Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Postnummer
129 38
Postort
Hägersten
Telefonnummer
070 033 50 65
E-post
Helena.hogquist@vardaga.se
Kontaktperson
Helena Högquist, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:


Vi på Vardaga har lång erfarenhet av hemtjänst i Stockholm. Nu förenklar vi vardagen för dig som bor i Hägersten/Liljeholmen. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.

Personal

Vi har en trygg och stabil personalgrupp med låg personalomsättning vilket borgar för god kontinuitet. En i personalstyrkan blir din kontaktperson och är den som i första hand hjälper dig att förenkla din vardag. För att du ska vara säker på att det är personal från oss som står utanför dörren, bär vi arbetskläder och fotolegitimation.

Vad kan vi erbjuda dig?

Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • inköp
  • post och bankärenden
  • matlagning
  • leverans av matlåda
  • ledsagning
  • personlig omvårdnad
  • med mera

Hushållsnära tjänster - RUT

Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster via RUT-avdraget. Du behöver inte vara hemtjänstkund för att köpa en sådan tjänst av oss. Exempel på sysslor vi utför:
  • städning
  • tvätt/klädvård
  • promenader/ledsagning
  • inköp
  • stöd och sällskap vid storhelger
  • förberedelser under och efter bjudning
  • enklare trädgårdsarbete
  • med mera

Verksamhetens storlek (antal kunder)
50-74 kunder i Hägersten-Liljeholmen
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.

Personal

Personal på verksamheten: