Trygga Hjälpen uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Trygga Hjälpen

Kontaktinformation

Hemsida
Gatuadress
Utängsvägen 4
Postnummer
824 34
Postort
Hudiksvall
Telefonnummer
0650 10 300
E-post
evelina.ekvall@tryggahjalpen.com; rosie.gradin@tryggahjalpen.com
Kontaktperson
Rosie Gradin, Vice VD
Evelina Ekvall, Administrativ Assistent

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Vi på Trygga Hjälpen kan erbjuda dig:
• Små professionella personalteam.
• Två särskilt utsedda i personalen som ansvarar för kontakten med dig och att du är delaktig i planeringen av de insatser du har behov av.
• En kvalitativ omvårdnad, social samvaro och service.
• Personal som har ett genuint intresse för äldreomsorg och hög serviceanda.
• Tilläggstjänster med RUT-avdrag.
• En verksamhet som för alla, både kunder och personal, genomsyras av trygghet, värme, omtanke, hög kontinuitet och glädje.

För insatser som du har beviljats från Hudiksvalls kommuns handläggarenhet fakturerar kommunen dig. Det är samma kostnad om du har oss på Trygga Hjälpen som din utförare eller det kommunala allternativet.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
400 - 500
Språk
Engelska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Genom att vår verksamhet är konkurrensutsatt och att vi är beroende av att kunderna väljer oss, garanterar det en god kvalité på vårt arbete. Detta leder till en positiv utveckling med nöjda kunder, som leder till att fler kunder väljer oss och vår personal får då en direkt bekräftelse på väl utfört arbete.

För oss är det viktigt att vi blir uppmärksammade på områden som vi behöver utveckla och förbättra. På så vis ser vi till att våra besök hos kunderna bidrar till ett välbefinnande med trygghet, värme och glädje. Då är våra kunders bidrag och hjälp enormt viktiga för oss.

Det går naturligtvis bra att muntligt framföra sina synpunkter till kontaktmännen, övrig personal eller till verksamhetsansvarig. Den som tar emot informationen ansvarar för att skriva ner och lämna blanketten till verksamhetsansvarig som sedan ansvarar för att återkoppla till våra kunder och informera vad vi gör för att utveckla och förbättra det vi blivit uppmärksam på.

Viktigt för oss är att företaget inte drivs i något vinstsyfte utan eventuellt överskott ska användas i verksamheten för att gynna både våra kunders och personals välbefinnande.

Trygga Hjälpen anser att det är mycket viktigt med kollektivavtal och är självklart med i den branschorganisation, Vårdföretagarna/Almega som är störst inom området. Det innebär att vi har kollektivavtal med Kommunal, vilket känns väldigt tryggt för oss alla.

Personal

Personal på verksamheten:

Våra medarbetare på Trygga Hjälpen har undersköterskekompetens och vi är särskilt stolta över att många som har lång erfarenhet från omsorgsarbete vill jobba hos oss. Vi är sju små engagerade arbetsteam med sju personal i varje, varav en personal är teamledare. Vi har sedan en operativ chef, administratör och en VD som tillsammans leder verksamheten på övergripande nivå.

Vi samarbetar med sjukvårdspersonal, kommunens dagverksamhet och andra aktörer som finns runt våra kunder.

Med engagerad personal som får bra kunskap, goda förutsättningar och vill ta ansvar för företagets utveckling, får vi de bästa resultaten inom alla områden. Allt från kundbemötande, arbetsvillkor till ekonomi. Personalen får då även hög arbetsglädje, stark yrkesstolthet och mår bra.