ADA hemtjänst

Huddinge

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Om oss

Hos oss på Ada Hemtjänst är det alltid du som står i centrum. För oss är det viktigt att lära känna dig och dina unika behov så vi kan leva upp till dina önskemål och krav. Vårt första besök görs alltid av vår verksamhetschef och samordnare som lyssnar på dig och utifrån detta planera en hemtjänst som passar dig. Vår verksamhetschef är också ofta ute bland våra kunder. På så vis lär hon känna dig och får veta hur du upplever din hemtjänst.

För oss är det viktigt att kunna erbjuda hög kontinuitet, att du inte ska behöva träffa mer personer än nödvändigt. Vi är noga med att det är dina regler som gäller i ditt hem och att vi följer dina önskemål.

Du har alltid möjlighet att nå oss, oavsett tid på dygnet är det alltid någon som svarar.

Ada hemtjänst & personlig assistans är godkända utförare av hemtjänst inom Huddinge kommun. Vårt uppdrag är att bedriva hemtjänst utifrån dina önskemål och behov, för att du ska kunna bo hemma självständigt och bevara ett värdefullt liv. 

 

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 100 kunder i Huddinge kommun

Tjänster

Vi utför alla de insatser som du fått beviljat i ditt biståndsbeslut från Huddinge kommun.

Hemtjänst
Vi kan hjälpa dig med alla de service- och omvårdnadsinsatser du fått beviljat. Exempel kan vara: städning, tvättning, inköp, hjälp med din personliga hygien, på- och avklädand och hjälp med förflyttningar i hemmet.

Ledsagning
För att du ska kunna leva ett så aktivt liv som möjligt erbjuder vi ledsagning. Då följer vi med dig på dina sociala aktiviteter och ärenden som apoteksbesök. Denna insats kan du få beviljad genom kommunen eller köpa till privat som en tilläggstjänst.

Avlösning
Anhöriga som vårdar sin närstående i hemmet kan ibland behöva få komma hemifrån för egen tid. Då kommer vi och håller den närstående sällskap. Denna insats kan du få beviljad genom kommunen eller köpa till privat som en tilläggstjänst.

Tilläggstjänster
Vi erbjuder även tilläggstjänster i form av service vi utför utöver biståndsbeslutet. Det kan vara allt från städning, fönsterputsning, tvättning, strykning, promenad, inköp, gräsklippning, snöskottning och avlastning.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Vi är noga med att besöka dig på avtalat tid enligt det schema som du varit med och skrivit. Vid förändringar i schemat ringer vi och meddela detta i god tid innan. Detta är viktigt för din trygghet så att du inte behöver vara osäkerhet när du öppnar din dörr.  

Kontinuitet

Vi försöker lägga schemat så att du blir besök av den personen som du känner dig mest bekväm med, det är också den personen som utses till din kontaktman. Har du behov av flera besök utser vi en person som besöker dig på kvällen och en person som besöker dig på helger. Ju färre besök du har per dygn desto färre personer behöver du träffa.

Kontaktperson

Du får vara med och utse din kontaktman ur vår personalgrupp. Du kan också vända dig till vår verksamhetschef och samordnare som alltid är tillgängliga. Med ditt tillstånd kan din kontaktman ha kontakt med dina anhöriga och andra instanser som rör din vård och omsorg.

Genomförandeplan

Så fort du valt Ada hemtjänst som din hemtjänstutförare besöker vår verksamhetschef och samordnare dig för att lära känna dig och går igenom hur du vill ha din hemtjänst utförd. Vi skriver ett schema om vilka dagar och tider du vill att vi ska besöka dig. Detta dokumenteras i din individuella genomförandeplan.

Personal

Hos oss på Ada hemtjänst är en majoritet undersköterskor och några är vårdbiträden med lång erfarenhet av att jobba med omvårdnad. Vår vd, som även är vår verksamhetschef, är väldigt engagerad i det dagliga arbetet och tillsammans med vår samordnare känner hon alla våra kunder på ett personligt plan. Vår samordnare har en medhjälpare som både jobbar på kontoret och ute hos våra kunder.

Gemensamt för vår personal är att de är kompetenta, lyhörda, respekterar dina önskemål och har kännedom om olika kulturer. För din trygghet bär all personal synlig id bricka med foto och kan vid behov även visa upp sin legitimation.

Vi är måna om att vår personal ska må bra och trivas på jobbet, då erbjuder de dig som hemtjänstkund en bättre service och omvårdnad.

Kompetensutveckling

Våra medarbetare genomgår kontinuerligt olika kompetenshöjande utbildningar inom bland annat kost, förflyttningar och bemötande.

Språk

Svenska, Arabiska, Danska, Hindi, Kurdiska, Persiska, Polska, Spanska, Syrianska, Turkiska, Ungerska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Hemlagad mat
Måltiderna är en viktig del av vardagen som många ser fram emot. Vi på Ada hemtjänst är duktiga på matlagning, både svensk husmanskost och maträtter från olika kulturer för dig som gillar en variation. För oss är det viktigt att kunna erbjuda dig näringsrik mat som både tillfredsställer dina behov och samtidigt ser aptitlig ut. En annan viktig punkt är att ha sällskap vid måltiderna, vilket främjar den sociala samvaron.

Matlådor
För de som önskar levererar vi varma matlådor direkt från en restaurang som är av hög kvalitet och anpassad efter äldres behov. Vi är tydliga med att påpeka att våra matlådor levereras varma och inte frysta och vakuumförpackade.

Varje vecka får du en matsedel där du kan välja ut vilka maträtter du vill äta de kommande dagarna. Är du i behov av specialkost försöker vi lösa det. Matlådorna kostar precis lika mycket oavsett vilken hemtjänstleverantör du väljer. 

Leverantör

Vi har avtal med lokala restauranger som levererar kvalitativ mat som är anpassad efter äldres behov.

Kvalitet

För oss på ADA hemtjänst är det viktigt att du känner dig trygg, delaktig och respekterad. Därför tar vi som sitter i ledningen kontakt med dig för att höra dina åsikter, vi är också ute och träffar våra kunder vid personliga möten. Du har också möjlighet att lämna in dina synpunkter skriftligt via blanketter. Tveka inte att kontakta oss om eventuella kvalitetsbrister, det hjälper oss att utvecklas och bli bättre.

För att garantera kvaliteten utför vi egenkontroller för att säkerställa att våra rutiner fungerar som de ska. Två till tre gånger i månaden har vi arbetsplatsträffar (APT) då vi tar upp avvikelser och andra synpunkter som nått oss och diskuterar hur vi bäst åtgärdar dessa så det inte händer igen.     

Kontakt

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 778 27 27

Kontaktperson

Saime Uyanik, verksamhetschef, 0700161629
Samordnare, 08 778 27 27

Gatuadress

Paradistorget 2A

Postnummer

141 47

Postort

Huddinge

Vill du bli kund hos oss?

Du behöver ett biståndsbeslut som du ansöker om via en biståndshandläggare på äldreomsorgsförvaltningen i Huddinge kommunen. Du har rätt att välja vilken hemtjänst utförare du vill. När du valt oss tar vi kontakt med dig för att komma överens om hur vi ska lägga upp vårt arbete.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 778 27 27

Translate

Tyck till