Silverpark uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Silverpark

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress

Kemistvägen 7 - 9

Postnummer
183 79
Postort

Täby

Telefonnummer
073-852 96 06, 08-518 351 01
E-post
ulrika.wall@vardaga.se
Kontaktperson
Ulrika Wall , verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Ett modernt och levande äldreboende i Täby

Silverpark är ett modernt äldreboende i centrala Täby. Det är ett hemtrevligt, varmt och välkomnande boende för dig som vill ha det lilla extra och som tycker att mat, kultur och möjlighet till gemensamma aktiviteter är värdefullt.

Måltider


Lunch och middag tillagas av Silverparks egna kock på plats. I anslutning till köket finns en gemensam lounge och trädgård där boende och närstående kan umgås i en trevlig och avslappnad miljö. Vi erbjuder även aktiviteter som är lite utöver det vanliga, vad sägs om fredagscocktail, ost- och vinprovning eller sång och musik?

Demensakademin


Silverpark är certifierat enligt Demensakademin, ett koncept för personcentrerad vård och omsorg vid demenssjukdom som bland annat innehåller utbildning och vägledning för medarbetare samt stöd till närstående.

Platser


Är du intresserad av att bo på Silverpark? Praktisk information om hur du söker plats på äldreboenden hittar du här på Vardaga.se.

Vill du veta mer om hur det är att bo hos oss?

Läs mer om vårt äldreomsorg och vårt koncept Den goda dagen.

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
62
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet, Qualimax, byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån de boendes perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av boende, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med de boende och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
[link=https://www.vardaga.se/silverpark-krav-certifierat/]KRAV-certifiering[/link] i kategorin Restaurang &amp; storhushåll, vilket innebär att minst 25 procent av livsmedlen ska vara KRAV-märkta.</p>

Personal

Personal på verksamheten:

Här finns omvårdnadspersonal på plats dygnet runt, utanför din dörr, för din trygghet. Alla talar svenska och vi har dessutom medarbetare med ursprung i olika länder och som talar flera olika språk. Våra medarbetare har relevant utbildning inom vård och omsorg, t ex undersköterska, sjuksköterska. Rehabiliteringspersonal finns att tillgå. Våra medarbetare genomgår kontinuerligt Vardagas interna utbildningar inom bland annat demensvård, mat och måltider, hygien samt etik och bemötande.

När du flyttar in hos oss får du också en egen kontaktman bland medarbetarna. Kontaktmannen ansvarar för att dina behov och önskemål framkommer i den individuella omvårdnadsplan som upprättas mellan dig och oss medarbetare.

Ansvarig på boendet är vår verksamhetschef. Avdelningsansvariga är våra gruppchefer, som är nära verksamheten. Kollektivavtal är tecknade genom arbetsgivarförbundet Vårdföretagarna och fackförbunden Vision och Kommunal.

Ägare, styrelse, ekonomi

Bolagsfakta:
Sjukfrånvaro:
Sjukfrånvaron beräknad på faktisk arbetstid, dvs sjukfrånvaron i relation till den tid de anställda faktiskt har arbetat under perioden. Sjukfrånvaron i rullande 12-månadersvärde ligger på 4,6 % för Vardaga.