Solkattens hemtjänst
Lerum
Typ av insats
Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Verksamheten uppfyller Vårdföretagarnas medlemskrav på transparens och öppenhet.
Om oss
Välkommen till Solkattens hemtjänst i Lerum!
Det som utmärker oss är att vi jobbar i mindre grupper, vilket innebär att du träffar samma personal när du väljer oss som din hemtjänst. Det gör att personalen som besöker dig snabbt sätter sig in i hur du vill ha ditt stöd, ni får en nära kontakt så din hemtjänst utförs på ett tryggt och smidigt sätt. Vi erbjuder dig ett ansikte du känner igen helt enkelt!
Vi har utfört hemtjänstinsatser och erbjuder även hushållsnära tjänster i Lerums kommun sedan 2016. Vi har funnits i Lerum i några år och är en väletablerad verksamhet. Vår vision är att alla kunder har rätt till en livskvalitet utifrån egna önskemål.
Höjdpunkter:
- Genuint intresse för människor
Vi utför alltid våra uppdrag på ett kompetent sätt med mycket värme.
- Utomordentlig service
Vi drivs av att göra vardagen enklare för våra kunder.
- Flexibilitet och självbestämmande
Du väljer själv vilket stöd och hjälp du vill ha med samt hur ofta vi besöker dig. En viktig grundsten i att kunna tillgodose alla olika behov.
Organisation
Verksamhetens storlek (antal kunder)
100-150
Tjänster
Hemtjänst
Solkattens hemtjänst erbjuder hemtjänst till dig med biståndsbeslut i Lerums kommun. Det innefattar service- och omsorgsinsatser, delegerade insatser från legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal, ledsagning samt matdistribution enigt LOV.
Tilläggstjänster med RUT-avdrag
Oavsett om du har ett biståndsbeslut eller inte så kan du köpa hushållsnära tjänster med RUT-avdrag hos oss. Det är du som bestämmer vad som ska ingå i den tjänsten. Vi kan till exempel hjälpa till med trädgårdsskötsel, skötsel av husdjur, städning, fönsterputs, med mera.
Kontakta oss eller läs mer om våra hushållsnära tjänster här.
Typ av insats
Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster
Arbetssätt
På Solkattens hemtjänst arbetar vi i mindre grupper runt dig. Det ger en hög kontinuitet och skapar en stark och nära relation mellan dig och de som besöker dig.
Vi har som främsta fokusområde att du ska känna dig trygg vid utförandet av insatserna.
Det nås genom ledorden:
- Tillgänglighet
- Självbestämmelse
- Respekt
Vi samverkar för en väl fungerande kommunikation med såväl kunder, närstående som övriga samarbetspartners som finns kring dig.
Genomförandeplan
Vi är skickliga på att utföra din hemtjänst på ditt sätt och i enligt med din genomförandeplan som uppdateras kontinuerligt. Din genomförandeplan skriver vi tillsammans med dig och bygger på ditt biståndsbeslut från kommunen och dina önskemål.
Personal
Alla hemtjänstuppdrag utförs av våra erfarna och kunniga medarbetare som är undersköterskor och vårdbiträden.Vi är skickliga på att utföra insatserna på ditt sätt och i enligt med din genomförandeplan som uppdateras kontinuerligt.
Vi är lätta att känna igen eftersom vi alltid har Solkattens hemtjänst-arbetskläder och arbets-ID. Dessutom har vi flerspråkig personal för kunna möta människor från olika länder.
Kompetensutveckling
Personalens kompetensutveckling är en förutsättning för att fortsätta ha nöjda kunder, därför går personalen årligen igenom en rad obligatoriska utbildningar.
Språk
Svenska
Kollektivavtal
Kollektivavtal är tecknat med Vårdföretagarna
Kvalitet
Solkattens hemtjänst jobbar kontinuerligt med att säkerställa en hög kvalitet i verksamheten, såväl för dig som kund som för våra medrbetare. Syftet är att verksamheten ska kunna motsvara just dina behov och önskemål och är därför centralt. Vi jobbar med en rad verktyg för att kunna mäta och förbättra kvaliteten.
Uppföljningar
Lerum kommun är ansvarig för att säkerställa hur vi jobbar. Ingen verksamhet kan få tillstånd utan att först ha blivit godkänd av kommunen. Fråga gärna din handläggare när de gjorde den senaste tillsynen eller uppföljningen och be om att få ta del av resultatet.
Systematiskt kvalitetsarbete
Solkattens hemtjänst gör interna kvalitetsuppföljningar som rapporteras regelbundet till Lerums kommun. Det är olika områden som ingår i det interna kvalitetsarbetet:
- Egenkontroll
- Avvikelsehantering
- Klagomålshantering
- Riskbedömningar
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
010-177 41 33
Gatuadress
Adelstorpsvägen 8I
Postnummer
443 30
Postort
Lerum
Vill du bli kund hos oss?
För att kunna välja Solkattens hemtjänst som din utförare behöver du ett biståndsbeslut i Lerums kommun. Det får du genom kommunens kontaktcenter som du når via telefon 0302-52 10 00 eller maila till kommun@lerum.se.
Bilder och video


Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.