AddERA Omsorg
Hotellgatan 17 , Ljusdal
Om oss
Vi vill möjliggöra för dig att fortsätta leva ditt liv fullt ut, även när du behöver stöd och hjälp utifrån. Tack vare våra tjänster och vårt arbetssätt kan du bo kvar hemma så länge du själv vill och känner dig trygg. AddERA Omsorg värnar om våra kunders bästa. Vi försöker så långt det går att tillgodose dina önskemål.Vi fokuserar på hög kontinuitet genom att jobba i små arbetsgrupper med engagerad personal som månar om att du ska ha det bra. Vår vision som vi jobbar efter:”Vi ska vara erkända för genuint god omvårdnad och ett exceptionellt bemötande. Alla insatser genomsyras av respekt och delaktighet som leder till trygghet och ökad livskvalité. AddERA omsorg ska överträffa kundens förväntningar.”
Ca 160 inklusive larmkunder
Tjänster
HemtjänstVi utför all den omvårdnad du behöver för att må bra och kunna må bra hemma. Det kan till exempel vara hjälp med din personliga hygien, social samvaro, städning, inköp, ledsagning och stöd vid måltider. Alla våra insatser utgår från ditt biståndsbeslut från kommunen.FestFyra gånger per år bjuder vi in våra kunder på fest eller sammankomster. Då bjuder vi på mat, underhållning med mera. Det ger guldkant i tillvaron och möjligheten till social samvaro och fina minnen.
TilläggstjänsterVi erbjuder även tilläggstjänster mot RUT-avdrag om du vill ha mer hjälp utöver vad du beviljats i ditt biståndsbeslut. Det kan till exempel vara hjälp med städ, tvätt, fönsterputs, social samvaro, ledsagning med mera. Prata med oss så hittar vi en bra lösning för dig.
Arbetssätt
Personal
På AddERA omsorg är personalen vår främsta tillgång. Vi arbetar med att överträffa dina förväntningar genom att jobba lösningsfokuserat och göra det lilla extra för dig som kund.För att säkerställa att du som kund upplever god kvalitet krävs att vi har rätt bemanning med rätt kompetens. Därför strävar vi efter att ha medarbetare med undersköterskeutbildning och/eller erfarenhet från vårdyrket. Vi är noga med att anställa engagerade personer som vi anser vara lämpliga att arbeta med människor. Våra medarbetare har goda kunskaper i svenska. Hos oss jobbar cirka 75 personer, plus vår VD, en personalansvarig och två planerare.
Mat
Våra kunders måltider är viktiga och vi försöker alltid skapa en trevlig måltidssituation genom att duka fint och lägga upp maten på ett aptitligt vis. Utifrån vad du fått beviljat i sitt biståndsbeslut kan vi bland annat:- Erbjuda sällskap under måltiderna.- Värma matlådor.- Plocka undan och diska efter måltider.
Vi använder kommunens matleverantör (centralköket). Maten distribueras ut till kund av Samhall.
Kvalitet
Genom kvalitetsarbetet säkerhetsställs god kvalitet i verksamheten samt att kvaliteten hela tiden utvecklas. Verksamheten ska bygga på respekt för kundens självbestämmande och integritet.Kvalitets- och ledningssystemVi har ett kvalitets och ledningssystem i verksamheten som har sin utgångspunkt i SOFS 2011:9 och AFS 2001:1 och 2003:4. Vi strävar efter att ha en tydlig struktur i kvalitetsarbetet, rutiner och riktlinjer som säkerhetsställer att vi ger våra kunder god vård och omsorg. Ledningssystemet utgår från de kvalitetsområden som socialstyrelsens/IVO´s föreskrifter kräver. För AddERA omsorg är även "kunden" ett kvalitetsområde. RutinerNär rutiner uppdateras signerar personalen att de läst de nya/reviderade rutinerna. Rutinerna ses över en gång per år och revideras vid behov.Synpunkter och klagomålPå AddERA Omsorg arbetar vi med ständiga förbättringar av vår verksamhet. Dina synpunkter bidrar till vår utveckling framåt och det är viktigt att de kommer fram till oss. Vi tar alla synpunkter och klagomål på allvar. Vi gör åtgärdsplaner för att undvika att felet återupprepas. Du har möjlighet att lämna dina synpunkter via våra medarbetare, telefon, brev, mail eller vår blankett som finns i din kundpärm.
Kontakt
Hotellgatan 17
Ljusdal
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.