Lidingö stads hemtjänst

Lidingö stads hemtjänst

Lidingö kommun
Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss

Din självständighet är viktig för oss
Som kund hos oss kan du alltid känna dig trygg. Du får en fast omsorgskontakt och en grupp personal som hjälper dig oavsett vilken tid på dygnet du behöver hjälp. Vi gör det enkelt för dig med tydliga rutiner och kontakter direkt från start och från oss löper sedan en röd tråd vidare till andra kommunala omvårdnadsinsatser.

Demensutbildad personal
Lidingö stads hemtjänst är Silviahemscertifierad sedan 2017 och har en egen specialutbildad Silviasyster. All vår personal genomgår en tre dagar lång utbildning för att kunna erbjuda ett professionellt och tryggt omhändertagande vid demenssjukdomar.

Långsiktig, stabil och trygg hemtjänst
Vi har bedrivit hemtjänst sedan tidigt 1960-tal och vet vad som behövs för att du som kund ska känna dig trygg.

Organisation
Organisationsform
Kommunal
Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 750 kunder på Lidingö
Inriktning

Tjänster

Våra tjänster ger dig trygghet
Lidingö stads hemtjänst finns här dygnet runt för dig. Baserat på ditt biståndsbeslut utformar vi insatserna utifrån dina behov och önskemål. Vi samarbetar med andra för matleveranser och tvätt. Tillsammans med hemreab kan vi även stötta dig i din rehabilitering.

Vi finns dygnet runt
Vi finns tillgängliga dygnet runt årets alla dagar.

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning

Arbetssätt

Fast omsorgskontakt
Vi arbetar teambaserat, det innebär att du som kund tillhör ett specifikt hemtjänstteam som utför dina hemtjänstinsatser. Vi vill att du som kund ska få en kontinuerlig och trygg kontakt med hemtjänstpersonalen.

Säker och trygg nyckelhantering
Våra kunders nycklar hanterar vi som värdehandlingar och därför har vi säkerhetsklassade digitala nyckelskåp där användningen av varje nyckel loggas. Du kan vara helt trygg med att ge oss nyckeln till ditt hem.

Digitala lås
På Lidingö erbjuds alla kunder som har trygghetslarm eller hemtjänst ett digitalt lås. Det gör vi för att kvalitetssäkra och öka tryggheten.

Jobbar för din självständighet
Vi ser det friska hos dig och tillsammans jobbar vi för att stärka det. Möjligheten att behålla din självständighet ökar både kvaliteten och glädjen i ditt liv.

Personal

Det goda mötet i fokus
Vi får ofta höra att vi har många fina och trevliga medarbetare – och det har vi! Vi har det goda mötet i fokus och strävar alltid efter att skapa trygga och förtroendefulla relationer med våra kunder.

Kring dig som kund arbetar vi i team som hjälper dig med dina beviljade insatser.

Våra medarbetare är till största delen utbildade undersköterskor och många har lång erfarenhet.

Mat

Beroende på vilka insatser du beviljats i ditt hemtjänstbeslut så kan vi antingen hjälpa dig att laga enklare måltider hemma eller leverera färdiga matlådor.

Vi uppmärksammar om någon har svårt att äta eller har dålig aptit och försöker hjälpa till att lösa det. Vår matleverantör kan ordna olika typer av specialkost för den som behöver.

Kvalitet

Vi arbetar aktivt med avvikelser vilka alltid dokumenteras i vårt verksamhetssystem och alla synpunkter och klagomål tas tillvara och utgör underlag i kvalitetsarbetet. 

Certifieringar
Vi är Silviacertifierade. Det är en utbildningscertifiering som innebär att all personal är utbildade i demensvård.
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Organisation
Hemsida
Kontaktperson
Veronica Ulfsdotter
Vill du bli kund hos oss?

För att ansöka om hemtjänst vänder du dig till en biståndshandläggare som du når via Lidingö stads kontaktcenter på tel. 08-731 30 00.

Söker du jobb?

Kolla in karriärsajten . Här kan du läsa mer om Lidingö stad som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.