Ankarets hemtjänst
Lövlundsvägen 20, Nynäshamn
Om oss
Ankarets hemtjänst - din personliga och trygga omsorgspartner
Letar du efter en hemtjänst som verkligen lyssnar på dina behov? Hos Ankarets hemtjänst får du inte bara professionell hjälp, utan också ett varmt bemötande från engagerad personal som brinner för att göra din vardag enklare och trivsammare.
Vi är ett litet, familjärt företag där varje medarbetare har rätt kompetens för att ge dig den bästa möjliga omsorgen. Vi vet att personliga egenskaper spelar stor roll, och därför ser vi till att vår personal inte bara är kunnig utan också empatisk och glad.
När du väljer oss, väljer du en omsorgstjänst som sätter dig i centrum. Vi anpassar hjälpen efter dina önskemål och behov, för att säkerställa att du får precis den omsorg du förtjänar.
Ankarets hemtjänst – för dig som värdesätter personlig, trygg och professionell omsorg.
Välkommen till oss!
Tjänster
Vad kan du få hjälp med?
Ankarets hemtjänst är ett stöd för dig i din vardag för att du ska kunna leva ett så självständigt och meningsfullt liv som möjligt. Det kan handla om allt från hjälp med enklare sysslor någon dag i veckan till hjälp med det mesta flera gånger per dygn.
Omvårdnad
Hemtjänsten kan även hjälpa dig med personlig omvårdnad, exempelvis hjälpa dig att klä på dig eller att duscha.
Servicetjänster
Praktiska saker som exempelvis städning, sällskap på promenader, matlagning, social samvaro eller att utföra ärenden (så kallad ledsagning) är vanliga sysslor som hemtjänsten utför. Många kommuner kallar denna kategori av tjänster för servicetjänster.
Avlösarservice
Avlösarservice är en insats som vänder sig till dig som sammanbor med en person som behöver avlösning med omvårdnad och tillsyn. Vi kan ge dig avlösarservice när du som ordinarie vårdare behöver den. Det kan vara både dag- och kvällstid. Avlösning sker på regelbundet återkommande tider eller vid enstaka tillfällen. Vi tar hand om och hjälper till med det som krävs i omvårdnaden.
Arbetssätt
När du beviljats bistånd för hemtjänst från din kommun och väljer Ankarets hemtjänst vill vi gärna göra ett hembesök hos dig. Under besöket går vi igenom vilka behov och önskemål du har. Utifrån dom upprättar vi en genomförandeplan som ligger till grund för vårt arbete hos dig och som säkerställer att omsorgen blir på det sätt du önskar.
Kontinuitet
Antalet personal som kommer att komma till dig är beroende av hur mycket hjälp du har. Har du hjälp hemma dygnet runt blir det naturligt att du kommer att träffa fler medarbetare än om du har stöd några gånger i veckan. Vi jobbar för att du ska få träffa så få personer som möjligt eftersom det skapar en ömsesidig stabilitet och trygghet.
Kontaktperson
En av våra medarbetare utses till din kontaktperson och kommer att vara den personen som i första hand utför insatserna i ditt hem. Kontaktpersonen är den medarbetare som du träffar oftast och som känner dig bäst, vilket bidrar till en ökad kontinuitet och trygghet. Skulle du av någon anledning inte vara nöjd med din kontaktperson går det självklart bra att byta.
Säker nyckelhantering
Har du mycket hjälp eller har svårigheter att öppna dörren så behöver vi din nyckel för att säkerställa att vi kommer in till dig när du behöver det. Vi har tydliga rutiner för hur vi hanterar nycklar, larmkoder och andra personliga uppgifter. Alla våra medarbetare inom hemtjänsten bär alltid arbetskläder och ID-brickor för din trygghet.
Personal
För oss som arbetar i Ankarets hemtjänst är det viktigt att kunna ge god omsorg till dig som behöver hjälp i hemmet. God omsorg för oss innebär att utföra den hjälp du behöver på det sätt som du önskar.
Vår personal har rätt kompetens och därför förutsättningar att utföra sitt arbete på bästa möjliga sätt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vilket vi hoppas ni uppskattar. Väljer du Ankarets hemtjänst så är det inte för att vi är störst utan för att du vill ha en personlig och trygg omsorg utförd av glad och professionell personal.
Kvalitet
Genom tillämpning av ledningssystem och systematiskt kvalitetsarbete har vi arbetat fram processer vilka innehåller riktlinjer och rutiner, exempelvis genomförandeplaner och riskanalyser men även för vårt förhållningssätt, vårt bemötande gentemot våra kunder, kollegor och övriga kommuninvånare. Utöver rutiner och processer kommer även teknisk kommunikationsutrustning och digitala checklistor att användas. Detta innebär att vi som arbetsgivare kan erbjuda en bättre arbetsmiljö där vi tydliggör våra krav på verksamhetens förhållningssätt men även säkerställer att vi utför tjänster av god kvalité.
Lär mer om vårt kvalitetsarbete här.
Kontakt
Kontakta en biståndsbedömare i Nynäshamns kommun för att göra en ansökan om hemtjänst. Om du redan har hemtjänst men vill byta till Ankarets hemtjänst kontaktar du din biståndshandläggare som hjälper dig.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.