Dala omsorg AB

Falun

Verksam i

Falun, dock inte ytterområdena i Faluns kommun

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Om oss

Dala Omsorg är framtidens hemtjänst. Våra värdegrundsord är genuint, kontinuitet och helhet. Vi är privata utförare av hemtjänst, service och ledsagning enligt Socialtjänstlagen i Falu Kommun sedan 2011. Priset på våra tjänster är detsamma, oavsett om du väljer oss som privata utförare eller kommunens egen enhet.

Dala Omsorgs mål är att vara få medarbetare kring varje kund, att se till individuella helhetslösningar och att tänka nytt och kreativ tillsammans med dig som kund. Vårt mål är att på ett professionellt sätt, tillmötesgå varje individs önskemål och behov inom ramen för utförandet.

Vi arbetar nära och personligt med våra kunder. Varje kund har varsin kontaktperson för att skapa trygghet och kontinuitet för både kund, dess anhöriga och personal.

För oss är diskretion viktigt, vi har inga logotyper på våra tjänstebilar. Vänligen kontakta oss om du har några frågor om oss och vår verksamhet!

 

Organisation

Dala Omsorg AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

100-149 kunder i Falun

Tjänster

Vi utför den omvårdnad, service och de tjänster som du fått beviljat av din biståndshandläggare på Falu kommun. Exempel på de tjänster som vi erbjuder är tvättning, städning, inköp, ledsagning, personlig omvårdnad, social aktivitet och samvaro, beredning av måltider och dagligt hushållsarbete.

Vi utför delegerad hemsjukvård som exempelvis medicinering, insulingivning och såromläggning.

Typ av insats

Omvårdnad, Service, Ledsagning

Arbetssätt

Vi har ett rehabiliterande arbetssätt. Vi anpassar oss efter kunden och är måna om att involvera kunden i de sysslor kunden önskar utföra, och vara delaktig i, som exempelvis: promenad, handling, matlagning, bakning och städning med mera.

Kontinuitet

Dala Omsorgs värdegrund är att vara få medarbetare kring varje kund, alltså att hålla en hög personalkontinuitet hos kund. Vår planering är därför mycket noga och speciellt framtagen för att möjliggöra att kund ska få samma personal i högsta mån. På så sätt ämnar vi till att bygga relation, skapa trygghet och få mycket god kunskap om hur kund vill ha sin hemtjänst utförd.

Kontaktperson

Varje kund får sin egen kontaktperson. Kontaktpersonen är den person som kunden träffar mest. För oss är det mycket viktigt med ett väl fungerade kontaktmannaskap och ämnar till att bygga relation och skapa trygghet för kunden.

Dokumentation

Personalen skriver dagsanteckningar om någonting särskilt hänt hos kund eller om annan personal behöver informeras om något viktigt. Dagsanteckningarna skrivs på kontoret och förvaras i kundens akt. Dokumentation och förvaring av kunds handlingar sker enligt sekretess och Falu Kommuns riktlinjer.

Personal

Vi är cirka 65 medarbetare på Dala Omsorg. Verksamheten leds av Dala Omsorgs grundare och VD, Marie Edvardsson. Ledningen består av VD, kund-och personalsamordnare samt organisationsadministratör. Dala Omsorg är indelat i tre grupper. Varje grupp innefattas av en kund- och personalsamordnare samt medarbetare som utför kundernas dagliga besök och insatser. De tre grupperna är indelade utefter Dala Omsorgs kunder och deras geografiska läge i Falun. I och med gruppindelningen syftar Dala Omsorg till att bibehålla hög personalkontinuitet hos kund.

Merparten av Dala Omsorgs medarbetare är undersköterskor eller innehar likvärdig utbildning. Några medarbetare har även kockutbildning. På Dala Omsorg har vi demensombud, friskvårdsombud, ryggombud, ombud i hot och våld i nära relationer, dokumentationsombud och skyddsombud.

Dala Omsorg samarbetar med sjukvårdspersonal (läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeut, m.fl.) via hemsjukvården, rehab, vårdcentraler, palliativa teamet etc.

Språk

Svenska, Engelska, Finska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna

Mat

Vi lagar gärna maten från grunden hemma hos kund. Önskar kunden långkok eller bakning försöker vi alltid ordna det. För oss är det mycket viktigt att våra kunder får bra och näringsrik mat och att kunden erhålls trevliga måltidssituationer. Vill kunden, sätter vi oss gärna ned för sällskap och trygghet.

Kvalitet

Vi jobbar enligt Falu kommuns riktlinjer. När du blir ny kund hos oss får du en informationsmapp där du hittar information om hur du går till väga om du vill framföra synpunker eller klagomål.

Alla synpunkter och klagomål som når oss tar vi på största allvar och hanteras direkt.

Kontakt

Organisation

Dala Omsorg AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

023-257 30

Kontaktperson

Marie Edvardsson, VD

Gatuadress

Plutonsväg 8

Postnummer

790 41

Postort

Falun

Vill du bli kund hos oss?

Om du vill anlita oss som din hemtjänstutförare ska du kontakta en biståndshandläggare på Falu kommun. Du är även välkommen att kontakta oss direkt om du har frågor eller funderingar.

Söker du jobb?

Skicka gärna ett presonligt brev och CV till marie.edvardsson@dalaomsorg.se så hör vi av oss om vi har en ledig tjänst som skulle passa dig. 

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

023-257 30

Translate

Tyck till