Trekantens servicehus
Lövholmsvägen 29, Stockholm Karta
Om oss
På Trekantens servicehus bor du i din egna lägenhet och den hjälp och omsorg du är i behov av utförs av hemtjänstpersonal som finns tillgängliga i huset dygnet runt. Omfattningen av den hjälpen som du är i behov av utgår från ditt biståndsbeslut som du ansöker om hos Stockholms stad.
Trekantens servicehus är ett trivsamt boende med bra stämning bland boende och personal. Vårt arbete utgår från äldreomsorgens värdegrund och har tre ledord - trygghet, respekt och värdighet. Vi värnar om alla boendes värdighet och integritet.
Boendet ligger beläget i en fin miljö precis intill sjön Trekanten. I huset finns en restaurang där du kan äta lunch. Du har nära till vårdcentral som ligger vägg i vägg med oss, Liljeholmens centrum och kommunikationer som tvärbana, buss och tunnelbana.
Trekantens servicehus drivs av Stockholm stad och vänder sig till dig som är över 65 som kan klara dig hemma själv med hjälp av stöd från vår personal.
Boendet
Lediga lägenheter
Just nu har vi lediga lägenheter, både ettor och tvåor.
Aktiviteter
Både Seniorhälsan och vår sjukgymnast anordnar aktiviteter för dig som bor på Trekantens servicehus. Exempel på aktiviteter är: styrketräning, taktil massage, qi-gong, frågesporter, matlagningsgrupper, sittgymnastik och tipspromenader. Vi brukar också göra utflykter med stadsdelens egna buss, då betalar du ett självkostnadspris om du vill åka med.
Varje torsdagseftermiddag anordnar vi fink/svensk karaoke, då brukar finska seniorer besöka oss för att delta. Vi har samarbetar med Gröndalskyrkan som kommer hit en gång i månaden och håller andakt.
På Trekantens servicehus har vi ett förtroenderåd som träffas en gång i månaden och planerar olika aktiviteter som vårlunch, jullunch, inflyttningsfika och räkfrossa.
Mat & Dryck
Då Trekanten är ett servicehus lagar du mat i din egna lägenhet. Du kan också äta eller hämta matlådor i restaurangen som ligger i huset. Varje dag serverar tre olika lunchrätter. Restaurangen har fullständiga rättigheter.
I ditt biståndsbeslut från Stockholms stad kan du bli beviljad att personalen som finns på Trekanten hjälper dig med matlagningen hemma hos dig, hjälp att äta i restaurangen eller leverans av matlåda från restaurangen.
Vård & Omsorg
Kontaktman och genomförandeplan
Tillsammans med dig går din utsedde kontaktperson igenom hur du vill att de insatser som du beviljats utförs. Utifrån det ni kommer fram till upprättas en genomförandeplan. Kontaktmannen ansvarar även för kontakten med dina anhöriga eller god man.
Personal finns tillgänglig dygnet runt.
Sjuksköterskor finns på plats dagtid, måndag till fredag. Kvällar, helger och nätter har vi tillgång till joursjuksköterska. Tillgång till sjukgymnast och arbetsterapeut finns dagtid måndag till fredag. Läkare finns tillgänglig för hembesök om man behöver. Oral Care kommer till oss på Trekantens servicehus och utför tandvård för de som önskar.
Fotvård finns i våra lokaler på Trekantens servicehus. Om du behöver klippa dig har vi möjlighet att ringa efter en frisör som besöker dig i din lägenhet.
Personal
90 procent av våra medarbetare har en undersköterskeutbildning och några har vårdbiträdesutbildning. Under dagarna finns sjuksköterskor, arbetsterapeut och sjukgymnast här. Vi har även en enhetschef, biträdande enhetschef och en administrativ assistent.
Våra medarbetare har läst olika webbutbildningar och deltar i olika föreläsningar inom ämnen som är relevanta för verksamheten. Vi har även olika utbildningsteman då vi fokuserar på olika ämnen som nutrition och palliativ vård.
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal
Kvalitet
Vår ambition är god kvalitet. Personalen involveras i vårt kvalitetsarbete. Resultat av brukarundersökningen och mottagna synpunkter samt avvikelser indikerar vilka områden som bör förbättras. All personal informeras om innehållet i dessa dokument. Varje vecka tas avvikelser upp i syftet att upptäcka brister och planera för åtgärder. Åtgärdsplaner och förbättringsförslag diskuteras gemensamt.
Synpunkter och klagomål
Dina synpunkter är mycket viktiga. Om du har synpunkter eller inte tycker att vi levt upp till våra åtaganden vill vi gärna att du hör av dig så att vi kan förbättra oss.
När vi får klagomål eller synpunkter åtgärdas dessa snarast. Inkomna synpunkter tas upp i våra rapporter och på arbetsplatsträffar. Vår ledning och stadsdelsnämnden får en regelbunden information om vilka klagomål som inkommit och vilka åtgärder vi gjort. Om vi inte lyckats leva upp till våra åtaganden ska vi genast rätta till det som felats.
Kvalitetsgaranti
Vårt arbete utgår från äldreomsorgens värdegrund och har tre ledord - trygghet, respekt och värdighet. Vi värnar om alla boendes värdighet och integritet. I det dagliga arbetet är det viktigt att din trygghet och integritet står i centrum. Du ska känna dig respekterad och ha inflytande över hur dina beviljade insatser utförs.
Kontakt
För att bli beviljad en lägenhet på Trekantens servicehus behöver du ansöka om ett biståndsbeslut hos Stockholm stad. Här kan du läsa mer om hur du går tillväga för att ansöka.
Hitta hit
Har du frågor?
Har du frågor? Vill du komma på besök? Kontakta verksamheten enkelt via formuläret nedan eller slå den en signal.