Vardaga Villa Agadir uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet
Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och branschorganisation för vårdgivare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla medlemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksamheter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.
Nedan redovisas informationen för Vardaga Villa Agadir
Kontaktinformation
Radiovägen 9
Lidingö
Basfakta om verksamheten
Verksamhetens mål och inriktning:
Ett hem med hotellkänsla med omsorg, hälso- och sjukvårdsinsatser
Vi skapar ett hem med livskvalitet i fokus där våra boende styr och formar verksamheten. Vi vill att alla som bor hos oss ska få leva ett värdigt liv och känna välbefinnande utifrån sina egna förutsättningar. Därför utgår allt vi gör från varje boendes behov och önskemål. I vårt arbete ger vi omvårdnad, social omsorg och skapar känsla av livskvalitet. Vi sprider glädje, värme och omtanke.
Demensakademin
Villa Agadir är certifierat enligt Demensakademin, ett koncept för personcentrerad vård och omsorg vid demenssjukdom som bland annat innehåller utbildning och vägledning för medarbetare samt stöd till närstående.
Platser
Är du intresserad av att bo på Villa Agadir? Praktisk information om hur du söker plats på äldreboenden hittar du här på Vardaga.se.Vill du veta mer om hur det är att bo hos oss? Läs mer om vårt äldreomsorg och vårt koncept Den goda dagen.Kvalitet
Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:
Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet, Qualimax, byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån de boendes perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av boende, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med de boende och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.
Personal
Personal på verksamheten:
Omvårdnadspersonal finns på plats dygnet runt, utanför din dörr, för din trygghet skull. Alla har relevant utbildning inom vård- och omsorg och talar svenska. Vi har även medarbetare med ursprung i olika länder och som talar flera olika språk. Sjuksköterska finns i verksamheten måndag-fredag kl. 07:00-19:00 och kl. 07-17 lördag, söndag och röda dagar. Övrig tid finns sjuksköterska tillgänglig och kommer ut vid behov när personalen kontaktar dem. Vi arbetar för att du så långt som möjligt kan fortsätta att använda din egen förmåga i vardagliga aktiviteter. Vi erbjuder tillgång till sjukgymnast och arbetsterapeut som hjälper till om du behöver tekniska hjälpmedel, som exempelvis rullstol. Rehabpersonalen arbetar tillsammans med vår personal enligt ett rehabiliterande förhållningssätt. Det innebär att de instruerar vår personal hur de kan hjälpa dig att leva ett så aktivt vardagsliv som möjligt. Sjukgymnast och arbetsterapeut stöttar även vid träning vid akut skada.Våra medarbetare genomgår kontinuerligt Vardagas interna utbildningar inom bland annat demensvård, mat och måltider, hygien samt etik och bemötande. När du flyttar in hos oss får du också en egen kontaktman bland medarbetarna. Kontaktmannen ansvarar för att dina behov och önskemål framkommer i den individuella omvårdnadsplan som upprättas mellan dig och oss medarbetare.Ansvarig på boendet är vår verksamhetschef. Avdelningsansvariga är våra gruppchefer, som är nära verksamheten. Kollektivavtal är tecknade genom arbetsgivarförbundet Vårdföretagarna och fackförbunden Vision och Kommunal.