Björksätra vård- och omsorgsboende

Frösätrabacken 7D, Skärholmen, Stockholm Karta

Typ av plats

Omvårdnad, Omvårdnad korttid, Omvårdnad växelvård

Lediga platser

Om oss

Kavat Vård Björksätra är ett äldreboende med all-inclusive som ligger i Sätra, Stockholm (även korttidsboende). Det betyder att du kan flytta in i en smakfullt möblerad lägenhet utan extra kostnad om du önskar.

Björksätra, ett äldreboende med all-inclusive, ligger centralt i Sätra. Här finns lägenheter för både permanent boende och korttidsvistelse för dig utan en demensdiagnos. Här finns 48 lägenheter, varav 6 stycken är för korttidsvistelse. För att underlätta för dig att flytta till oss, kan du flytta in i en färdigmöblerad lägenhet. Vi kallar det all-inclusive. Våra balkonger är stora och härliga och lägenheterna rymliga och fina. I närmiljön finns gröna promenadvägar.

Via tilläggstjänster kan vi tillhandahålla även det som inte ingår i vårt offentliga uppdrag.

Se vår film om hur det är att bo på Björksätra

Organisation

Kavat Vård AB

Organisationsform

Företag

Driftsform

Egen regi

Du kan välja oss även om du bor i:

Solna kommun, Lidingö kommun, Upplands Väsby kommun, Tyresö kommun, Huddinge kommun, Enköpings kommun, Håbo kommun

Boendet

Vi erbjuder nu kostnadsfritt hjälp med flytten! 

Lediga platser

  • Omvårdnad - Permanent
  • Omvårdnad - Korttid

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)

48

Avdelningar

4

Lägenheterna

  • Wifi
  • 30 kvadratmeter

På boendet

Gratis gäst-wi-fi

Hyra

6 735 - 6 870 kr/mån

Aktiviteter

Vår aktivitetsansvarig tar fram veckoscheman med aktiviteter som de som bor hos oss uppskattar. Just nu är bingo, sittgymnastik, bowling och kaffe med prat populärt. Du som bor hos oss kan delta i studiecirklar tack vare vårt samarbete med Medborgarskolan.

Vi anordnar uppskattade utflykter med buss där du får möjlighet att njuta av nya miljöer och av god fika eller mat på restaurang. 

Läs mer om våra aktiviteter här.


Mat & Dryck

Mat och dryck har en central roll och är något vi lägger stor vikt vid. Lunch och middag beställs medan vi själva lagar förrätter, efterrätter och bakar gärna läckerheter till dessert eller fikastunden. Måltiden ska vara vacker och vi dukar fint.

Helgen startar vi med en fredagsdrink, vi dukar vi extra fint och har färska blommor på borden, för att markera att det är helg. Ofta fikar vi på våra stora balkonger.

Läs mer om mat och måltider här. 


Var lagas maten?

Svea Cater levererar varm mat till lunch och middag

Vård & Omsorg

Kontaktmannaskap
Varje boende har en namngiven kontaktman. Kontaktmannen är den som står den äldre närmast och för ut personens önskemål till de övriga i arbetslaget. Kontaktmannen håller regelbunden kontakt med dina närstående.

Genomförandeplanen – en ömsesidig överenskommelse
I samband med inflyttning skapar vi tillsammans med dig en genomförandeplan där vi kommer överens om vad, när och hur vården och omsorgen ska utformas. Vi gör en detaljerad dag- och veckoplanering som beskriver vilka insatser som ska utföras. Det innebär att det finns en tydlig arbetsbeskrivning att följa för våra medarbetare som gör att du och dina närstående kan vara trygga och förvissade om att insatserna ges på samma sätt, med samma kvalitet oavsett vem som är i tjänst.

Tilläggstjänster
Som privat leverantör har vi möjlighet att utöver vårt offentliga uppdrag erbjuda tilläggstjänster. Det kan vara ledsagning och sällskap till släktbesök, teater, utflykter eller tjänster som hjälp att köpa julklappar eller andra ärenden. Offert lämnas av verksamhetschef.
Läs mer om våra tilläggstjänster.

Avgifter
Omvårdnadsavgiften och avgift för maten betalar du själv direkt till stadsdelen/kommunen. Hyresavgiften betalar du till Kavat Vård.


Personal

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka. Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm.

Läs mer om våra medarbetare här.


Språk

Svenska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Kvalitet

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kvalitetsregister

Kontakt

Organisation

Kavat Vård AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 - 580 047 13

Kontaktperson

Giovanna Zumaeta

Gatuadress

Frösätrabacken 7D

Postnummer

127 36

Postort

Skärholmen

Vill du bo här?

Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om boendet eller är intresserad av att flytta hit, vi erbjuder både permanenta och korttidsplatser.

Hitta hit

Vägbeskrivning

Har du frågor? Kontakta verksamheten

Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 - 580 047 13

Translate

Tyck till