Olivia Hemomsorg AB
Mölndal
Om oss
För oss är det viktigt att varje individ ges möjligheter att leva så självständigt som möjligt, utifrån sina egna förutsättningar. Beroende på vilket behov av stöd du som kund har och vilken insats du har fått beviljad, så skapar vi tillsammans en genomförandeplan som blir vårt styrdokument.
Vi tänker att alla individer mår bra av att veta vad som händer och när det händer, för att skapa en känsla av trygghet. Vi jobbar aktivt med kontinuitet, både i person som ger stöd men också i bemötande.
Om Olivia hemomsorg
Olivia Hemomsorg är ett väletablerat företag och ingår i koncernen Team Olivia AB.
Olivia Hemomsorg AB ingår i affärsområde Hemomsorg och är idag fördelat på 20 verksamheter. Bolaget startades 2005 och har idag ca 1200 anställda över större delen av Sverige.
Vi har upptagningsområden i hela Mölndals stad.
Organisation
Tjänster
Vi utför de tjänster som du har blivit beviljad i ditt biståndsbeslut.
- servicetjänster
- personlig omvårdnad
- socialt stöd
- avlösning för anhöriga
Tilläggstjänster
Vi erbjuder hushållsnära tjänster där du som privatperson, utan bistånd, kan köpa tilläggstjänster. Tjänster vi erbjuder:
- städning
- tvätt, strykning
- stöd vid inköp
- avlastning i hemmet
- promenader, följe till bank, frisör, fotvård med mera.
För de tilläggstjänster du köper kan du göra skatteavdrag för hushållsnära tjänster, så kallat Rut-avdrag.
Typ av insats
Avlösning, Omvårdnad, Service, Tilläggstjänster
Personal
Språk
Svenska
Kvalitet
Olivias kvalitetsmål är nöjda kunder och nöjda medarbetare
Det mäter vi genom anonyma enkäter och individuella uppföljningar. Vårt arbete styrs av kundernas behov och önskemål. Tillsammans med våra kunder planerar vi hur insatserna ska utföras och vi följer upp att vi levererar som planerat och att kvaliteten uppfyller eller överträffar kundernas förväntningar.
Kvalitet inom alla arbetsmoment
Kvalitetssystemet utgår från Socialstyrelsens och uppdragsgivarnas krav. Vi har rutiner och policys för alla delar av vårt arbete för att kvaliteten ska genomsyra alla arbetsmoment. Våra medarbetares bemötande och attityder är en ofta avgörande kvalitetsfaktor som vi ständigt arbetar med.
Jobbar ständigt med förbättringar
Kvalitetssystemet fångar upp avvikelser, synpunkter, klagomål, fel och brister som leder till förbättringsåtgärder. Våra kunder är våra viktigaste kvalitetsbarometrar. Lever vi inte upp till dina förväntningar så vill vi veta det, det är först då vi får vetskap om dina synpunkter som vi kan bli bättre.
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
031- 13 16 16
E-post
Kontaktperson
Emma Karlsson, verksamhetschef
emma.karlsson@olivia.se
Gatuadress
Gamla Almedalsvägen 10
Postnummer
412 63
Postort
Göteborg
Vill du bli kund hos oss?
Du ansöker om hemtjänst hos en biståndshandläggare på Mölndals kommun. Kontakta växeln så hjälper de dig vidare, 031-315 10 00.
Bilder och video

Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.