Aros Omsorg

Stockholm

Verksam i

Hägersten-Liljeholmen, Skärholmen, Hässelby-Vällingby, Rinkeby-Kista

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Om oss

På Aros Omsorg anser vi att det är viktigt att erbjuda våra kunder individanpassad omsorg, eftersom alla är olika och har olika personligheter, omsorgsbehov, kulturell bakgrund och humör. Våra medarbetare är noga med att respektera din integritet så du kan känna dig trygg med att släppa in oss i ditt hem.

Att kunna erbjuda flexibilitet och vara våra kunder behjälpliga är viktigt för oss. Som kund hos oss har du möjlighet att styra hur du vill att din hemtjänst ska utformas. Om våra kunder behöver hjälp med något extra försöker vi alltid hitta en bra lösning.

Ett av våra interna mål är att ha så låg personalomsättning som möjligt. Vi vill kunna garantera våra kunder samma personal fortlöpande, vilket skapa en trygghet och harmoni i vardagen.

Vi tycker det är kul att uppvakta våra kunder vid olika högtider med något extra. I påsk bjöd vi till exempel på påsklunch och en liten påskpresent.

Organisation

Aros Omsorg AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

40-50 kunder i Stockholm och Sollentuna

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför alla de hemtjänstinsatser som du beviljats i ditt biståndsbeslut från kommunen. Vi har utbildad personal som tar väl hand om dig. Exempel på hemtjänstinsatser kan vara service i form av handling och städning, omvårdnad i form av hjälp med den personliga hygienen. Vi kan även hjälpa dig med ledsagning och avlastning.

Social samvaro och aktiviteter
Vi vill verka för att du, efter din egen vilja, ska ta del av aktiviteter utanför hemmet. Med din vilja och vår personal är ingenting omöjligt att genomföra.

Sjukvård- och myndighetskontakter
Vi hjälper dig med sjukvård- och myndighetskontakter. Behöver du hjälp med att tolka brev eller har du andra samhällsfrågor ställer vi gärna upp.

Konsultation
Har du som anhörig eller kund frågor om Socialtjänstlagen (SoL) är du alltid välkommen att kontakta oss. Vi erbjuder alltid fri konsultation och rådgivning även för dig som inte är en hemtjänstkund hos oss.

Tilläggstjänster
Om det finns behov av tilläggstjänster ställer vi gärna upp och löser det. Det är en del i den individanpassade omsorg vi erbjuder våra kunder.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Första mötet
Vid det första möte planerar vi din omsorg tillsammans med dig och eventuellt dina anhöriga. Då går vi igenom och pratar om vad det innebär att ha hemtjänst och hör efter vad dina önskemål är. Du kan alltid få hjälp med tolk om det behövs. 

Flexibilitet
Den ena dagen är inte den andra lik, därför är vi alltid flexibla för ändring av tiden när vi kommer på besök. Du har alltid möjlighet att vända dig till oss om det är något du vill ändra på i hur vi utför din hemtjänst.

Kontinuitet

Vi har tydliga utarbetade rutiner i vårt arbete som skapar kontinuitet i vår omsorg. Alla kunder har specifik personal som besöker dem.

Kontaktperson

Alla kunder har en kontaktperson som de kan vända sig till. För oss är det också viktigt att familjen får en kontaktperson de alltid kan ringa till om de undrar något.

Genomförandeplan

Möjligheten för dig att påverka din hemtjänst är stor, vi välkomnar alla dina önskemål och krav som du har. Därför skriver vi tillsammans med dig en genomförandeplan som är baserad på dina önskemål och beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Personal

Personalen som kommer hem till dig har undersköterskeutbildning, vårdbiträdesutbildning eller annan relevant kompetens för uppdraget. Hos oss jobbar också sjuksköterskor med specialkompetens inom demenssjukdomar.

I ledningen sitter personer med kompetens och erfarenhet av olika delar inom omsorg och personlig assistans, bland annat inom socialtjänstlagen som ligger till grund för hela verksamheten. Har ledningen en bra förståelse för verksamheten kan de också vägleda de anställda i sitt arbete.

Personal som erbjuder trygghet
Då vår personal på Aros Omsorg fungerar som ett hjälpmedel för att ge dig en rikare vardag är det viktigt att de vi anställer är lyhörda och flexibla i sin yrkesroll. Vi strävar efter att ha personal som talar ditt språk, respekterar och har förståelse för dina religiösa och kulturella värderingar. Detta för att du skall känna dig trygg och nöjd med oss.

Kompetensutveckling

Vi uppmuntrar vår personal att delta i kompetenshöjande utbildningar och många av våra medarbetare har också en ambition och viljan att vidareutbilda sig.

Språk

Svenska, Arabiska, Bosniska, Engelska, Kurdiska, Persiska, Ryska, Somaliska, Turkiska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknad via Vårdföretagarna

Mat

Varje måltid ska vara en smakupplevelse och ett trevligt inslag i vardagen. Oavsett om du har hemlagad mat eller matlåda ska din mat vara av högsta kvalité. Därför har vi tagit fram tydliga rutiner och utbildningar för att din mat ska vara god och sund.

Vår matleverantör
Med mer än 15 års erfarenhet av att driva restaurang och catering, serverar Tunet dagligen flera rätter till äldreboende och hemtjänst. 

Kvalitet

Vi på Aros Omsorg går konstant igenom våra rutiner och uppdaterar dem med bland annat information om hur vi ska hantera olika situationer. Vid våra arbetsplatsträffar pratar vi bland annat om områden som bör förbättras. Upptäcker vi att något som bör utvecklas upprättar vi en tidsplan på när det ska vara genomfört, sedan gör vi en uppföljning för att utvärdera om kvalitén höjts på grund av våra förändringar av verksamheten.

Synpunkter och klagomål
Vi uppmuntrar våra kunder att framföra eventuella synpunkter eller klagomål så vi vet vad vi kan förbättra. Synpunkter och klagomål kan framföras både muntligt och skriftligt. På våra arbetsplatsträffar tar vi upp och diskuterar eventuella synpunkter. Vi är även noga med att fråga våra kunder om vi kan förbättra något eller om de vill ge oss beröm för något, på så vis vet vi vad vi ska fortsätta med respektive hitta en annan lösning på.

Garantier
Vi har tagit fram en garanti som innebär att du som kund alltid garanteras att få hjälp av en person av samma kön. Vi jobbar också hårt för att du ska få träffa personer som talar ditt språk, om du så önskar.

Kontakt

Organisation

Aros Omsorg AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08-760 76 70, växeln

Kontaktperson

Madlen Youssef, 076-049 0585

Gatuadress

Årevägen 23

Postnummer

163 61

Postort

Vällingby

Vill du bli kund hos oss?

För att bli kund hos oss behöver du först ansöka om ett biståndsbeslut om hemtjänst hos din kommun, sedan kan du välja oss som din hemtjänstutförare.

Har du redan hemtjänst och vill byta till oss på Aros Omsorg kan du kontakta oss för mer information om hur du går tillväga.

Söker du jobb?

Vi söker alltid nya ambitiösa medarbetare
Välkommen att skicka en skriftlig ansökan med ditt CV och personligt brev till info@arosomsorg.se så kontaktar vi dig. 

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08-760 76 70, växeln

Translate

Tyck till