Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
      • Hjälpmedel på äldreboende
      • Brandsäkra köptips
      • Halksäkra köptips
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • Hemtjänst Anne Stalin AB
    Hemtjänst Anne Stalin AB
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Hemtjänst Anne Stalin AB

Danderyd

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.

  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Danderyd har varit vår hemmaplan i över 20 år. Vi är ett familjeföretag där ledningen alltid finns nära tillhands och känner verksamheten väl. 

Vi skräddarsyr lösningar så att det blir till det bästa för våra kunder. Kontinuitet och trygghet är viktigt för oss och vi är stolta över att vara lättillgängliga och flexibla. Våra medarbetare, deras engagemang, kunskap och erfarenhet tillsammans med korta beslutsvägar är vår styrka. Vi kan snabbt svara upp mot våra kunders önskemål.

Vi arbetar med manuell schemaläggning vilket ökar möjligheterna till flexibilitet och att ge våra kunder en hög kontinuitet och trygghet. Vår målsättning är att hälsa nya kunder välkomna inom 24 timmar.

Anne Stalin startade verksamheten 1993 och var en av de första privata utförarna i landet. Hon har fått flera utmärkelser som till exempel  Årets gasellföretag 2013 och 2014. Sedan 2017 är det Alexander Stalin, som är son till Anne, som leder verksamheten och blev Årets gasellföretag även 2021.

Organisation

Hemtjänst Anne Stalin AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 150 i Danderyd

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför alla de tjänster du blivid beviljad i ditt biståndsbeslut.
 Exempel på serviceinsatser vi utför är städ, tvätt, stöd vid matsituation, handling och avlösning. Exempel på omvårdnadsinsattser vi utför är personlig hygien och påklädning.

Vi samarbetar med Avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) och disktriktssköterska. Vi samarbetar även med arbetsterapeuter och sjukgymnast vad gäller utprovning av hjälpmedel och liknande.

Tilläggstjänster
Exempel på tilläggstjänster som vi erbjuder är städ, fönsterputs, avlösning, ledsagning och andra hushållsnära tjänster.

Seniorträffar
Vi på Hemtjänst Anne Stalin driver en seniorträff som vänder sig till alla pensionärer som bor i Danderyds kommun. Här kan du läsa mer.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Vårt mål är att träffa nya kunder i deras hem inom 24 timmar. Redan från början arbetar vi aktivt med genomförandeplan, som vi uppdaterar regelbundet och vid behov. Vi lägger alla våra scheman manuellt och de uppdateras utifrån dagsläget. Detta möjliggör en unik form av flexibilitet att alltid kunna matcha kunder med personal även vid plötsliga förändringar som sjukdom. Vår erfarenhet visar att detta skapar trygghet och nöjdhet hos både de äldre och hos personalen.

Kontinuitet

Vi sätter stort värde i kontinuitet eftersom det ger nöjda och lugna kunder. 2015 fick vi Danderyds kommuns kvalitetspris för vårt arbete med kontinuitet.

Kontaktperson

Alla kunder får en kontaktperson som är den som i största möjliga mån besöker kunden. Denne har också kontakt med anhöriga och vårdpersonal.

Dokumentation

Vi har kundpärmar med journaler och nödvändig dokumentation som förvaras på vårt kontor där personalen rapporterar vid dagens slut. Hos kunder med demenssjukdom finns en kontaktbok i hemmet där vi skriver när vi varit där och vad vi har gjort som stöd för kunden och anhöriga.

Personal

Hos oss arbetar runt 60 personer mellan 18 och 65 år. Här finns en verksamhetschef och en samordnare. Flertalet av de som jobbar här är undersköterskor.

Kompetensutveckling

En stor del av de anställda är utbildade undersköterskor. Vi har också ofta någon personal som läser till undersköterska parallellt med att de arbetar här. Alla i personalen har gått utbildning inom demens och ergonomi. Vi har samarbete med en demensvårdsutvecklare som undervisar personalen och vid behov följer med hem till kunder som extra stöd.

Språk

Svenska, Arabiska, Franska, Persiska, Polska

Kollektivavtal

Vi har kollektivavtal

Mat

Vi hjälper till med enklare matlagning enligt biståndsbeslut.

Kvalitet

Vi arbetar systematiskt med vårt kvalitetsarbete och har regelbundna personalmöten med kunskapsutbyte om kunderna så att all personal har god kunskap om våra kunders situation. För den som vill framföra synpunkter eller klagomål är det lättaste att ringa så försöker vi åtgärda det så fort vi kan. Det går också bra att skicka in en blankett till kommunen om man inte vill framföra det direkt till oss.

Övrigt

  • 2015 fick vi Danderyds kommuns kvalitetspris för vårt arbete med kontinuitet
  • Utsågs till Gasellföretag 2013 och 2014 av Dagens Industri
  • När vi var verksamma i Täby blev vi utsedda till årets företagare 2015

Kontakt

Organisation

Hemtjänst Anne Stalin AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

070 - 712 4056

E-post

hemtjanstannestalin@telia.com

Kontaktperson

Alexander Stalin

Gatuadress

Vasavägen 34

Postnummer

182 78

Postort

Stocksund

Vill du bli kund hos oss?

Ta kontakt med biståndshandläggare på din kommun. Ring oss gärna eller mejla om du har frågor!

Hemtjänst Anne Stalin AB

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

070 - 712 4056

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate