Ribbings backe uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Ribbings backe

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Ribbings väg 87
Postnummer
192 52
Postort
Sollentuna
Telefonnummer
010-761 36 03
E-post
regina.daramy@norlandia.com
Kontaktperson
Regina Daramy, verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Norlandia Äldreomsorgs äldreboende Ribbings backe är ett trivsamt och rogivande äldreboende i Sollentuna. Hos oss bor du i en trygg och hemtrevlig miljö med fokus på mat, hälsa och gemenskap.

Norlandia driver Ribbings backe på uppdrag av Sollentuna kommun. Hos oss träffar du varje dag vårt erfarna vård- och omsorgsteam som tar hand om dig på bästa sätt utifrån dina egna önskemål och behov. 

Vår vackra gård omges av en härlig trädgård med pergola, utegym och bekväma utomhusmöbler där vi njuter av frisk luft och årstidens växlingar.

Här får du dessutom närhet till Sollentunas omgivande grönområden, och vi har goda bussförbindelser till Edsbergs centrum med dess utbud av affärer, caféer och övriga serviceinrättningar.

Ribbings Backe

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
48

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet i Norlandia
Att erbjuda kvalitet i våra tjänster är Norlandias viktigaste uppdrag. Kvalitet uppstår i mötet mellan de äldre och våra medarbetare. Det handlar om vad vi gör och hur det upplevs av våra kunder. Man ska uppleva trygghet, erbjudas stimulerande aktiviteter, god mat och lyhördhet av oss, dvs ett gott liv varje dag.

För att nå våra kvalitetsmål är vi måna om att vara en lärande organisation, som utifrån evidens och uppföljningar satsar på ständiga förbättringar. Vår vision ”att förbättra välfärdstjänsten…” och våra grundläggande värderingar ”Kompetent, Ambitiös, Respektfull, och Energisk” är ledstjärnor i allt vi gör.

Kvalitetssäkring
Norlandia kvalitetssäkrar sina vård- och omsorgstjänster genom följande processer:
- Händelsehantering
- Socialstyrelsens brukarundersökning
- Medarbetarundersökning
- Internrevisioner
- Egenkontroll
- Verksamhetsplan med tydliga kvalitetsmål

Ovanstående kvalitetssäkringsprocesser följs upp genom:
- Business review
- Patientsäkerhetsberättelse
- Kvalitetsbokslut

Personal

Personal på verksamheten:

Undersköterskor och sjuksköterska finns på plats dygnet runt. Här finns naturligtvis också en verksamhetschef, arbetsterapeut och fysioterapeut. Vissa medarbetare har även ansvarsroller som måltidsvärd, aktivitetsansvarig, hygienombud och dokumentationsstödjare. 

Norlandia

Ägare, styrelse, ekonomi

Bolagsfakta:
Ledning:
Dag Rune Gabrielsen
Ägare:
NHC Group
Sjukfrånvaro:
6,6% sjukfrånvaro för Norlandia Care AB för 2017. Beräkningsgrund: Sjukfrånvaro dag 2-365