Ersta Hemtjänst - Gävle uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Ersta Hemtjänst - Gävle

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Södra Kungsgatan 36 B
Postnummer
802 52
Postort
Gävle
Telefonnummer
026-60 09 50
E-post
gavlehemtjanst@erstadiakoni.se
Kontaktperson
Anna-Lill Nyholm, verksamhetschef
08-714 60 45

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Ersta Hemtjänst Gävle – Vi ser människan
I vår verksamhet är det dina behov, intressen och vanor som bestämmer hur din hemtjänst utformas. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi din omsorg tillsammans med dig och lägger upp en individuell plan för hur din hjälp ska utföras. Våra insatser ska underlätta i det dagliga livet och göra det möjligt att bo kvar hemma.

Gävle kommun har ett kundvalssystem som innebär att du själv väljer vem som utför din hemtjänst. Ersta hemtjänst kan väljas av alla som bor i Andersberg, Brynäs, Centrum och Söder i Gävle.

En gång i veckan erbjuder vi aktiviteter i vår hemtjänstlokal.



Kort om Ersta diakoni
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi har bedrivit vård och omsorg sedan 1851, alltid med människan i centrum. Allt överskott går tillbaka till verksamheten och på så sätt skiljer vi oss från många andra vårdgivande företag. Vi möter människor med respekt, omtanke och med bevarad delaktighet och värdighet.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 200 kunder i Gävle
Språk
Engelska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

En gång per år genomför vi en kvalitetsmätning i syfte att mäta hur nöjd du som hemtjänsttagare är med våra tjänster. Vi tar även tacksamt emot dina synpunkter per telefon eller skriftligen under resten av året. Vi ser dina synpunkter och eventuella klagomål som hjälp till att förbättra och utveckla våra tjänster.

Dokumentation
För att hjälpa dig på bästa sätt kräver Socialtjänstlagen att vi dokumenterar vad vi gör och vad som händer hos dig. Dokumentationen säkerställer att du får den hjälp som kommunens biståndsbedömare har beviljat dig. Den hjälper även oss att agera rätt om något skulle hända dig. Dokumentationen samlar vi i din personakt. Du kan alltid ta del av din personakt om du vill veta vad som har dokumenterats.

Personal

Personal på verksamheten:

Vi har utbildad personal med erfarenhet av äldreomsorg. Personalsammansättningen är undersköterskor, vårdbiträden, gruppchefer, administrativ samordnare och verksamhetschef. All personal har tystnadsplikt.