1:a Omtanken
Järnbruksvägen 2, Kallinge
Om oss
1:a Omtanken, det lokala hemtjänstbolaget
Vi är det lokala hemtjänstbolaget i Ronneby som sätter guldkant på våra kunders tillvaro med hemtjänst och företagsstäd. 1:a omtanken gör detta möjligt tack vare våra glada, kunniga och engagerade medarbetare som fokuserar på dina individuella behov. Kort sagt finns vi här för de som är i behov av hemtjänst eller företagsstäd i närheten av Ronneby.
Vi sätter guldkant på din tillvaro
Vi ser människan och kan förutse samt tillfredsställa varje person med deras behov och önskemål. Det blir därför enklare för oss att ge det lilla extra och sätta guldkant på tillvaron.
Så behöver du eller någon du känner hjälp med privat hemtjänst i Ronneby, Kallinge och Bräkne-Hoby? Då har du kommit helt rätt, vi hjälper dig gärna. Varmt välkommen att kontakta oss för mer information om våra tjänster.
Tjänster
Hemtjänst utöver det vanliga
Tack vare duktig och hängiven personal kan vi erbjuda privat hemtjänst utöver det vanliga.
Hur ofta och vilken slags hemtjänst du kan få hjälp med avgör kommunens biståndshandläggare. När du har ett biståndsbeslut för hemtjänst får du välja vem som ska utföra de tjänster som du har rätt till.
Vad kan vi hjälpa dig med?
1:a omtanken tillhandahåller privat hemtjänst i Ronneby, Kallinge och Bräkne-Hoby med omnejd. Vi utför biståndsbedömda insatser som till exempel omvårdnad, hjälp med frukost, städning, ledsagning, tvätt och delegerad hemsjukvård. Vi tar även emot larm från klockan 07:00 och 21:00, varje dag under årets alla dagar.
Tvätt
Har du beviljad hjälp med tvätt så tar personalen med denna till vår egen tvättstuga där vi tvättar, stryker och manglar din tvätt. Du får tillbaka tvätten inom en vecka. Det tillkommer inga extra kostnader för denna tjänst.
Hushållsnära tjänster med RUT-avdrag
Vi på 1:a omtanken erbjuder dig att själv köpa till extra insatser för sådant som inte ingår i ditt biståndsbeslut. Här kan du läsa mer om vilka tjänster vi erbjuder.
Arbetssätt
Kontinuitet och trygghet
I hemtjänsten jobbar vi i små och nära arbetslag. På det viset får kunderna i största möjligast mån alltid möta samma personal. För kunderna är hög kontinuitet viktigt för att de ska känna tillit till och trygghet. Samtidigt är det en stor fördel för personalen att kontinuerligt arbeta med samma kunder för att på så sätt lära känna dem, deras vanor och bli mer lyhörda för deras behov.
Kort sagt vinner både kunder och personal på att ha tryggheten, närheten och kommunikationen som blir i mindre arbetsgrupper. Det gör att personalen kan ge den där extra omtanken som kommer sätta guldkant i din tillvaro.
Bemötande, integritet och självbestämmande
Vi är alltid måna om att ge våra kunder ett personligt bemötande, att respektera dem som individer och tillmötesgå deras självbestämmande. Genom att också se människan bakom kunden kan vi bli bättre på att förutse deras behov och önskemål.
Personal
God omvårdnad kräver kunskap. Därför är alla tillsvidareanställda på Omtanken utbildade undersköterskor, flera av dem med lång yrkeserfarenhet. Verklig omsorg förutsätter även en förmåga att se och förstå andra människor. Genom en klar och tydlig dialog med dig som kund, och i förekommande fall dina anhöriga eller närstående, kan vi säkerställa att just din personliga situation blir vägledande för hur vi lägger upp och genomför din hemtjänst.
Kvalitet
Allting som görs kan alltid göras bättre. Vi har ett ständigt rullande kvalitetsarbete där vi letar efter sätt att förbättra vanor, rutiner och processer. Arbetet är inte bara en viktig del för att utveckla företaget, utan bidrar också till att stärka säkerheten för såväl kunder som personal.
Kontakt
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.