

Kavat Vård Wallinska är ett äldreboende i Norrtälje med hotellkänsla. Här får du det lilla extra. Vi har ofta underhållning, härlig trädgård och fina balkonger.

På Wallinska, äldreboende i Norrtälje, bor du med känslan av att bo på hotell. Boendet vänder sig till dig med höga krav på service och bemötande och som vill ha det ”lilla extra”. Vi har vackra lokaler, fin utemiljö och härliga balkonger. Varje våning har en trevlig matsal och vi samlas ofta för att ta del av musikunderhållning och andra aktiviteter.

Med vårt centrala läge kan du fortsätta gå till din frisör, optiker och besöka kondis.

Se vår film om hur det är att bo på Wallinska

Inriktning/Profil

Hotellkoncept

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Hässelby Vällingby, Farsta, Enskede Årsta Vantör, Bromma, Kungsholmen, Norrmalm, Spånga Tensta, Södermalm, Skärholmen, Skarpnäck, Rinkeby Kista, Östermalm, Solna kommun, Sollentuna kommun, Täby kommun

Boendet

Vi erbjuder nu kostnadsfritt hjälp med flytten! 

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

38

Avdelningar

4 våningar

Lägenheterna

30-34 kvadratmeter

På boendet

Gratis gäst-wi-fi

Hyra

9 024 - 9 287 kr/mån

Aktiviteter

På Wallinska uppskattar de boende olika typer av provsmakningar av mat och dryck. Man tycker också det är härligt med fotbad, handmassage och nagelvård. Sittgymnastik, afternoon-tea, musikframträdanden och bingo är också välkomna aktiviteter. Vi bjuder även på deltagande i studiecirklar i samarbete med Medborgarskolan.

Läs mer om våra aktiviteter här.


Mat & Dryck

På Wallinska lägger vi stor vikt vid mat och dryck. I och med vårt hotellkoncept erbjuder vi fina måltider och roomservie för den som önskar. Vi startar dagen med en härlig frukostbuffé. Vi har en kaffemeny för god variation i kaffekoppen och bakar gärna läckerheter till fikat. Helgen startar med en fredagdrink följt av trerättersmeny.

Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint. Ofta fikar vi i trädgården eller på balkongerna.

Läs mer om mat och måltider här.


Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.


Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm. 

Läs mer om våra medarbetare här.

 

Språk

Svenska

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-580 047 52

Kontaktperson

Heléne Zetterström

Gatuadress

Kyrkogatan 11A

Postnummer

761 30

Postort

Norrtälje

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-580 047 52

Translate

Tyck till