Amalia uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet
Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och branschorganisation för vårdgivare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla medlemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksamheter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.
Nedan redovisas informationen för Amalia
Kontaktinformation
Basfakta om verksamheten
Verksamhetens mål och inriktning:
Välkommen till Amalia, ett vård- och omsorgsboende beläget i Östermalms Park i centrala Kristianstad. Verksamheten omgärdas av vackra grönområden och i närheten ligger Galleria Boulevard med vårdcentral, apotek och livsmedelsaffär.
Kvalitet
Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:
Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.
För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.
Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål
Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom:
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut
Personal
Personal på verksamheten:
Under ledning av verksamhetschef arbetar omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut med vård och omsorg till våra boende.