Bejtona

Kottbygatan 5, Rinkeby Kista, Stockholm Karta

Typ av plats

Demens, Omvårdnad

Lediga platser

Om oss

Kavat Vård Bejtona är ett äldreboende med arabisk profil i Akalla. Vår personal talar arabiska och kan din kultur. Vi har egen kock som lagar mat du är van vid.

Att besöka Bejtona, ett arabiskt profilboende för äldre med biståndsbeslut, är som att göra en kort resa mycket långt bort. Vattenpipa, mat med inslag från mellanöstern, arabisk musik, frukt, nybryggt te och bakelser.

På Bejtona påminns du om hemlandet. Du kan vila i ditt modersmål och umgås med andra som talar samma språk. Medarbetarna talar arabiska och har förståelse för kulturen. Språket, maten, musiken och gemenskapen skapar trygghet.

Se vår film om hur det är att bo på Bejtona

Inriktning/Profil

Arabisk

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Nacka kommun, Sigtuna kommun, Täby kommun, Upplands Väsby kommun, Tyresö kommun, Huddinge kommun

Boendet

Vi erbjuder nu kostnadsfritt hjälp med flytten! 

Lediga platser

  • Demens - Permanent
  • Omvårdnad - Permanent

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

17

Lägenheterna

  • Alla lägenheter ligger i markplan
  • Cirka 30-50 kvm
  • Badrum med dusch och toalett
  • Liten trinett

På boendet

  • Gemensamt kök med matsal och vardagsrum
  • Gratis gäst-wi-fi

Hyra

8 286 - 10 105 kr/mån

Aktiviteter

På Bejtona är det liv och rörelse. Våra boende är sociala och uppskattar fest, går gärna hem till varandra och dricker te, umgås på balkongen och njuter av musik och dans. Vi firar alla svenska och arabiska högtider- vilket ger dubbelt upp av festligheter.

Du kan även delta i t.ex. bingo, sittgymnastik, poesiläsning och promenader i området.

Vi bjuder på deltagande i studiecirklar via samarbete med Medborgarskolan.

Läs mer om våra aktiviteter här.


Mat & Dryck

Mat och dryck är en viktig del av dagen, inte minst för dem som bor på Bejtona. Vi har en egen kock som lagar all mat, enligt våra boendes önskemål. Vi erbjuder de mest uppskattade svenska rätterna såväl som de arabiska som våra boende är vana vid sedan uppväxten. Te finns tillgängligt dygnet runt och vi njuter ofta av frukt och fika.

Här får du det bästa av två världar; både de arabiska och svenska högtidernas maträtter serveras. Vi grillar ofta. 

Läs mer om mat och måltider här.


Var lagas maten?

Maten lagas av egna kockar

Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.


Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm.

Läs mer om våra medarbetare här.


Språk

Svenska, Arabiska

Kollektivavtal

Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-580 047 10

Kontaktperson

Salar Amjadi, verksamhetschef

Gatuadress

Kottbygatan 5

Postnummer

164 74

Postort

Kista

Hitta hit

Vägbeskrivning

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-580 047 10

Translate

Tyck till