Rådan uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Rådan

Kontaktinformation

Hemsida
Gatuadress
Rådanvägen 27
Postnummer
191 38
Postort
Sollentuna
Telefonnummer
08-473 56 88
E-post
anna.nygards@vardstyrkan.se
Kontaktperson
Kirsten Ytterberg, verksamhetschef 08-473 55 99
Anna Nygårds, enhetsschef 08-473 55 96

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

I Sollentuna driver Vårdstyrkan äldreboendet Rådan – ett vård- och omsorgsboende i en lugn, härlig miljö som vänder sig till dig med beslut om äldreboende från Sollentuna kommun.

Det lilla företaget som gör skillnad
Vi på Rådan och Vårdstyrkan vill göra skillnad för dig, som det lilla företaget som ska kännas nära, tryggt och utvecklande. Hos oss ges du alltid möjlighet att påverka och komma med synpunkter. Vår ambition är att ha så få beslutsnivåer som möjligt inom organisationen med tydliga kontaktpersoner dit du kan vända dig.

Vårdstyrkans ledord
Vårdstyrkans fyra ledord genomsyrar hela verksamheten: Delaktighet, Insyn, Respekt och Utveckling. 
Hos oss ska alla känna sig respekterade, sedda och bli vänligt bemötta. Vi utgår från den enksildes behov och önskemål och hos oss är ingenting omöjligt! Vi vill vara ditt självklara val när det gäller äldrevård och omsorg.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
52

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Verksamhetsförbättring och kvalitetsutveckling är ett systematiskt arbete som ständigt är pågående. Vårdstyrkans årliga kvalitetscykel ringar in alla områden från enkätarbete med uppföljningar till interna tillsyner och arbetsmiljöarbete. Kvalitetsarbete finns även närmare det vardagliga arbetet med en tydlig hantering av synpunkter och klagomål samt att dessa är en stående punkt på personalmöten. Vi har även ett kvalitetsforum med sjuksköterskor och rehab, samt ett kvalitetsråd med kvalitetsombud och chefer.

Synpunkter och klagomål
Synpunkter och klagomål kan lämnas både muntligt och skriftligt. Beroende på ärendetyp är det olika personer som står för åtgärdsplaner och utredning. Huvudansvarig är dock alltid verksamhetschefen som först undersöker vad ärendet handlar om och sedan överlämnar till rätt person för utredning. Återkoppling sker alltid till den som anmält synpunkten och en sammanställning av synpunkter och klagomål redovisas årligen till Sollentuna kommun. Synpunkter och klagomål är av stor vikt för verksamhetens förbättringsarbete.

Kvalitetsregister

Personal

Personal på verksamheten:

Hos Vårdstyrkan kan du alltid förvänta dig extra omtanke, god service och ett respektfullt bemötande. Välutbildad omvårdnadspersonal, undersköterskor och erfarna sjuksköterskor finns tillgängliga dygnet runt. Vår mångfald gör att vi har flera medarbetare med olika kultur- och språkbakgrunder.

Ägare, styrelse, ekonomi