Äldreliv hemtjänst

Äldreliv hemtjänst

Estunavägen 7, Norrtälje

Verksam i
Norrtälje
Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Tilläggstjänster
Hemsjukvård
Besök hemsida
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval

Om oss

Hemtjänst med själ och hjärta
Vi är stolta över vårt arbete och engagerar oss med själ och hjärta i dig som kund. Vi hoppas få lära känna dig väl. Vi hjälper dig med vardagsrutiner och sysslor som alla människor behöver, men inte alltid klarar av själva. Vi hjälper dig även med hemsjukvård och med hemrehabilitering. På dina villkor.

Äldreliv är ett omvårdnadsföretag med engagemang, hjärta, närhet och kompetens baserat på en humanistisk värdegrund. Våra drivkrafter är respekt för människors integritet, trygghet och självbestämmande. För oss är det självklart att du får ett meningsfullt och gott liv – varje dag.

Organisationsform
Företag
Verksamhetens storlek (antal kunder)
Cirka 40

Tjänster

Vi hjälper dig med vardagsrutiner och sysslor som alla människor behöver, men inte alltid klarar av själva: 

  • Personlig omvårdnad
  • Matlagning och måltider
  • Handla mat och andra inköp
  • Hygien och hjälp med tvätt och klädvård
  • Av- och påklädning
  • Sänggående 
  • Städning av hemmet

Vi erbjuder extra tjänster
I Norrtälje erbjuder vi extra tjänster där vi hjälper till med vardagssysslor i ditt hem. Du kan köpa våra hemservicetjänster om du är kund hos oss på Äldreliv idag och önskar mer hjälp. Men du kan även ta del av våra tjänster om du inte är kund på Äldreliv men behöver avlastning i hemmet utan biståndsbeslut. 

Våra extra tjänster är: städning, tvättning & strykning, sällskap, matlådor, fönsterputs och trädgårdshjälp.

Äldreliv

Typ av insats
Omvårdnad
Service
Ledsagning
Tilläggstjänster
Hemsjukvård

Arbetssätt

Samma personal varje dag
Hos oss blir du en del av Äldreliv-familjen. Vi är angelägna om att du ska möta samma medarbetare varje dag. Välbekanta ansikten ökar tryggheten, och dessutom blir servicen bättre när man känner varandra. 

Kontinuitet hos personalen är avgörande för en trygg och förtroendefull hemvård och vi vet att ett gott bemötande är avgörande för trygghet och trivsel. Våra medarbetare försöker alltid att göra det lilla extra. 

Engagerad personlig kontakt
Hos oss får du två fasta omsorgskontakter som ansvarar för din vård och service, varav minst en är undersköterska. Vårdkontakterna fungerar som knutpunkt för kommunikationen med din familj och anhöriga.  

Utifrån ditt biståndsbeslut och kunskap om dig som person upprättar kontaktpersonen en genomförandeplan. Den bygger på vilken hjälp du har fått beviljad av kommunen och hur du vill att hjälpen utförs. Genomförandeplanen skrivs under av er båda.  

Du kan alltid vända dig till din vårdkontakt om du har frågor eller önskemål. Det är viktigt att personkemin fungerar mellan dig och din kontaktperson. Om du känner att den inte gör det ber du om att byta kontaktperson. 

Äldreliv

Säkerhet och trygghet 
Hemtjänsten utförs i ditt hem, och att släppa in människor som man till en början inte känner kan kännas osäkert och otryggt. Därför prioriterar Äldreliv trygghet och säkerhet. 

Våra medarbetare har till exempel alltid arbetskläder. I möjligaste mån ser vi också till att du som kund alltid möter samma personal och du har dina egna vårdkontakter hos oss på Äldreliv. Tillsammans beslutar ni om schema och rutiner. 

Hos oss slipper du lämna över nyckel till ditt hem. Vi installerar istället en säker låskolv i ditt befintliga lås som gör att våra medarbetare kan komma in i din bostad. Vi har också rutiner för hur vi hanterar larmkoder och andra personliga uppgifter på ett säkert sätt.

Personal

Kompetenta och engagerade medarbetare  
Våra erfarenheter säger att det finns tre avgörande faktorer för att du som kund ska känna dig trygg och nöjd - att du får ett gott bemötande, att du kan påverka hur din hjälp ska utföras och att hemtjänstpersonalen kommer på avtalad tid.

Äldreliv har därför kompetent och erfarna chefer som skapar förutsättningar för våra undersköterskor och vårdbiträden att utföra sitt arbete hemma hos dig på bästa sätt. En god relation mellan dig och våra medarbetare är avgörande för att skapa tillit.  

Äldreliv ser god arbetsmiljö och möjlighet till kompetensutveckling som avgörande för medarbetarnas trivsel, motivation och stolthet över sitt viktiga arbete. 

Äldreliv

Språk
Svenska
Kollektivavtal
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal.

Kvalitet

Kvalitetsregister
Kvalitetsutvärderingar

Kontakt

Hemsida
Kontaktperson
Mimi Hedberg, bitr. verksamhetschef
0176-26 79 33
Gatuadress
Estunavägen 7
Postnummer
761 51
Postort
Norrtälje
Vill du bli kund hos oss?

För att bli hemtjänstkund hos oss behöver du ett biståndsbeslut som du ansöker om hos din kommun. Har du frågor kring ansökningen eller hur du ska gå tillväga är du välkommen att kontakta oss.

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet. (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är)
Något gick fel, vänligen försök igen.
Tack för ditt meddelande. Din kontaktinformation har skickats vidare till verksamheten. De kommer själva kontakta dig för att ge mer information.