Forenede Care hemtjänst kundval Ängelholm
Midgårdsgatan 2, Ängelholm
Om oss
Vi vill göra skillnad för dig som behöver stöd i ditt eget hem. Vårt mål är att stödja dig att bo kvar i det egna hemmet så länge du önskar och det är möjligt. Ansvar, engagemang och omtanke genomsyrar allt vårt arbete där du som kund alltid sätts i första rum. Vår ambition är att du ska ha samma medarbetare som regelbundet kommer till dig och att dina insatser ges på de tider som är överenskomna.
Vi arbetar för att alltid sprida en positiv och glad stämning, skapa trygghet och ge dig vår helhjärtade uppmärksamhet. Vi som arbetar i hemtjänsten tycker om vårt jobb. Vi lyssnar till vad du vill och försöker tillmötesgå dina behov, förväntningar och önskemål inom ramen för det bistånd du beviljats.
Vi lägger stor vikt vid första mötet där du initialt träffar enhetshetschefen. Därefter tar fast omsorgskontakt vid som tillsammans med dig kommer överens om hur insatserna ska utföras utifrån ditt biståndsbeslut. Närstående är välkomna att delta om du önskar detta.
Vi samverkar med den kommunala hemsjukvården och utför hälso- och sjukvårdsinsatser på delegation/instruktion av den legitimerade personalen.
Önskar du insatser som inte ryms inom ramen för ditt bistånd har vi möjlighet att skräddarsy lösningar som hushållsnära tjänst.
Tjänster
Hemtjänst
Vi utför samtliga biståndsbedömda insatser som inryms i kommunens insatskatalog, till exempel personlig omvårdnad, promenader, inköp och service såsom tvätt och städ.
Delegerade/instruerade hälso- och sjukvårdsinsatser
Vi har ett nära samarbete med den kommunala hemsjukvården och på delegation utför vi hälso- och sjukvårdsinsatser veckans alla dagar. Det kan till exempel handla om att ge mediciner och följa en instruktion om rehabiliteringsträning.
Avlösning
Biståndsbedömd anhörigavlösning som innebär att du som närstående kan lämna din anhörig tryggt i hemmet med våra medarbetare för att uträtta ärenden och delta i aktiviteter.
Hushållsnära tjänster/tilläggstjänster
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.
Arbetssätt
Trygg nyckelhantering
Vi har en trygg och säker nyckelhantering i det fall vi behöver nyckel till dig.
Vi strävar efter kontinuitet så att du i största möjliga mån får omsorg av samma personal. Det skapar trygghet och vi lär känna dig och dina behov bättre.
Hos oss får du en utsedd fast omsorgskontakt från dag ett som du enkelt kan nå på arbetstid. Den fasta omsorgskontakten har ett extra ansvar för att dina beviljade insatser genomförs och förmedlar information från dig till kollegor och ledning. Skulle kemin inte funka kan du närsomhelst byta omsorgskontakt genom att meddela ledningen.
Utifrån ditt biståndsbeslut upprättar vi tillsammans med dig en genomförandeplan inom 14 dagar som ligger till grund för de insatser du är berättigad till.
Personal
Mat
Vi har möjlighet att leverera varma måltider veckans alla dagar från Midgårdens Värdshus. Beroende ditt biståndsbeslut lagar vi även enklare måltider i ditt hem.
Kvalitet
Medarbetare och ledning har tvärprofessionella möten kontinuerligt med kommunsjuksköterskor, fysioterapeut och arbetsterapeut en gång varannan vecka med syfte att säkra helhetssituationen kring dina insatser.
Synpunkter och klagomål
Vi arbetar kontinuerligt med verksamhetens kvalitet och tar klagomål och synpunkter på största allvar som hanteras utifrån företagets ledningssystem. Vi vill göra skillnad och ha en nöjd kund!
Kontakt
Kontakta oss gärna så diskuterar vi hur vi kan hjälpa dig. Om du vill välja oss som hemtjänstutförare behöver du först ett biståndsbeslut från kommunen. Kontakta då en biståndshandläggare tele: 0431-87 000
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.