Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet
Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och branschorganisation för vårdgivare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla medlemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksamheter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.
Nedan redovisas informationen för Vardaga Hemtjänst Hägersten-Liljeholmen
Kontaktinformation
Basfakta om verksamheten
Verksamhetens mål och inriktning:
Vi på Vardaga har lång erfarenhet av hemtjänst i Stockholm. Nu förenklar vi vardagen för dig som bor i Hägersten/Liljeholmen. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta oss.
Personal
Vi har en trygg och stabil personalgrupp med låg personalomsättning vilket borgar för god kontinuitet. En i personalstyrkan blir din kontaktperson och är den som i första hand hjälper dig att förenkla din vardag. För att du ska vara säker på att det är personal från oss som står utanför dörren, bär vi arbetskläder och fotolegitimation.Vad kan vi erbjuda dig?
Baserat på ditt beviljade biståndsbeslut kan vi bland annat erbjuda dig:- städning
- tvätt/klädvård
- inköp
- post och bankärenden
- matlagning
- leverans av matlåda
- ledsagning
- personlig omvårdnad
- med mera
Hushållsnära tjänster - RUT
Vi kan också erbjuda hushållsnära tjänster via RUT-avdraget. Du behöver inte vara hemtjänstkund för att köpa en sådan tjänst av oss. Exempel på sysslor vi utför:- städning
- tvätt/klädvård
- promenader/ledsagning
- inköp
- stöd och sällskap vid storhelger
- förberedelser under och efter bjudning
- enklare trädgårdsarbete
- med mera
Kvalitet
Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Personal
Personal på verksamheten: