Hemtjänst Anne Stalin AB
Danderyd
Typ av insats
Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.
Om oss
Danderyd har varit vår hemmaplan i över 20 år. Vi är ett familjeföretag där ledningen alltid finns nära tillhands och känner verksamheten väl.
Vi skräddarsyr lösningar så att det blir till det bästa för våra kunder. Kontinuitet och trygghet är viktigt för oss och vi är stolta över att vara lättillgängliga och flexibla. Våra medarbetare, deras engagemang, kunskap och erfarenhet tillsammans med korta beslutsvägar är vår styrka. Vi kan snabbt svara upp mot våra kunders önskemål.
Vi arbetar med manuell schemaläggning vilket ökar möjligheterna till flexibilitet och att ge våra kunder en hög kontinuitet och trygghet. Vår målsättning är att hälsa nya kunder välkomna inom 24 timmar.
Anne Stalin startade verksamheten 1993 och var en av de första privata utförarna i landet. Hon har fått flera utmärkelser som till exempel Årets gasellföretag 2013 och 2014. Sedan 2017 är det Alexander Stalin, som är son till Anne, som leder verksamheten och blev Årets gasellföretag även 2021.
Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 150 i Danderyd
Tjänster
Hemtjänst
Vi utför alla de tjänster du blivid beviljad i ditt biståndsbeslut. Exempel på serviceinsatser vi utför är städ, tvätt, stöd vid matsituation, handling och avlösning. Exempel på omvårdnadsinsattser vi utför är personlig hygien och påklädning.
Vi samarbetar med Avancerad sjukvård i hemmet (ASIH) och disktriktssköterska. Vi samarbetar även med arbetsterapeuter och sjukgymnast vad gäller utprovning av hjälpmedel och liknande.
Tilläggstjänster
Exempel på tilläggstjänster som vi erbjuder är städ, fönsterputs, avlösning, ledsagning och andra hushållsnära tjänster.
Seniorträffar
Vi på Hemtjänst Anne Stalin driver en seniorträff som vänder sig till alla pensionärer som bor i Danderyds kommun. Här kan du läsa mer.
Typ av insats
Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Arbetssätt
Vårt mål är att träffa nya kunder i deras hem inom 24 timmar. Redan från början arbetar vi aktivt med genomförandeplan, som vi uppdaterar regelbundet och vid behov. Vi lägger alla våra scheman manuellt och de uppdateras utifrån dagsläget. Detta möjliggör en unik form av flexibilitet att alltid kunna matcha kunder med personal även vid plötsliga förändringar som sjukdom. Vår erfarenhet visar att detta skapar trygghet och nöjdhet hos både de äldre och hos personalen.
Kontinuitet
Vi sätter stort värde i kontinuitet eftersom det ger nöjda och lugna kunder. 2015 fick vi Danderyds kommuns kvalitetspris för vårt arbete med kontinuitet.
Kontaktperson
Alla kunder får en kontaktperson som är den som i största möjliga mån besöker kunden. Denne har också kontakt med anhöriga och vårdpersonal.
Dokumentation
Vi har kundpärmar med journaler och nödvändig dokumentation som förvaras på vårt kontor där personalen rapporterar vid dagens slut. Hos kunder med demenssjukdom finns en kontaktbok i hemmet där vi skriver när vi varit där och vad vi har gjort som stöd för kunden och anhöriga.
Personal
Hos oss arbetar runt 60 personer mellan 18 och 65 år. Här finns en verksamhetschef och en samordnare. Flertalet av de som jobbar här är undersköterskor.
Kompetensutveckling
En stor del av de anställda är utbildade undersköterskor. Vi har också ofta någon personal som läser till undersköterska parallellt med att de arbetar här. Alla i personalen har gått utbildning inom demens och ergonomi. Vi har samarbete med en demensvårdsutvecklare som undervisar personalen och vid behov följer med hem till kunder som extra stöd.
Språk
Svenska, Arabiska, Franska, Persiska, Polska
Kollektivavtal
Vi har kollektivavtal
Mat
Vi hjälper till med enklare matlagning enligt biståndsbeslut.
Kvalitet
Vi arbetar systematiskt med vårt kvalitetsarbete och har regelbundna personalmöten med kunskapsutbyte om kunderna så att all personal har god kunskap om våra kunders situation. För den som vill framföra synpunkter eller klagomål är det lättaste att ringa så försöker vi åtgärda det så fort vi kan. Det går också bra att skicka in en blankett till kommunen om man inte vill framföra det direkt till oss.
Övrigt
- 2015 fick vi Danderyds kommuns kvalitetspris för vårt arbete med kontinuitet
- Utsågs till Gasellföretag 2013 och 2014 av Dagens Industri
- När vi var verksamma i Täby blev vi utsedda till årets företagare 2015
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
070 - 712 4056
Kontaktperson
Alexander Stalin
Gatuadress
Vasavägen 34
Postnummer
182 78
Postort
Stocksund
Vill du bli kund hos oss?
Ta kontakt med biståndshandläggare på din kommun. Ring oss gärna eller mejla om du har frågor!
Bilder och video

Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.