Aman Care AB

Stockholm

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning

Om oss

Trygg omsorg
När du väljer Aman Care får du en trygg omsorg. Vi utgår alltid från dina behov och önskemål. Målet är att du ska må bra, känna trygghet och vara delaktig. Det är du som bestämmer vilken sorts hjälp du behöver och vilka tider som passar. Vi är måna om att erbjuda dig en bra omsorg som fungerar bra i längden. Vårt mål är att du ska kunna bo kvar längre i din hemmiljö genom att erbjuda omsorg i hemmet, där tjänsterna utförs med hög kvalitet.

Erfarenhet av olika kulturer
Vår personal har erfarenhet av olika kulturer och språk. Vi vet att fler kunder känner en trygghet i att våra medarbetare kan tala deras språk, känner till deras kultur och kan laga mat från deras hemland.  

Lång erfarenhet
Vi på Aman Care har lång erfarenhet av att erbjuda hemtjänst då vi har varit verksamma sedan 2005. Förutom hemtjänst erbjuder vi ledsagning, avlösning och personlig assistans. 

Organisation

Aman Care AB

Verksamhetens storlek (antal kunder)

Cirka 40-60 kunder i Stockholms stad

Inriktning

Mångkultur

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför de hemtjänstinsatser du beviljats i ditt beslut om hemtjänst du fått från Stockholms stad. Du kan få hjälp med på och avklädning, hygien, måltider och förflyttningar. Dessutom kan det ingå städning, tvätt, inhandling, utevistelser mm.

Ledsagning
Vi följer med dig ut på till exempel promenader eller fritidsaktiviteter. Ledsagning utför vi i Stockholms samtliga stadsdelar för kunder med ett biståndsbeslut.

Avlösning
Om du som anhörig vårdar en närstående i hemmet kan vi erbjuda avlösning. Avlösning utför vi i Stockholms samtliga stadsdelar för kunder med ett biståndsbeslut.

Typ av insats

Avlösning, Omvårdnad, Service, Ledsagning

Arbetssätt

Anhöriga
Det är ett stort förtroende att få tillträde till ditt hem och det är viktigt för oss att du känner dig trygg. Nära samarbete med och stöd till anhöriga är en viktig del i ett framgångsrikt vårdarbete. Att behandla kunden och deras närstående med respekt är vårt recept för en framgångsrik och positiv relation mellan er och oss.

Kontinuitet

Vi försöker hitta medarbetare som våra kunder trivs bra ihop med, på så sätt lär personalen känna dig och hur du vill ha din hemtjänst utförd. Det skapar trygghet hos dig som kund att endast träffa ett fåtal personer som känner dig och det skapar en bra arbetsmiljö för vår personal.

Kontaktperson

Som kund hos oss får du en egen kontaktperson. Någon du alltid kan vända dig till när det dyker upp frågor eller problem. Din kontaktperson är ofta den person som besöker dig oftast.

Genomförandeplan

För att du ska känna dig delaktig i din hemtjänst skriver vi tillsammans med dig en genomförandeplan som beskriver dina önskemål om hur du vill att din hemtjänst genomförs. Genomförandeplanen ses över regelbundet.

Personal

Våra medarbetare är pålitliga, noggranna och får utbildning kontinuerligt för att du ska få bästa tänkbara service. Vi är cirka 20 medarbetare som är utbildade undersköterskor eller vårdbiträden. Många har jobbat hos oss länge. Vår verksamhetsansvariga är utbildad socionom.

Erfarenhet av olika kulturer
Vi har en bred språkkompetens och stor erfarenhet av att arbeta med människor från olika kulturer. Det har gjort att vi idag talar inte mindre än 23 olika språk inom företaget. Om du vill veta om vi talar ditt språk är du välkommen att kontakta oss.

Kompetensutveckling

Vår medarbetare får bland annat kompetensutvecklande utbildning inom områden som psykisk ohälsa hos äldre, fallrisk, livsmedelsrutiner och hygien.

Språk

Svenska, Arabiska, Somaliska

Kollektivavtal

Kollektivavtal är tecknad via Vårdföretagarna

Mat

Om du i ditt biståndsbeslut från Stockholms stad beviljats matlagning kan vi laga mat hemma hos dig. Vi utgår från dina önskemål om vad du vill att vi lagar. Vi försöker se till att maten vi serverar är näringsrik. Vill du hellre att vi levererar en matlåda från ett närliggande matställe går det också bra. 

Kvalitet

Vi har lång erfarenhet av hemtjänst och vet vad som förväntas i form av kvalitet och säkerhet. Vi använder bland annat ett ledningssystem som är godkänt av Stockholms stad.

Säkerhet
Det är ett stort förtroende att få tillträde till ditt hem och det är viktigt för oss att du känner dig trygg. Därför värderar vi säkerhetsfrågor mycket högt och söker stöd hos SSF när det gäller säkerhetsrutiner. Vi har en säker hantering av nycklar för att du ska känna dig trygg.

Förslag och klagomål
Om du är missnöjd med någon del av vår service eller personal vill vi veta så snart som möjligt. Alla klagomål eller förslag som inkommer kommer att behandlas omedelbart.

Riskanalys
För varje ny kund utför vi en riskanalys i hemmet. Vi tittar då bland annat på fallrisker som mattor och sladdar kan utgöra. Men även på arbetsmiljön för vår personal. 

Kontakt

Organisation

Aman Care AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

08 – 36 90 50

Kontaktperson

Kristina Pettersson

Gatuadress

Degerbygränd 33

Postnummer

163 72

Postort

Spånga

Vill du bli kund hos oss?

Om du vill bli kund hos oss behöver du ett biståndsbeslut som du ansöker om hos en biståndshandläggare på Stockholms stad. Du är även välkommen att kontakta oss om du har frågor.

Kontakta/Ställ en fråga till verksamheten

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

= Obligatoriskt fält

Villkor för användning av kontaktformulär

Ring

08 – 36 90 50

Translate

Tyck till