Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
      • Hjälpmedel på äldreboende
      • Brandsäkra köptips
      • Halksäkra köptips
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • Personstöd Mälardalen AB
Tony Blomqvist, VD
    Personstöd Mälardalen AB
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt
  • Söker du jobb?

Personstöd Mälardalen AB

Västerås

Verksam i

Hela Västerås, även ytterområdena Dingtuna, Barkarö och Irsta.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Hemsjukvård, Tilläggstjänster

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.

  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt
  • Söker du jobb?

Om oss

Familjeföretaget som värnar om kunder och medarbetare
Företaget grundades av Eira Gunnarsson som flyttade till Västerås från Finland på 60-talet. Där började också hennes egna långa bana inom vården. Att hjälpa och att göra skillnad för människor har alltid varit hennes drivkraft och är fortfarande hjärtat i Personstöd. Företaget har växt till att idag ha över 500 medarbetare, däribland Eiras tre barn. 2022 firar vi 20-årsjubileum.

Vår VD Tony Blomqvist har av Svenskt Näringsliv blivit utsedd till Västmanlands läns mest företagssamma människa 2014. 


Tony Blomqvist, VD

Organisation

Personstöd Mälardalen

Verksamhetens storlek (antal kunder)

I Västerås har vi cirka 200 kunder

Tjänster

Hemtjänst
Hemtjänst beviljas av kommunens biståndshandläggare och vi hjälper dig med de tjänster du beviljats av Västerås kommun. Hjälpen kan exempelvis bestå av inköp, matlagning, personlig omvårdnad, promenader samt kvälls- och nattjänster. Vi kan även hjälpa till med hemrehabilitering som delegeras av hemsjukvården.

Nattpatrull
För dig som bor hemma och behöver hjälp finns vår nattpatrull som gör planerade insatser årets alla nätter. Våra undersköterskor hjälper dig med sådant som du inte själv kan utföra under natten. Det kan vara exempelvis hjälp vid läggning, toabesök, medicinering eller bara tillsyn. 

Avlösning
Avlösning innebär att en anhörig som vårdar sin make/maka i hemmet kan får avlastning under några timmar för att få egen tid. Avlösarservice beviljas av kommunens biståndshandläggare.

Ledsagning
Du kan få regelbunden ledsagning för att med hjälp kunna delta i aktiviteter eller komma ut på promenad. Du kan också få ledsagning vid ett specifikt tillfälle, till exempel vid läkarbesök, utflykter eller för att besöka anhöriga eller vänner.

Tilläggstjänster
Vi har även möjlighet att hjälpa dig med tilläggstjänster som ligger utanför ditt biståndsbeslut, som till exempel städning, fönsterputs eller snöskottning.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Hemsjukvård, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontaktperson

Du erbjuda en kontaktman samt en ersättare. Din kontaktman är den person som i möjligaste mån kommer att besöka dig .Vårt mål är att så få olika personer som möjligt ska besöka dig. Vi strävar även efter att du i förväg alltid ska veta vem som kommer till dig om din kontaktman får förhinder.

Genomförandeplan

Vid första besöker skriver vi tillsammans en genomförandeplan utifrån ditt biståndsbeslut som beskriver när, var och hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Personal

Känn dig trygg med våra medarbetare
Våra medarbetare bär arbetskläder samt innehar vår tjänstelegitimation med foto och namn. Dessutom kontrolleras alltid ny personal mot polisens belastningsregister. Om du av någon anledning inte själv kan öppna dörren så kan du känna dig säker med att lämna din nyckel hos oss. Nyckeln förses med egen kod och förvaras på säker plats.

Vi som jobbar här
Personstöd leds av vår VD, vi har en verksamhetschef och varje verksamhetsområde har sin egna enhetschefer. Hos våra kunder arbetar undersköterskor och vårdbiträden. Inom hemsjukvården arbetar sjuksköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut.

Kompetensutveckling

Vi har egna utbildningar inom områden som ergonomi och förflyttningsteknik, hjärt- och lungräddning, etik och bemötande. Vi deltar även i kurser via kunskapsguiden.se och våra medarbetare har också genomgått kursen Demens ABC.

Språk

Svenska, Amariska, Arabiska, Bosniska, Engelska, Finska, Franska, Kurdiska, Persiska, Somaliska, Thai

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Utifrån vad du beviljats i ditt biståndsbeslut kan vi antingen leverera matlådor eller laga mat hemma hos dig.

Lagad mat hemme hos dig
När vi lagar maten hemma hos dig får du självklart vara med och önska vad du vill äta.

Leverans av matlådor
Våra matlådor kommer från Kost i Västerås. Maten är till största del tillagad från grunden utan tillsatser eller onaturliga smakämnen och ska lockar till aptit. De finns ett flera rätter att välja bland som alla är näringsberäknade och innehålls specificerade.

Kvalitet

Vi arbetar ständigt med att vara en professionell och förtroendeingivande leverantör. Därför har vi ett ständigt pågående kvalitetsarbete där policys och kvalitetsrutiner följs upp. Vår gemensamma värdegrund vilar på ledorden Kvalitet, Trygghet, Omtanke.

Vi utvärderar och ser över Socialstyrelsens årliga enkät och har den sedan som underlag i vårt förbättningsarbete.

Vår avvikelsehantering innebär att våra enhetschefer får in ärenden som sammanställs och återkopplas på arbetsplatsträffar, direkt med kund eller medarbetare beroende på typ av avvikelse.

Varje år sammanställer vi ett kvalitetsbokslut.

Synpunkter och klagomål
Vi tar tacksamt emot dina synpunkter och klagomål så vi kan förbättra vår verksamhet.

Övrigt

VD Tony Blomqvist utsågs av Svenskt Näringsliv till Västmanlands läns mest företagsamma 2014.

Kontakt

Organisation

Personstöd Mälardalen

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

021-475 72 00

E-post

info@personstod.se

Kontaktperson

Maria Schiller, verksamhetschef

Gatuadress

Pilgatan 8D

Postnummer

721 30

Postort

Västerås

Vill du bli kund hos oss?

Om du vill anlita oss som din hemtjänstutförare ska du kontakta en biståndshandläggare på Västerås kommun då du behöver ett biståndsbeslut. Självklart kan du även kontakta oss direkt om du har frågor.

Personstöd Mälardalen på Facebook

Söker du jobb?

Skulle du vilja jobba tillsammans med oss? Via vår hemsida kan du läsa vilka lediga tjänster vi har just nu. 

Personstöd Mälardalen AB

    Kontakta oss

Bilder och video

Tony Blomqvist, VD

Tony Blomqvist, VD

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

021-475 72 00

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate