Kavat Vård Persikan/Bejtona uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav för transparens och öppenhet

Vårdföretagarna är en arbetsgivar- och bransch­organisation för vård­givare som bedriver vård och omsorg i privat regi oavsett driftsform. Alla med­lemmar i Vårdföretagarna ska redovisa information om sina verksam­heter, för att allmänheten enklare ska kunna få relevant information om enskilda privata utförare.

Nedan redovisas informationen för Kavat Vård Persikan/Bejtona

Kontaktinformation

Organisation
Hemsida
Gatuadress

Kottbygatan 5

Postnummer
164 74
Postort

Kista

Telefonnummer
08 – 58 00 47 10
E-post
salar.amjadi@kavatvard.se
Kontaktperson
Salar Amjadi

Basfakta om verksamheten

Verksamhetens mål och inriktning:

Persikan/Bejtona är ett äldreboende i Akalla som riktar sig till dig med rötter i Mellanöstern. Här kan du vila i ditt eget språk och äta mat som du är van vid.

Att besöka Persikan, vårt språkprofilerade äldreboende i Akalla, är som att göra en kort resa mycket långt bort. Vattenpipa, mat med inslag från mellanöstern, persisk musik och nybryggt te dygnet runt. På Persikan/Bejtona får du en känsla av att komma ”hem”. Du kan vila i ditt modersmål och umgås med andra som talar samma språk.

Medarbetarna talar persiska och förstår kulturen. Språket, maten, musiken och gemenskapen skapar trygghet.

Se vår film om hur det är att bo på Persikan

Verksamhetens storlek (antal lägenheter)
71
Språk
Persiska

Kvalitet

Verksamhetens arbete med kvalitetssäkring:

Så här jobbar vi med kvalitet
Vår vision är att driva äldreboenden vi själva skulle välja. Då krävs en hög och jämn kvalitet! Vi har ett ledningssystem som beskriver hur vi arbetar. Det har alla medarbetare enkel tillgång till.

Patientsäkerhetsberättelse upprättas varje år och finns tillgänglig på enheten.

Självklart har vi aktuella tillstånd för både våra äldreboenden och för våra verksamhetschefer.

Våra kvalitetsgarantier

Kvalitetsdeklaration enligt Vårdföretagarna

Nöjd Kund
Ett äldreboende i Kavat Vårds regi ska motsvara förväntningar hos dig som bor hos oss. Vi är därför otroligt nyfikna på utfallet i Socialstyrelsens Nationella Brukarundersökning ”Vad tycker de äldre om äldreomsorgen”, som genomförs varje år. Vårt mål är att minst 90% av dem som svarat ska vara sammantaget nöjda. Kontakta oss gärna om du önskar information om nöjdheten på det äldreboende du är intresserad av!
Kontaktuppgifter hittar du här.

Vi frågar dessutom regelbundet dig som bor hos oss vad du tycker om t ex måltiderna och aktiviteterna.

Är du intresserad av att läsa mer om hur vi på Kavat Vård arbetar med kvalité kan du läsa här.

Kvalitetsregister

Personal

Personal på verksamheten:

Hos oss får du hjälp dygnet runt. Våra undersköterskor svarar på larm inom fem minuter. Vi har sjuksköterskor på plats alla dagar i veckan. På kvällar och nätter kan en sjuksköterskepatrull enkelt tillkallas vid behov. Arbetsterapeut och sjukgymnast/fysioterapeut finns på överenskomna dagar varje vecka.

Boendet har en namngiven läkare via Region Stockholm. 

Läs mer om våra medarbetare här.

Ägare, styrelse, ekonomi