Om oss
AdeoCare Bromma erbjuder en individanpassad hemtjänst med flexibel service av absolut högsta kvalitet.
Vår personal är specialutbildad inom demens- och andra kognitiva sjukdomar. Vi hjälper självklart även dig som enbart behöver vanlig hemtjänst.
Vår grundare, Hilde Knapasjö, är en av de första diplomerade Silviasystrarna och har över 30 års erfarenhet av att leda personalgrupper inom vård- och omsorg.
Vi värdesätter social gemenskap och har regelbundet träffar på våra lokalkontor. Då träffas våra kunder och medarbetare för att fika och umgås tillsammans.
Genom oss på AdeoCare kan du också köpa tilläggstjänster där du själv väljer vad du vill ha hjälp med. Det kan exempelvis röra sig om extra städhjälp, sällskap eller andra insatser som inte ingår i ditt beslut om hemtjänst från biståndshandläggaren.
Tjänster
Hemtjänst
Adeocare erbjuder dig alla de hemtjänstinsatser du beviljats i ditt beslut från kommunen. Exempel på tjänster är städning, tvättning, matlagning, stöd vid måltider, inköp av dagligvaror, omvårdnad kväll/natt och utryckning på trygghetslarm. Hemtjänsten planeras och utförs utifrån dina önskemål och behov, så långt det är möjligt.
Vi har specialkunskaper i att möta människor med demens och andra kognitiva sjukdomar. Vi har ett väl fungerande samarbete med hemsjukvården och biståndshandläggare. Vid behov samarbetar vi även med sjukgymnast och arbetsterapeut.
Tilläggstjänster
Genom AdeoCare kan du också köpa tilläggstjänster där du själv väljer vad du vill ha hjälp med. Det kan exempelvis röra sig om extra städhjälp, sällskap eller andra insatser som inte ingår i ditt beslut om hemtjänst från biståndshandläggaren. Vi kan också erbjuda privat vård i hemmet.
Rådgivning
AdeoCare erbjuder stöd och rådgivning vid ansökan om insatser enligt SoL eller LSS. Du kan till exempel få stöd och råd inför kontakt med biståndshandläggare på kommunen.
Arbetssätt
Bemötande i centrum
AdeoCare verkar efter en filosofi som bygger på små, lokala arbetsgrupper där vi anpassar vårt stöd efter dina unika behov och situation. En betydande del i Silviasystermetodiken, som vi använder oss av, handlar om att erbjuda individanpassat stöd där det behövs men också att stärka individen och arbeta för ett bibehållande av de förmågor som finns kvar.
På AdeoCare har vi bred kunskap när det kommer till att ta hand om personer med minnesproblematik. Vi arbetar fokuserat med bemötande och med att bygga upp förtroende för våra kunder.
Fast omsorgskontakt
När du blir kund hos oss utser vi tillsammans med dig din fasta omsorgskontakt. Det är viktigt för oss att du känner dig bekväm med din fasta omsorgskontakt och vi försöker alltid att matcha denne efter dina önskemål. Tillsammans upprättar ni en genomförandeplan och bestämmer hur din hemtjänst ska utföras. Din fasta omsorgskontakt är den som håller kontakt med distriktssköterska och hjälper till att ordna med hjälpmedel vid behov. Alla kunder har också en vice fast omsorgskontakt som finns där när den ordinarie har semester eller är sjuk.
Anhöriga
Kontakten med anhöriga är en viktig del för oss. Anhöriga är alltid välkomna att ta kontakt med oss och vi ser gärna att anhöriga är med när vi tillsammans utformar omsorgen.
För oss på AdeoCare är det viktigt att du känner dig trygg med vem som besöker dig i hemmet. Vi arbetar i små arbetsgrupper och har personal med god lokalkännedom. Ambitionen är att det alltid ska vara samma personer som kommer och hjälper just dig. På så sätt skapas en närmare relation mellan dig och den personal som du har kontakt med.
Genom vårt effektiva insats- och planeringssystem följer vi upp kontinuiteten både dagligen och veckovis för att hela tiden se till att våra kunder träffar så få personer som möjligt.
Vi skriver en genomförandeplan tillsammans med dig för att du ska kunna få din hemtjänst utförd på dina villkor och efter dina behov.
Personal
Personalen på AdeoCare är främst undersköterskor och har lång erfarenhet från omsorgsarbete. Självklart kan alla svenska i tal och skrift. Personalen rekryteras lokalt för bästa områdeskännedom och god förståelse av varje kunds unika behov.
Hos oss arbetar vårdbiträden och undersköterskor. Gruppen leds av en enhetschef och två biträdande enhetschefer som jobbar nära personalen för att skapa en fin gemenskap. På vårt huvudkontor arbetar VD, Ekonomichef, HR-Chef, Kvalitetschef, Redovisningsekonom & HR-assistent.
Ja, personalen omfattas av ett kollektivavtal.
Mat
Måltider ska vara höjdpunkter på dagen och vi på AdeoCare lägger stor vikt vid detta. Vi erbjuder leverans av matlådor hem till dig eller lagar mat i ditt hem om du så önskar. Vi vet att det har stor betydelse hur maten serveras och månar om att lägga upp den fint och piffa upp måltiden med grönsaker.
Personalen har goda kunskaper inom näringslära och livsmedelshantering och strävar efter att göra matstunden så trevlig som möjligt. Sällskap är ofta en viktig del och vår personal kan tillsammans med kunden gå till vårt lokalkontor och äta eller fika tillsammans där.
Kvalitet
Vi satsar stort på att kunna säkerställa att vår service och omvårdnad håller den högsta kvaliteten. Till vår hjälp har vi vårt egna modern kvalitets- och ledningssystem som underlättar för kommunikation, planering och utförande. Satsningen har gjort att vi placerar oss i topp på Socialstyrelsens kommun- och enhetsundersökning över de bästa hemtjänst enheterna.
Vi arbetar aktivt med våra värdegrunder; respekt, stolthet, personcentrerat och samverkan.
Vi har en kvalitetschef som aktivt arbetar tillsammans med ledning för att förbättra och utveckla kvaliteten för kunderna inom de flesta områdena, bland annat mat/nutrition, kontinuitet och social samvaro/aktivitet.
Kontakt
Ring eller skicka e-post om du är intresserad av att bli kund hos Adeocare. Välkommen!
Söker du jobb?
Kolla in karriärsajten Go Care. Här kan du läsa mer om AdeoCare som arbetsgivare och vad vi kan erbjuda dig.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.