Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
      • Hjälpmedel på äldreboende
      • Brandsäkra köptips
      • Halksäkra köptips
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • QviMo Hemtjänst
    QviMo Hemtjänst
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Kvalitet
  • Kontakt
  • Söker du jobb?

QviMo Hemtjänst

Norrköping

Verksam i

Område 2 och 3 vilket motsvarar södra centrum/Norrköpings tätort och neråt.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Kvalitet
  • Kontakt
  • Söker du jobb?

Om oss

Vi är det lilla men kompetenta omvårdnadsföretaget med det stora hjärtat och med dina unika behov i centrum.

Vår vision är att skapa största möjliga livskvalitet för dig som vill fortsätta att bo hemma på det sätt som du är van vid. Vi hjälper dig att skapa ett tryggt och aktivt hem, precis som du vill ha det.

Vi arbetar utifrån en personcentrerad omsorg där vi utgår från de resurser och förmågor du har med fokus på att identifiera och stärka de faktorer i ditt liv som är hälsofrämjande.

Med mångårig erfarenhet av att bedriva hemtjänst i Motala och Mjölby kommun och med ett genuint engagemang för att skapa välbefinnande arbetar vi nära dig. Med stor passion för vårt arbete växer vår kundkrets stadigt.

Låt oss ge dig en guldkant på tillvaron!

Varför ska du välja oss?
- Du får hjälp av ett fåtal personer med god omvårdnadskompetens som du lära känna ordentligt och känna dig trygg med
- Vi eftersträvar öppna lokalkontor nära dig. Vår personal kan komma till dig med kort varsel och du kan besöka oss för sociala aktiviteter
- Vi försöker alltid att erbjuda hemtjänst på ditt hemspråk

Organisation

QviMo Omsorg

Tjänster

Mellan 07.00 och 22.00 utför vi hemtjänst enligt ditt biståndsbeslut som du beviljats av kommunen. Exempel på hemtjänstinsatser som vi kan hjälpa dig med är:

- Inköp och att uträtta ärenden
- Städning, tvätt och klädvård
- Mat och måltider
- Personlig hygien
- Ledsagning och telefonservice
- Hjälp vid matsituation
- Utevistelse och promenader
- Social samvaro
- Avlösning i hemmet
- Hjälp med medicin

Tilläggstjänster
Utöver ditt biståndsbeslut om hemtjänst kan vi även erbjuda hushållsnära tjänster som exempelvis städning, fönsterputs, matlagning, snöskottning och trädgårdsarbeten. Vi jobbar enligt Skatteverkets godkända rut-tjänster, funderar du över något är det bara att kontakta oss.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning, Tilläggstjänster

Arbetssätt

Kontinuitet

Vi prioriterar hög personalkontinuitet. Därför lägger vi ner mycket tid och tanke när vi sätter ihop våra scheman så du alltid träffar någon som du känner sedan tidigare, har en relation till och känner dig trygg med. När din ordinarie personal är sjuk väljer vi noga ut en vikarie som vi tror du kommer bra överens med.

Kontaktperson

Vi utser alltid en kontaktperson till dig som är den medarbetare hos oss som kommer tar ett särskilt ansvar för ditt välmående. Det är också den personen som utför merparten av insatserna hos dig. Det går naturligtvis att byta om du av någon anledning inte skulle trivas med din kontaktperson.

Genomförandeplan

När du valt oss som din hemtjänst vill vi träffa dig i ditt hem för ett välkomstsamtal. Då går vi igenom hur du vill ha din hemtjänst utförd utifrån dina behov, förutsättningar och önskemål. Med det som utgångspunkt upprättar vi gemensamt en genomförandeplan som säkerställer att du får din hemtjänst på dina villkor. Din kontaktperson jobbar kontinuerligt med din genomförandeplan.

Personal

Hos oss finns en bred omvårdnads- och språkkompetens. Våra medarbetare är främst undersköterskor med god erfarenhet av omsorgsarbete.

Att medarbetare hos oss har en formell kompetens är viktigt men det är också centralt att vi känner att den vi rekryterar är “rätt person för jobbet”. Därför är erfarenheter, förmåga till ett bra bemötande och engagemang också viktiga kvaliteter när vi rekryterar. Vi tillämpar goda anställningsvillkor.

För oss är det viktigt att våra medarbetare både kan förstå och sätta sig in i den enskildes behov men samtidigt ha en förmåga att kunna omsätta den förståelsen till en individuellt anpassad omsorg.

För din trygghet
När vi kommer hem till dig bär vi alltid våra egna arbetskläder och en synlig ID-bricka så att du lätt kan känna igenom oss. För din säkerhet har alla medarbetare lämnat utdrag från belastningsregistret innan anställning. 

Kompetensutveckling

Det är viktigt för oss att kunna erbjuda en stimulerande arbetsmiljö där möjligheter till kompetensutveckling är god. Vi utbildar alla våra medarbetare i bland annat etik, omvårdnad och bemötande.

Utifrån kunder vi möter sätter vi samman individuella kompetensutvecklingsplaner med ambitionen att vi ska ha specialistkompetens inom de områden som våra kunder behöver.

Språk

Svenska, Arabiska, Assyriska, Engelska

Kvalitet

Jobbet med att säkerställa god kvalitet är ett ständigt pågående arbete som vi kallar för vårt kvalitetshjul. Vi jobbar transparent gentemot våra kunder och vår uppdragsgivare kommunen.

Synpunkter och klagomål
Vi har fasta rutiner för hur vi jobbar med synpunkter och klagomål. Vi har blanketter som våra kunder kan fylla i och lämna till verksamhetsansvarig som har ansvar att utreda och följa upp. Vi tar gärna emot både beröm och sånt som vi gör lite sämre, på så vis vet vi vad vi gör bra och vad vi kan göra bättre.  

Kontakt

Organisation

QviMo Omsorg

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

076-021 74 68 (telefontid: 07.00-16.00)

E-post

info@qvimo.se

Kontaktperson

Josef Morad, 076 398 09 28
Lisa Ringqvist, 073 025 34 21

Gatuadress

Albrektsvägen 125 B

Postnummer

603 53

Postort

Norrköping

Vill du bli kund hos oss?

Om du har behov av hemtjänst utredas ditt behov av stöd av kommunens biståndshandläggare. För utredning, kontakta vård- och omsorgskontorets mottagningsgrupp på Norrköpings kommun.

Om du redan har hemtjänst i Norrköpings kommun men vill byta till oss på QviMo Hemtjänst ska du kontakta Norrköpings kommun.

Kontaktuppgifter till Norrköpings kommun
Telefon: 011- 15 27 37
E-post: info.vom@norrkoping.se

Söker du jobb?

Är du intresserad av att arbeta hos oss på QviMo Hemtjänst?

Vi är alltid intresserade av att hitta nya duktiga medarbetare! Fyll i formuläret eller skicka ditt CV till norrkoping@qvimo.se. 

QviMo Hemtjänst

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

076-021 74 68 (telefontid: 07.00-16.00)

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate