Regal Vård & Omsorg AB uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet
Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och branschorganisation för vårdgivare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla medlemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksamheter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.
Nedan redovisas informationen för Regal Vård & Omsorg AB
Kontaktinformation
Organisation
Gatuadress
Sandelsgatan 14
Postnummer
115 34
Postort
Stockholm
Telefonnummer
08 23 60 11, 08 32 14 29
E-post
Kontaktperson
Niklas Evaldsson, verksamhetschef och VD
Basfakta om verksamheten
Verksamhetens mål och inriktning
Regal Vård & Omsorg erbjuder trygg och högkvalitativ hemtjänst anpassad utifrån dina behov och önskemål. Vi underlättar din vardag och erbjuder dig service dygnet runt. Vi är ett lokalt företag med personlig anknytning till de stadsdelar vi arbetar inom.
Vi strävar efter att antalet personer som hjälper dig begränsas så långt som möjligt och att hemtjänstinsatserna utförs på överenskommen tid. Vi tror på en öppen och regelbunden dialog för att kunna möta dina behov och önskemål på hur insatserna ska utföras. Arbetet utförs av kunnig personal som bemöter dig med värme, respekt och visar hänsyn för din integritet. Hos oss talar alla flytande svenska.
Tillgänglighet
Vi är alltid tillgängliga, dygnet runt kan du alltid ringa oss. Kvällar, nätter och helger kopplas du vidare till vår jour. På så sätt får du och dina närstående alltid hjälp om ni behöver utan onödiga dröjsmål.
Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 105 kunder i Stockholms stad
Språk
Svenska, Arabiska, Engelska, Filipino, Finska, Persiska, Ryska, Serbiska, Spanska, Thai
Kvalitet
Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring
Vi på Regal Vård och Omsorg arbetar kontinuerligt med kvalitet och vi strävar hela tiden efter att förbättra oss. Det här gör vi genom uppföljningar och utvärderingar. Vi gör årliga analyser genom intervjuer och enkäter. Dina och dina anhörigas åsikter är värdefulla för oss därför är vi tacksamma om du alltid berättar för oss vad du tycker.
Kvalitet handlar om att själv få välja vem som kommer hem och utför vårdinsatser. Det handlar också om att få god omvårdnad, möjligheten att få komma ut och promenera eller bara ha någon som håller en i handen. Ett systematiskt förebyggande kvalitetsarbete gagnar den enskilde individen i form av ökad livskvalitet.
För att vi ska kunna ge dig en så bra vård som möjligt så dokumenterar vi allt som händer hemma hos dig. Din kontaktperson samlar all information om dig för att säkerställa att din vård utförs efter dina önskemål. Du har självklart rätt att ta del av informationen.
Miljön är viktig för oss
Vår miljöpolicy innebär att vi använder miljöklassade fordon och alltid väljer miljömärkta produkter. Vi ställer även miljökrav på våra leverantörer.
Personal
Personal på verksamheten
Arbetet på Regal Vård & Omsorg utförs av kunnig personal som bemöter dig med värme, respekt och visar hänsyn för din integritet. Omvårdnadspersonalen består av cirka 60 personer och majoriteten av dessa är utbildade undersköterskor. När vi anställer personal försöker vi alltid hitta personer som är engagerade, lyhörda och har en lämplighet och vilja att jobba med äldre. All personal talar flytande svenska.
Flera av våra medarbetare har utbildning inom demenssjukdomar och några har även gått en demensutbildning genom Silviahemmet. Vi har även personal med utbildning inom näringslära och nutrition.
Trygghet och integritet
Alla våra medarbetare bär arbetskläder och ID-brickor. De har också tystnadsplikt, vilket innebär att de inte får tala med någon utomstående om dig. De får inte ens tala om att du får hjälp av oss. De får inte heller lämna uppgifter om dig till någon myndighet utan ditt samtycke.
Ägare, styrelse, ekonomi
Bolagsfakta
Styrelse
Ledning
Ägare
Regal Health Care