Mervida - Järva
Sibeliusgången 14, Kista
Om oss
Mervida är ett modernt omsorgsbolag med fokus på kundens behov och önskemål.
Vår vision är att vara en ledande omsorgsleverantör som sätter standarden för kvalitet, innovation och omtanke. Vi arbetar med individen i centrum och en nära relation till anhöriga. Målet är att varje insats vi gör ska bidra till att förbättra vardagen och höja livskvaliteten för våra kunder.
Tjänster
Hemtjänst
På Mervida jobbar vi i små team för att du känna dig trygg och få träffa samma personal så ofta det går. Vi utför samtliga insatser som beviljats av din handläggare på kommunen.
Det kan vara:
- Inköp och ärenden
- Utevistelse och promenader
- Social samvaro
- Avlösning i hemmet
- Personlig hygien
- Städning, tvätt och klädvård
- Mat och måltider
Trygghetslarm
Trygghetslarm är en tjänst du kan ha tillsammans med övriga hemtjänstinsatser eller som enskild insats. Det innebär att du har tillgång till ett larm i din bostad som är kopplat till vår larmtjänst. När du larmar och är i behov av hjälp är vår omsorgspersonal på plats inom 30 minuter.
Nattjänster
Vi har egen personal som utför våra nattjänster.
Arbetssätt
Vi arbetar i små team och strävar alltid efter att du ska få träffa din personliga kontaktman så ofta som möjligt. Självklart ser vi till att den personen du träffar oftast är någon du trivs med och som lär känna dig, dina önskemål och rutiner väl.
Personal
Våra medarbetare är oftast utbildade undersköterskor eller vårdbiträde. Samordnare och enhetschefer har alla jobbat ute hos kund och vet vilka förutsättningar som krävs för att man ska kunna ge en god omsorg med hög kvalitet.
Kompetensutveckling
Flertalet har jobbat hos oss i många år. Vi jobbar aktivt med att utveckla våra medarbetare och att de ska uppfylla de utbildningskrav som regionen kräver. Till vår hjälp har vi individuella kompetensplaner och kontinuerliga medarbetarsamtal.
Språk
Flera av våra kontor har möjlighet att erbjuda flera språk utöver svenska. På vår hemsida kan du se vilka språk som erbjuds i ditt område.
Kvalitet
Utöver att följa de riktlinjer som åligger vår verksamhet har vi egna högt uppsatta kvalitetsmål. Dessa når vi genom kontinuerlig uppföljning och utveckling av våra rutiner och processer. Det innefattar även kundundersökningar, kompetensutveckling för medarbetarna och årliga medarbetarundersökningar.
Kontakt
Har du frågor eller vill träffa någon av oss innan du bestämmer dig? Hör av dig till oss vi formuläret nedan.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.