Vardaga Hemtjänst Linköping uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Vardaga Hemtjänst Linköping

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Skogslyckegatan 5B
Postnummer
587 26
Postort
Linköping
Telefonnummer
070-000 96 68
E-post
charlotte.ejdehage@vardaga.se
Kontaktperson
Charlotte Ejdehage, Verksamhetschef

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Vardaga Hemtjänst Linköping finner du i våra lokaler i Johannelunds Grannskapshus där vi även har tillhörande trygghetsbostäder. I Grannskapshuset finns gemensamhetslokaler med tv-hörna, matsal, uteplats och gym.

Grannskapshuset ligger på torget i Johannelund och trygghetsbostäderna återfinns i höghusen runt samma torg. Lägenheterna är cirka 75 kvadratmeter och har balkong och hiss. Viss bostadsanpassning är genomförd.

Varje vecka anordnas gemensamma aktiviteter i Grannskapshuset. Som exempel kan du delta i bingo, underhållning, bak- och matlagningsgrupp, sittgymnastik och promenadgrupp. Här finns ett gym där du kan träna individuell eller i grupp. Vissa dagar finns handledare på plats som kan hjälpa dig att göra ditt eget träningsprogram.

Vi har ett specialutbildat demensarbetslag som kan ge en mer anpassad omvård och därigenom ökade förutsättningar för dig att bo kvar i ditt hem så länge du önskar. Demensarbetslaget erbjuder individanpassat stöd i nära samarbete med närstående. Du är varmt välkommen att kontakta oss så gör vi ett personligt hembesök och berättar mer om vad vi kan erbjuda.

Verksamhetens storlek (antal kunder)
250-299 kunder i Linköping
Språk
Svenska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitet skapas i mötet med varje individ. Därför är Vardagas ledningssystem för kvalitet byggt för att ständigt förbättra kvaliteten utifrån våra kunders perspektiv, önskningar och behov. Vårt mål är att uppfattas som ett kvalitetsföretag av kunder, närstående, uppdragsgivare och medarbetare. För att ge våra medarbetare stöd i kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbetet krävs fungerande struktur och rutiner — det ger trygghet i mötet med kunder och närstående. Vi sätter tydliga kvalitetsmål och leder, styr och följer upp kvaliteten i företaget kontinuerligt med månatliga avstämningar med samtliga chefer.

Certifieringar
Kvalitetscertifierade enligt det internationella systemet ISO 9001: 2008.

Personal

Personal på verksamheten:

Vår personal är utbildade undersköterskor och vårdbiträden, arbetet leds av vår verksamhetschef. Våra medarbetare har lång erfarenhet av hemtjänst. Förutom hemtjänstinsatser har vi 15 trygghetsbostäder som är utspridda i Johannelunds centrum. Vi finns i stadsdelen Johannelund i Linköping och våra lokaler finns i Johannelunds Grannskapshus. Där har du också tillgång till matservering och aktiviteter.