Ersta hemtjänst - Gävle uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Ersta hemtjänst - Gävle

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Södra Kungsgatan 36 B
Postnummer
802 52
Postort
Gävle
Telefonnummer
026-60 09 50
E-post
gavlehemtjanst@erstadiakoni.se
Kontaktperson
Mariella Arnell, verksamhetschef
08-714 60 45

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Ersta hemtjänst Gävle – vi ser människan
Vi erbjuder stöd och omsorg så att du ska kunna fortsätta att bo kvar hemma. Utifrån ditt biståndsbeslut planerar vi tillsammans hur hjälpen ska utföras. Du som kund har även möjlighet att vara med på våra kostnadsfria träffar och aktiviteter. Välkommen till en idéburen hemtjänst!

Kort om Ersta diakoni
Ersta diakoni är Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi har bedrivit vård och omsorg sedan 1851, alltid med människan i centrum. Vårt ekonomiska överskott går tillbaka till verksamheten och på så sätt skiljer vi oss från många andra vård- och omsorgsgivande företag. Förutom äldreomsorg driver vi bland annat Ersta sjukhus, socialt arbete, utbildning och forskning. Läs mer om oss på vår hemsida.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 200 kunder i Gävle
Språk
Engelska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Dina synpunkter är viktiga för oss. Genom att berätta för oss vad du tycker – positivt som negativt – ger du oss möjlighet att få veta vad vi gör bra och hur vi kan bli ännu bättre. Du kan alltid lämna dina synpunkter till våra medarbetare, via telefon eller skriftligen.

Dokumentation
För att hjälpa dig på bästa sätt kräver Socialtjänstlagen att vi dokumenterar vad vi gör och vad som händer hos dig. Dokumentationen säkerställer att du får den hjälp som kommunens biståndsbedömare har beviljat dig. Den hjälper även oss att agera rätt om något skulle hända dig. Dokumentationen samlar vi i din personakt. Du kan alltid ta del av din personakt om du vill veta vad som har dokumenterats.

Personal

Personal på verksamheten:

Vi har utbildad personal med erfarenhet av äldreomsorg. Personalsammansättningen är undersköterskor, vårdbiträden, gruppchefer, administrativ samordnare och verksamhetschef. All personal har tystnadsplikt.