Adonis Omsorg uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Adonis Omsorg

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress
Erik Dahlbergsgatan 29
Postnummer
115 32
Postort
Stockholm
Telefonnummer
08-662 66 27
E-post
soraya.mastalli@adonisomsorgab.se
anita.gerencser@adonisomsorgab.se
Kontaktperson
Enhetschef: Soraya Mastalli 076-006 56 05
Verksamhetschef: Anita Gerencser 073-645 47 31

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Adonis Omsorg – där professionalism möter omtanke
Adonis Omsorg erbjuder hemtjänst med tilläggstjänster för enskilda i Stockholms innerstad, utom Södermalm. Vår helhetssyn, kunskap, bemötande och vårt genuina intresse för ditt bästa ger trygghet till dig.

Höjdpunkter med Adonis Omsorg

  • Flexibla och anpassade tjänster: Vi erbjuder skräddarsydda hemtjänstlösningar som passar dina individuella behov och önskemål.
  • Kvalificerad och omsorgsfull personal: Vårt engagerade team med utbildad och erfaren vårdpersonal är här för att ge dig trygghet och stöd i din vardag.
  • Självbestämmande och tryggt: Vi värdesätter starkt våra kunders välbefinnande i sitt hem, oberoende av hälsotillstånd och strävar efter att bygga en varm och pålitlig relation med varje kund.

Adonis är ett familjeföretag med lång erfarenhet av att bedriva hemtjänst sedan 2021. Observera att priset för hemtjänst är det samma oavsett om man väljer en privat eller kommunal hemtjänstutförare. 

Kontakta oss gärna om du har frågor, vi besvarar dem mer än gärna!

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Adonis har ett integrerat ledningssystem för personal och arbetsmiljö, miljö och kvalitet. Handlingsplan tas fram årligen för samtliga kortsiktiga mål. Handlingsplanen följs upp fortlöpande och resultatet redovisas enligt mätplan.

Vår höga kvalitet reflekteras även i de utmärkta betygen vi får från våra kunder i den årliga undersökningen som socialstyrelsen gör.

Vi välkomnar alla synpunkter och klagomål som når oss då de hjälper oss att utveckla vår verksamhet. Alla synpunkter och klagomål tas hans om enligt vårt kvalitetscertifierade avvikelsesystem. Vi återkopplar alltid till den som anmält av avvikelsen. 

Personal

Personal på verksamheten:

Våra engagerade medarbetare är vår största tillgång. De flesta har lång erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten och vår låga personalomsättning visar att våra medarbetare trivs.

Våra medarbetare är undersköterskor eller har lång erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten. All personal är svensktalande. Vi har medarbetare som har utbildning inom demens, stroke och palliativ vård. All personal har även genomgått kurs i förstahjälpen och ABC- demensutbildning.

Personalen känner även till våra rutiner för basal hygien, säker mat samt hur en måltid ska vara näringsriktig och upplagd på tallrik. Medarbetarna får även information skriftligt och muntligt om Lex Sarah. Arbetet leds av vår verksamhetschef.

All nyanställd personal går dubbelt med en handledare som lär ut våra rutiner om hur vi arbetar på Adonis.

Vi satsar mycket på arbetsmiljö och att våra medarbetare ska trivas ihop. Det sker ofta att vi hittar på aktiviteter ihop som afterworks, restaurangbesök och liknande.

Adonis