Attendo Hemtjänst Karlstad

Om oss

Attendo Hemtjänst Karlstad har erfarna och engagerade medarbetare som hjälper dig med allt ifrån personlig omsorg till service i hemmet. Vi planerar din hjälp tillsammans med dig så att det passar efter dina behov och önskemål. Målet för oss är att du ska känna trygghet i din vardag. Vi bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

 

Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
350-400

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför hemtjänstinsatser på uppdrag av Karlstads kommun. Du som beviljats hemtjänst av kommunens biståndsbedömare kan välja oss som utförare av insatserna. Du får hjälp med exempelvis personlig hygien, sänggående och påklädnad.

Tilläggstjänster
För dig som vill ha service utöver ditt beviljade bistånd eller inte har något bistånd alls, kan vi erbjuda tilläggstjänster. Vi skräddarsyr tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer hur ofta du vill ha hjälp och med vad, som till exempel städning, fönsterputs och inköp. Dessa servicetjänster köper du direkt av oss och som privatperson kan du utnyttja RUT-avdraget.

Aktiviteter
Vill du hitta på något roligt, gå en promenad eller bara sitta ner en stund tillsammans och fika kan vi hjälpa dig med det. Du som kund hos oss är också varmt välkommen till våra trivselträffar varje veckan där vi umgås, spelar bingo och bjuder på extra gott fika.

 

Attendo tjänster

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Tilläggstjänster

Arbetssätt

Vår ledstjärna är att vi ska ge dig möjligheten att styra din tillvaro efter dina behov och önskemål - att underlätta och stötta dig i din vardag. Vi finns helt enkelt till för dig.

 

Fast omsorgskontakt
För oss är det viktigt att du känner dig trygg och respekterad. Du får en fast omsorgskontakt som du och dina närstående kan vända er till vid frågor och synpunkter. Din fasta omsorgskontakt lägger tillsammans med dig upp de dagliga rutinerna så att de anpassas efter dina behov och önskemål. Din fasta omsorgskontakt är också den medarbetare från oss som du mest kommer få besök av. 

 

Kontinuitet
Vi strävar efter att minimera antalet personer som utför insatserna hos dig. På det sättet lär vi också känna dig och dina behov ännu bättre.

 

Genomförandeplan
För att försäkra oss om att du får den hjälp du behöver utförd på ditt sätt dokumenteras dina önskemål i en genomförandeplan. Den följs regelbundet upp av din fasta omsorgskontakt. 

Personal

Hos Attendo hemtjänst Karlstad arbetar engagerade medarbetare med olika kompetenser så som vårdbiträden och undersköterskor. Våra medarbetare har bred kompetens och erfarenhet och vi kan erbjuda medarbetare med olika språkkompetenser.

Attendo personal

Språk
Svenska
Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknad via Vårdföretagarna

Mat

Måltiderna är viktiga delar av dagen för de flesta av oss. På Attendo hemtjänst hjälper dig som kund att värma matlådor som levereras till dig av Samhall. Vi ser även till att ordna goda tillbehör och skapa en trevlig måltidsstund för dig. Du är varmt välkommen till våra trivselträffar varje vecka där vi bjuder på lite extra gott fika som våfflor eller tårta.

Kvalitet

För att säkerställa att vi på Attendo ger vård och omsorg av god kvalitet har vi utvecklat ett verktyg för att mäta kvaliteten i våra verksamheter. Vi kallar det för kvalitetstermometern. Läs gärna mer om Attendos kvalitetsarbete här.


Våra verksamhetschefer Ida Hedberg och Sofia Larsson

Kontakt

Organisation
Organisationsform
Företag
Hemsida
Telefonnummer
Kontaktperson
Sofia Larsson Verksamhetschef
Postort
Karlstad
Vill du bli kund hos oss?

Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälpa dig. Bra att veta kan vara att om du vill välja oss som hemtjänstutförare behöver du först ett biståndsbeslut från din kommun. Kontakta en biståndshandläggare på kommunen för att göra en ansökan.

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.