Invita Omvårdnad AB uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet
Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och branschorganisation för vårdgivare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla medlemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksamheter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.
Nedan redovisas informationen för Invita Omvårdnad AB
Kontaktinformation
Organisation
Telefonnummer
0155- 45 10 10 (växel)
E-post
Kontaktperson
Hittar du här: www.invita.se/kontakt
Basfakta om verksamheten
Verksamhetens mål och inriktning
För oss på Invita är det en självklarhet att bidra till våra kunders livskvalitet. Det kan exempelvis vara allt från att vi erbjuder våra kunder hemlagad mat i det egna köket, att vi erbjuder följe till konserten eller att vi erbjuder en extra promenad vid fint väder.
Vi som driver Invita heter Cecilia och Per Ingre och vi grundade företaget 2007. Tankarna på att ge oss in i äldreomsorgsbranschen uppstod när Pers mamma i början av 2000-talet, fick behov av hemtjänst. Vi såg då att mycket kunde utvecklas och förbättras så att äldres vardag skulle kunna fyllas med fler glädjeämnen.
Då det i flera svenska kommuner möjliggjordes att hemtjänsten skulle kunna levereras av privata företag såg vi möjligheten att förverkliga vår vision och våra idéer. Vi bestämde oss för att skapa en hemtjänst på de äldres villkor. Med oss tog vi vår erfarenhet av att driva serviceföretag och vår kunskap om att arbeta med offentligt finansierad verksamhet. 2008 etablerade vi oss i Nyköping och här har vi sedan dess en stabil lokal organisation med härliga medarbetare som i enlighet med vår modell förverkligar det våra kunder önskar.
Utöver att bidra till och förgylla varje individs vardag så erbjuder vi följe vid bröllop, shoppingturer eller varför inte på semesterresan. Vi ger våra kunder möjlighet att bestämma över sin vardag och hur de vill leva sina liv.
Tillsammans med Alzheimerfonden har vi ett gott samarbete där vi genom olika aktiviteter och event riktar fokus mot demenssjukdomar.
Varmt välkommen till Invita! / Cecilia & Per Ingre
Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 450 kunder i Nyköping
Språk
Svenska, Arabiska, Bosniska, Engelska, Finska, Kantonesiska, Kurdiska, Norska, Persiska, Polska, Ryska, Somaliska, Spanska, Turkiska
Kvalitet
Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring
På Invita har vi ett väl inarbetat kvalitetssäkringssystem med fastlagda rutiner och checklistor och vi genomför kvalitetsuppföljningar varje år. Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre, för att lyckas med det behöver vi dina tankar, idéer och åsikter. Kom gärna med idéer om hur vi kan utveckla verksamheten och vad du önskar att vi kunde erbjuda våra kunder!
Personal
Personal på verksamheten
I Nyköping arbetar vi i sex arbetsgrupper med cirka 15 personer per grupp. Merparten är undersköterskor, flera med särskild kompetens inom geriatrik, demens- och palliativ vård. All personal går kurser i näringslära, matlagning och livsmedelshygien. Vi samarbetar med sjukvårdspersonal från hemsjukvården i kommunen, t. ex. distriktssjuksköterskor och arbetsterapeuter.
Sjukfrånvaro
8 procent sjukfrånvaro i relation till totalt arbetade timmar.
Kollektivavtal
Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna
Ägare, styrelse, ekonomi
Bolagsfakta
Styrelse
Ledning
- Per Ingre (styrelseordförande)
- Cecilia Ingre (VD)
- Maria Karlsson (verksamhets controller)
- Gudrun Blomberg (ekonomiansvarig)
Ägare
Helägt dotterbolag till Positor AB som ägs till 100 procent av Cecilia och Per Ingre.