AB Vårdstyrkans Hemtjänst - Sollentuna
Gillbostråket 4-6, Sollentuna
Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstvalOm oss
Vårdstyrkans Hemtjänst erbjuder hemtjänst som beviljats från kommunen genom en biståndshandläggare och hushållsnära tjänster som du själv beställer direkt av oss. Hemtjänsten kan vara allt från personlig omsorg, tvätt, handling och hjälp med ledsagning.
Det viktigaste för oss är att du ska kunna leva och vara på det sätt som du brukar i största möjliga utsträckning. Vi anpassar våra insatser efter dina personliga behov och önskemål.
Som kund i vår hemtjänst kan vi hjälpa dig med goda matlådor som levereras direkt hem till dig från en leverantör vi har bra samarbete med. Lådorna levereras till oss och sedan kommer personalen hem med den till dig.
Tjänster
Vårdstyrkan erbjuder dig hemtjänst utifrån beslut från kommunen. Vi har till stor del utbildade undersköterskor som kommer hem till dig och hjälper till med personlig omsorg, städ, tvätt och inköp eller annan hjälp du behöver ha för att kunna leva ett bra liv hemma.
Tilläggstjänster
Du kan köpa hushållsnära tjänster ifrån oss på Vårdstyrkan (RUT-tjänster). Det kan t.ex. vara städning, inköp eller ledsagning. Vi kan erbjuda tilläggstjänster om du redan har biståndsbeslut från Sollentuna kommun.
Tilläggstjänster
Du kan köpa hushållsnära tjänster ifrån oss på Vårdstyrkan (RUT-tjänster). Det kan t.ex. vara städning, inköp eller ledsagning. Vi kan erbjuda tilläggstjänster om du redan har biståndsbeslut från Sollentuna kommun.
Arbetssätt
Fast omsorgskontakt
Alla Vårdstyrkans kunder har en namngiven fast omsorgskontakt som är tillsvidareanställd undersköterska. Dialogen kring den fasta omsorgskontaktens syfte hålls hela tiden levande då vi anser att detta är förutsättningen för att kunna möta de krav och förväntningar som ställs på en fast omsorgskontakt.
Vi eftersträvar att alltid hålla en hög kontinuitet i våra uppdrag till kunder.
Det är den fasta omsorgskontakten som ansvarar för att vården och omsorgen utförs enligt genomförandeplanen och som ska representera kunden och hjälpa till att framföra synpunkter och åsikter. Detta första möte är av största vikt då vi vill ha en öppen och förtroendefull relation mellan oss som vårdgivare och kund.
Personal
Vårdstyrkans hemtjänst har till stor det utbildade undersköterskor och vissa har utbildning inom palliativ vård, demens och kost / nutrition.
Vi samarbetar med kommunen och vårdcentralerna i kommunen. Det dagliga arbetet leds av en enhetschef och samordnare som planerar ut arbetet och oftast är den personen som du som kund kommer i kontakt med. Verksamheten drivs övergripande av en verksamhetschef.
Språk
All personal talar, förstår och dokumenterar på god svenska. Vi har personal som har andra språk som modersmål och det kan vara till hjälp om kunden inte förstår svenska.
Mat
Vi kan leverera goda matlådor från en restaurang som vi har gott samarbete med. Mat och måltiderna är viktiga för oss och vi lägger stor vikt på att kunna leverera god och näringsriktig mat.
Kvalitet
Vårdstyrkan strävar ständigt efter att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Därför genomförs en enkätundersökning bland våra kunder vartannat år. Dina svar är viktiga i vårt kvalitetsarbete och dina svar kommer behandlas konfidentiellt. Självklart får du en återkoppling efter analyserat resultat av enkäten.
Vår verksamhetsidé bygger på att alla vårdtagare, kunder och deltagare skall erbjudas ett tryggt och värdigt omhändertagande och varm omsorg i omvårdnadens alla olika led.
Kontakt
Om du är intresserad av vår hemtjänst behöver du ett biståndsbeslut för att vi ska kunna hjälpa dig. Kontakta oss gärna så guidar vi dig rätt.
Är du intresserad av våra tilläggstjänster behöver du inte ta någon kontakt med kommunens biståndshandläggare alls, det räcker med att du kontaktar oss.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.