Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Nära kontakt med dina kära
      • Minska risken för halkolyckor
      • Så gör du ditt hem mer brandsäkert
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
        • Hjälpmedel på äldreboende
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • Assistansbyrån i VG
    Assistansbyrån i VG
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Assistansbyrån i VG

Göteborg

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Välkommen till oss på Assistansbyrån!
Vi är hemtjänstföretaget som anser att god kommunikation, flexibilitet och självbestämmande är grunden för att kunna erbjuda en god hemtjänst till våra kunder. 

Flexibla och lösningsorienterade
Vi är en flexibel hemtjänst och är alltid måna om att anpassa oss efter dina behov och önskemål. Vill du till exempel ändra tiden när vi kommer? Inga problem, vi är duktiga på att ändra schemat med kort varsel så det passar alla. Våra medarbetare är också flexibla och lösningsorienterade och kan snabbt hitta en bra lösning vid en oförutsedd situation eller vid eventuella problem.

Självbestämmande
Ditt självbestämmande över din hemtjänst är viktig för att du ska känna dig trygg med oss. Direkt vid vårt första möte är du med och bestämmer hur du vill att tiden ska fördelas och hur din hemtjänst ska utföras. Vår senaste kundundersökning visade att våra kunder tycker att vi är duktiga på möjligheten till självbestämmande. 

God kommunikation
Vi anser att god kommunikation är viktig, både mellan dig och oss men även internt mellan oss som jobbar på Assistansbyrån. Du kan alltid höra av dig till oss med stort som smått. Vi informerar våra medarbetare om hur du vill ha det så att du får bästa möjliga vård som är anpassad efter dina önskemål och behov. 

Organisation

Assistansbyrå i VG AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 100 kunder i Göteborgs stad

Tjänster

Hemtjänst
Vi på Assistansbyrån utför alla de hemtjänstinsatser du beviljats i ditt beslut om hemtjänst från Göteborgs stad. Det kan till exempel vara personlig omvårdnad, hjälp med städ, tvätt och andra sysslor som rör hemmet. Vi utför även delegerad hälso- och sjukvård som till exempel kan vara hjälp med stödstrumpor, stomi, insulin och annan medicinhantering. 

Om du har trygghetslarm är det kommunens hemtjänst som svarar på ditt larm dygnet runt.

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Arbetssätt

Skyddsutrustning för din trygghet
När vi besöker dig följer vi alla hygienrutiner och använder alltid skyddsutrustning som består av visir, munskydd, handskar, skoskydd och handsprit. 

Kontaktperson
Du får en konkontaktperson som är den person som besöker dig mest. Då man kommer överens bättre med vissa personer försöker vi alltid matcha dig med en person som du trivs med. 

Kontinuitet
Hög kontinuitet är viktigt för att du ska känna igen oss och känna dig trygg när vi kommer hem till dig. Vi strävar alltid efter att det är en fast personalgrupp som besöker dig. 

Genomförandeplan
Vid vårt första möte med dig skriver vi en genomförandeplan. Den innehåller information om vad du behöver hjälp med och hur du vill ha din hjälp utförd. Allt för att du ska få en individuell hemtjänst. Beroende på ändrade behov uppdateras genomförandeplanen. 

Personal

Hos oss jobbar utbildad personal som alla har erfarenhet av hemtjänst eller vård och omsorg. Vi strävar efter att all ordinarie personal ska var utbildade undersköterskor. Vi har erfarenhet av att jobba med kunder med en demensdiagnos och psykisk ohälsa.

Vad som är gemensamt för våra medarbetare är att de är trevliga, duktiga på bemötande, att lyssna på dig och är lösningsorienterade. Vi försöker alltid matcha ihop dig med medarbetare som du trivs med och kommer bra överens med. 

Omsorg på ditt språk
Flera av våra medarbetare talar fler språk än svenska. Många av våra kunder känner en trygghet i att kunna kommunicera med oss på sitt hemspråk, att vi är väl bekanta med deras kultur och matlagning. 

Kompetensutveckling

Våra medarbetare från kontinuerlig utbildning inom områden som till exempel lågaffektivt bemötande, demens och psykisk ohälsa.

Språk

Svenska, Arabiska, Bosniska, Engelska, Persiska, Ryska, Somaliska, Spanska

Mat

Vi kan hjälpa dig med matlagning, matberedning eller leverans av matlådor beroende på vad du föredrar.

Det är en trygghet i att få äta den mat som man är van vid, även om man behöver hjälp från någon annan att laga den. Våra medarbetare är duktiga på att laga mat och då flera har en mångkulturell bakgrund har vi även kunskaper i hur man lagar traditionella arabiska, persiska och somaliska rätter utöver traditionella svenska maträtter.

Via oss kan du även beställa matlådor från Sodexo. Från en meny kan du välja vilka rätter du vill få levererade. 

Kvalitet

För oss är det viktigt att du som kund ska uppleva en god kvalitet på din hemtjänst. Därför har vi regelbundna uppföljningar med dig, registrerar allt i din journal och alla dina önskemål. Varje vecka har vi personalmöten då vi diskuterar ny information som kommit upp under veckan så alla är insatta.

Vi ber kunder och medarbetare delta i interna undersökningar så vi kan få reda på vad vi är duktiga på och vad vi kan förbättra. 

Vi jobbar också aktivt med kvalitetsregistren BPSD och Senior Alert.

Synpunkter gör oss bättre
Vi uppmuntrar dig som kund att kontakta oss om du har synpunkter på verksamheten som vi kan förbättra. Alla synpunkter skrivs ner och åtgärdas. Vi använder dem även i utbildningssyfte för att vi ska kunna förbättra oss. 

Kontakt

Organisation

Assistansbyrå i VG AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

076 029 60 69

E-post

info@assistansbyran.se; melina@assistansbyran.se

Kontaktperson

Melina, kundansvarig/socionom

Gatuadress

Fredriksdalsgatan 18

Postnummer

412 62

Postort

Göteborg

Vill du bli kund hos oss?

För att bli kund hos oss på Assistansbyrån behöver du ett beslut om hemtjänst från en biståndshandläggare i din kommun. Därefter har du möjlighet att välja oss som din hemtjänstutförare. Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer!

Assistansbyrån på Facebook

Assistansbyrån i VG

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

076 029 60 69

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate