Neuberghska Bambergska Äldreboendet uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Neuberghska Bambergska Äldreboendet

Kontaktinformation

Hemsida
Gatuadress
Doktor Allards Gata 4
Postnummer
413 23
Postort
Göteborg
Telefonnummer
031-741 15 30
E-post
Kim.jering@nbhemmet.se
Kontaktperson
Kim Jering, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Här erbjuder vi vård och omsorg åt pensionärer i en vacker miljö med kulturell och religiös prägel. Hemmet är främst avsett för personer med anknytning till den Judiska församlingen i Göteborg men är öppet för alla oavsett trosuppfattning.

Medarbetarna på det judiska äldreboendet har kunskap om judisk tradition och tro. Vi firar alla judiska högtider och helger och allt mat som serveras är kosher. Vi är fristående från den judiska församlingen men de är närvarande och rabbinen besöker oss.

Vi har lagt stor vikt vid att byggnaden skall uppfylla både dagens och morgondagens krav på god äldreomsorg, där behovet av god funktion är tillgodosett, samtidigt som miljön är hemlik och ombonad.

I samma hus som äldreboendet ligger en skola och förskola och ett av syftena med byggnaden är att tre generationer ska kunna umgås med varandra. Umgänget är framför allt viktigt för många av de äldre judar som kom till Sverige som flyktingar och idag lever isolerade. Bland de äldre inom de etniska minoriteterna i Sverige har det just visat sig finnas ett stort och förbisett behov av gemenskap med andra av samma ursprung.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
50
Språk
Engelska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Vi arbetar aktivt med förbättringsarbete, med avvikelser och klagomål, både i personalgrupperna och gentemot de boende. Vi har en speciell blankett för klagomål och synpunkter som de boende kan fylla i. Har regelbundna möten om kvalitet och uppföljning.

Kvalitetsregister

Personal

Personal på verksamheten:

Hos oss finns undersköterskor och annan omvårdnadspersonal på plats dygnet runt. Här arbetar också sjuksköterskor, rehabpersonal, kökspersonal och fastighetsskötare. Vi leds av en styrelse och det finns en verksamhetschef.

Ägare, styrelse, ekonomi

Bolagsfakta:
Sjukfrånvaro:
10,02 procent. Sammanlagd sjukfrånvaro i relation till totalt antal arbetade timmar.