Ersta Hemtjänst - Södermalm uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Ersta Hemtjänst - Södermalm

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Rosenlund: Tideliusgatan 42, Klippan: Erstagatan 3G
Postnummer
116 91
Postort
Stockholm
Telefonnummer
Rosenlund kväll och helg: 08-714 60 15
Klippan kväll och helg: 08-714 60 14
E-post
sodermalmhemtjanst@erstadiakoni.se
sodermalmhemtjanstklippan@erstadiakoni.se
Kontaktperson
Fanny Josefsson, verksamhetschef Klippan
08-714 60 24
Nathalie Ödbrink, verksamhetschef Rosenlund
08-714 66 78

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Ersta Hemtjänst Södermalm – Vi ser människan
I vår verksamhet är det dina behov, intressen och vanor som bestämmer hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras. Våra insatser ska underlätta i det dagliga livet och göra det möjligt att bo kvar hemma.

På Södermalm har vi två verksamheter
- Ersta hemtjänst Södermalm Klippan erbjuder hemtjänst till dig som bor områdena öster om Götgatan - bland annat Ersta, Sofia, Katarina, Hammarby sjöstad samt Gamla stan och Henriksdal.

Ersta hemtjänst Södermalm Rosenlund erbjuder hemtjänst till dig som bor på eller väster om Götgatan - bland annat Rosenlund, Tanto, Zinkensdamm, Hornstull, Reimerholme, Mariatorget och Slussen.


Våra kunder är välkomna att delta i Ersta kyrkas aktiviteter. Kyrkan erbjuder också stödjande samtal för den som önskar.

Kort om Ersta diakoni
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi har bedrivit vård och omsorg sedan 1851, alltid med människan i centrum. Allt överskott går tillbaka till verksamheten och på så sätt skiljer vi oss från många andra vårdgivande företag. Vi möter människor med respekt, omtanke och med bevarad delaktighet och värdighet.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 280 kunder på Södermalm
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

En gång per år genomför vi en kvalitetsmätning i syfte att mäta hur nöjd du som hemtjänsttagare är med våra tjänster. Vi tar även tacksamt emot dina synpunkter per telefon eller skriftligen under resten av året. Vi ser dina synpunkter och eventuella klagomål som hjälp till att förbättra och utveckla våra tjänster.

Dokumentation
För att hjälpa dig på bästa sätt kräver Socialtjänstlagen att vi dokumenterar vad vi gör och vad som händer hos dig. Dokumentationen säkerställer att du får den hjälp som kommunens biståndsbedömare har beviljat dig. Den hjälper även oss att agera rätt om något skulle hända dig. Dokumentationen samlar vi i din personakt. Du kan alltid ta del av din personakt om du vill veta vad som har dokumenterats.

Personal

Personal på verksamheten:

En förutsättning för att du ska känna dig nöjd är engagerad och kompetent personal, därför väljer vi våra medarbetare med stor omsorg. Våra medarbetare har bred kompetens med omfattande erfarenhet av äldreomsorg. Personalen består av undersköterskor och vårdbiträden. All personal har tystnadsplikt.