Äldreliv AB uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Äldreliv AB

Kontaktinformation

Hemsida
Gatuadress

Gökvägen 5B

Postnummer
761 31
Postort

Norrtälje

Telefonnummer
0176-26 79 00
E-post
annette.burman@aldreliv.com
dennis.hammar@aldreliv.com
inger.nilsson@aldreliv.com
therese.green@aldreliv.com
Kontaktperson
Norrtälje: Annette Burman, 0176-26 79 24,
Hallstavik: Dennis Hammar, 0176-26 79 11,
Bergshamra: Inger Nilsson, 0176-26 79 18,
Blidö: Therese Green, 0176-26 79 29
Verksamhetschef: Therese Green, 0176-267929

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Äldreliv är ett litet personligt hemtjänstföretag i Norrtälje som erbjuder omvårdnad och servicetjänster. Eftersom vi är ett litet företag kan vi erbjuda våra kunder hög kontinuitet då det främst är dina två kontaktpersoner som besöker dig. Ni lär känna varandra väl och de lär sig hur du vill ha din hemtjänst utförd. Vi har fyra lokalkontor med egna arbetslag, allt detta för en mer personlig hemtjänst.

Vi jobbar konstant för att våra medarbetare ska hålla en hög utbildningsnivå så att vi ska kunna erbjuda dig bra omvårdnad och service. Genom oss har du också tillgång till enklare hemsjukvård och hemrehabilitering.

Äldreliv är godkända av Norrtälje kommun att utföra hemtjänst, detta innebär att om du vill bli kund hos oss behöver ansöka om hemtjänst hos en biståndshandläggare på din kommun. Ring gärna och prata med oss så berättar vi hur ni ska gå tillväga.

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Vi har cirka 500-600 hemtjänstkunder i Norrtälje

Språk
Arabiska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Kvalitetsarbetet är viktigt och pågår hela tiden, arbetet utgår från vårt ledningssystem. På varje enhet har vi en avvikelsegrupp som tar hand om de synpunkter och klagomål som når oss. Vi har som mål att återkomma till kunden så snabbt som möjligt, som mest en till två veckor, när vi nåtts av en synpunkt eller klagomål.

Värdegrund 
Äldreliv står på en humanistisk värdegrund där respekt för människors integritet, behov av trygghet och självbestämmande är byggstenar. Äldre har rätt till ett meningsfullt åldrande och livskvalitet, trots eventuell sjukdom eller funktions nedsättning. Arbetet med värdegrunden är något som sker hela tiden.   

Personal

Personal på verksamheten:

All personal i hemtjänsten är undersköterskor eller vårdbiträden. Vid sidan av hemtjänstpersonal finns en sjuksköterska på varje enhet och vi har tillgång till arbetsterapeuter och fysioterapeut.

På Äldreliv är vi drygt 100 fast anställda, en verksamhetschef, en biträdande verksamhetschef som också jobbar som distriktssjuksköterska. För varje enhet finns en enhetschef, samordnare och hemtjänstpersonal.