Anja & Dennis Hemservice
Kilsgatan 21, Farsta
Om oss
Välkommen till Anja & Dennis Hemsevice i Farsta!
Är du eller en anhörig till dig i behov av hemtjänst och bor i Farsta stadsdel? Då är Anja & Dennis Hemservice det bästa alternativet för dig. Vårt kontor ligger på Kilsgatan 21 i Farsta och personalen befinner sig i området dygnet runt då vi endast tillhandahåller kunder som bor i Farsta stadsdel. Vi skapar i och med närheten en större möjlighet att ge dig det du efterfrågar och har behov av. Vi är endast ett samtal bort och alltid nära dig!
Höjdpunkter med Anja & Dennis Hemservice
- Lokal förankring i Farsta - alltid nära dig.
- Vi är alla olika med olika behov, därför erbjuder vi hemtjänst efter dina önskemål.
- Du bestämmer själv när och hur du vill ha din hemtjänst utformad.
- Vi gör alltid vårt bästa för att din livssituation ska bli bättre och enklare.
Tjänster
Hemtjänst i Farsta
Anja & Dennis Hemservice erbjuder omvårdnads- och serviceinsatser till dig som önskar högsta kvalitet och bor i Farsta stadsel i Stockholm. Vi tror att det är en fördel att personalen har nära till kunden och att det är en trygghet att vi som hemtjänst befinner oss i området dygnet runt. I Farstaområdet kommer många av våra kunder ner till kontoret för en fika eller bara en kort pratstund.
Aktiviteter och guldkant i vardagen
Vi hjälper dig också gärna med olika aktiviteter om du så önskar eftersom det alltid är du och din livssituation som står i centrum för oss. En av våra många målsättningar är att du ska känna att din hemtjänst höjer din livskvalitet och sätter guldkant på din tillvaro. Vi kommer också gärna ut på hembesök och berättar mer om vårt företag och hur vi jobbar. Vi är endast ett samtal bort.
Tilläggstjänster med RUT-avdrag
Vi erbjuder också hushållsnära tjänster efter dina önskemål. Det kan till exempel vara grovstädning, flyttstädning, promenader, barnpassning, gräsklippning, snöskottning, rastning av hunden, café- eller biobesök. Dessa tjänster behöver du inte få beviljat från biståndshandläggaren, det är du själv som bestämmer hur ofta och hur många av dessa tjänster du önskar. Har du andra önskemål än ovan? Hör av dig så diskuterar vi dem gärna!
Arbetssätt
Vi på Anja & Dennis Hemservice vill ha en öppen relation och skapa en bra och meningsfull vardag för dig. Vi samarbetar gärna med dina anhöriga och ser dem som en viktig resurs.
Din kontaktperson
Hos oss får du alltid en kontaktperson som du kan utveckla ett gott samarbete med. Det är främst din kontaktperson som kommer på besök och det är du som kund som bestämmer när och hur insatserna ska utföras.
Samverkan med andra aktörer
Vi skapar också en helhet som innebär samarbete med andra aktörer som till exempel vårdcentraler, sjukgymnaster, frivilligorganisationer, biståndsenheter, anhörigkonsulenter och arbetsterapeuter.
Vi arbetar efter förhållningssätten:
- Hög kvalitet
- Hög kompetens
- Delaktighet
- Lyhördhet
- Inflytande
- Respekt
- Kundfokus
- Upprätthålla tidigare levnadsätt
- Utveckla dina förmågor
Personal
Anja & Dennis Hemservice har en hög kompetens och lång erfarenhet av hemtjänst. Vår filosofi är att ett gott bemötande och kunskap är en förutsättning för god omsorg. Vi är lyhörda för dina åsikter och önskemål och våra medarbetare utbildas kontinuerligt.
Utbildning och kompetensutveckling
Våra medarbetare har utbildning i demens, kost, läkemedelshantering, anhörigvård, vård i livets slutskede, missbruk, funktionsnedsättning och socialt arbete för äldre och funktionshindrade.
Nära ledarskap
Verksamhetschefen och enhetschefen handleder medarbetarna och deltar i det dagliga arbetet. Vi är också en hemtjänst där både enhetschef och verksamhetschef besöker dig och följer upp alla insatser.
Mat
Tillsammans med din kontaktperson planerar du dina måltider. Vi lagar näringsrik mat från grunden efter dina önskemål. Vi ser gärna att du är så delaktig du vill utifrån dina förutsättningar när vi gör i ordning dina måltider. Du har också möjlighet att få hem matlådor från Restaurang Nytorpet.
Kvalitet
Kontakt
För att vi ska bli din hemtjänstleverantör behöver du kontakta en biståndshandläggare på Stockholms stad, 08-80 65 65 eller aldredirekt.service@stockholm.se och få ett biståndsbeslut. Efter att du har tagit ett möte med en handläggare där ni går igenom vilka behov som du har kan du sedan välja hos som din hemtjänst. Det är samma pris oavsett vilken hemtjänst du väljer. Om du behöver hjälp med processen kring hur du anlitar oss som hemtjänst kan du ringa till numret 08-604 82 55.
Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.