Sätraåsen äldreboende uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Sätraåsen äldreboende

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Gavlehovsvägen 12
Postnummer
806 33
Postort
Gävle
Telefonnummer
010-130 30 08
E-post
charlotte.ridling@norlandia.com
Kontaktperson
Charlotte Ridling, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Norlandia Äldreomsorgs äldreboende Sätraåsen är ett trivsamt och rogivande äldreboende i Gävle där dina personliga behov och önskemål står i centrum. Du bor i en trygg och hemlik miljö med tillgång till våra professionella medarbetare dygnet runt. Boendet är utvecklat för äldre personer med demenssjukdomar och kognitiv nedsättning.

 

På Sätraåsen har du också tillgång till den senaste välfärdsteknologin för bland annat personlig säkerhet och informationshantering.

 

Sätraåsen drevs tidigare av Frösunda Äldreomsorg, som hösten 2023 blev en del av Norlandia.

 



 

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
72
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom: 
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Kvalitetsregister
Certifieringar
<p>Vårt digitala kvalitetsledningssystem TQM är certifierat enligt&nbsp;<a href="https://www.svenskcertifiering.se/iso9001.html">ISO 9001</a>, Kvalitet</p>
<p><a href="https://www.svenskcertifiering.se/iso14001.html" target="_blank">ISO 14001</a>, Miljö</p>

Personal

Personal på verksamheten:

Personal för din trivsel
Varje dag träffar du vårt erfarna vårdteam som under lednings av vår verksamhetschef tar hand om dig på bästa sätt utifrån dina egna önskemål och behov. Undersköterskor finns på plats dygnet runt och egen sjuksköterska fem dagar i veckan. Här finns naturligtvis också en verksamhetschef, arbetsterapeut och fysioterapeut.

 

Vissa medarbetare har även ansvarsroller som kontaktman, måltidsvärd, aktivitetssamordnare, läsombud, hygienombud och dokumentationsstödjare.

 

norlandia personal

Ägare, styrelse, ekonomi

Bolagsfakta:
Ägare:
Sjukfrånvaro:
6,6% sjukfrånvaro för Norlandia Care AB för 2017. Beräkningsgrund: Sjukfrånvaro dag 2-365