Hem
  • Translate
  • Lyssna
  • Sök
  • Favoriter
  • Sök
  • Bra att veta
    • Bra att veta
    • Tjänster hemma
      • Tjänster du köper själv
        • Så funkar RUT
        • Alternativ och komplement till hemtjänst
      • Hemtjänst
        • Vad kan du få hjälp med?
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Hemtjänst efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja hemtjänst
        • Vad kostar hemtjänst?
        • Kontinuitet - samma personer, tid och sätt
        • Tilläggstjänster
        • Hemtjänst i praktiken
        • Hemtjänst på annan ort
      • Fixarservice
      • Hemsjukvård
      • Tandvård i hemmet
        • Munhälsobedömning och nödvändig tandvård
        • Tandvårdstödsintyg
        • Mobil tandvård
    • Boende
      • Bo kvar
        • Hjälp med underhåll
        • Service och omvårdnad
        • Så gör du boendet mer funktionellt och säkert
        • Socialt liv och aktiviteter
      • Bostäder för seniorer
        • Seniorboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett seniorboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
        • Trygghetsboende
          • Service och omvårdnad
          • Tillgänglighet och trygghet
          • Socialt liv och aktiviteter
          • Så hittar du ett trygghetsboende
          • Vad kostar det?
          • Åldersgränser
      • Äldreboende
        • Hit vänder du dig
        • Ansökningsprocessen steg för steg
        • Äldreboende efter sjukhusvistelse
        • Biståndshandläggarens roll
        • Att välja äldreboende
        • Hur snabbt får du din plats?
        • Korttidsboende
        • Söka äldreboende i annan kommun?
        • Vad kostar äldreboende?
        • Parboende
        • Tilläggstjänster
        • Äldreboende i praktiken
      • Jämför boendeformer
      • Bidrag och stöd
    • Gemenskap
      • Mötesplatser och träffpunkter
      • Organisationer och föreningar
      • Sällskap
      • Volontärorganisationer
      • Dagverksamhet
        • Vad kostar dagverksamhet?
    • Smarta produkter och hjälpmedel
      • Förskrivning av hjälpmedel
        • Hit vänder du dig
        • Hur går det till?
        • Vad kostar det?
        • Fritt val av hjälpmedel
        • Hjälpmedel på annan ort
      • Hjälpmedel på äldreboende
      • Brandsäkra köptips
      • Halksäkra köptips
    • Kommunal äldreomsorg
      • Vad kan du få hjälp med?
      • Hit vänder du dig
      • Ansökningsprocessen steg för steg
      • Biståndshandläggarens roll
      • Organisationsformer inom äldreomsorg
      • Ansvar/samverkan kommun och region
      • Valfrihet inom äldreomsorg
      • Bedöma kvalitet
      • Hjälp att föra din talan
      • Överklagan och klagomål
      • Vad kostar äldreomsorg?
      • Omsorg när du reser bort
        • Hemtjänst på annan ort
        • Transport till annan ort
    • Stöd och omsorg vid demenssjukdom
      • Stöd för dig som anhörig
      • Bo hemma med demenssjukdom
        • Dagverksamhet vid demenssjukdom
        • Hemtjänst vid demenssjukdom
          • Anhörigas roll vid hemtjänst
      • Flytta till demensboende
        • Växelvård vid demenssjukdom
        • Permanentboende vid demenssjukdom
        • Boendemiljö
        • Personalen på boendet
        • Anhörigas roll vid flytt
      • Personalens kompetens
    • Närstående/anhörig
      • Stöd för dig som närstående/anhörig
  • Inspiration
  • Tips och guider
  • Seniorval
    • Seniorval
    • Om oss
      • Seniorvals söktjänst
      • Redaktionellt material
      • Kontakt
    • Samarbeta med oss
    • Vänner
    • Ge en gåva
    • Press
    • Jobb
    • Villkor
      • Villkor för användning av kontaktformulär
    • Personuppgifter
    • Cookies
    • Sitemap
  • Hem
  • Hemtjänst
  • Klippans Omsorg & Service AB
    Klippans Omsorg & Service AB
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Klippans Omsorg & Service AB

Stockholm

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Besök hemsida

Kontakta verksamheten inför ditt hemtjänstval
  • Om oss
  • Tjänster
  • Arbetssätt
  • Personal
  • Mat
  • Kvalitet
  • Kontakt

Om oss

Vi på Klippans Omsorg & Service arbetar efter grundvärderingarna respekt och förtroende. Detta innebär att du som kund alltid blir bemött med respekt av professionell personal som ger god vård och service. Vi respekterar och förstår dina individuella önskemål, kultur, religion och integritet. Det är självklart att vi på Klippans utförs vårt arbete på ett förtroendefullt sätt i ditt hem. Förtroende skapar vi genom att visa öppenhet, välvilja, tillit och respekt för dig som kund.

Detta kan du förvänta dig av oss:
- Personal med lång erfarenhet
- Kompetens att ta hand om personer med stort omvårdnadsbehov och demenssjukdomar
- Goda måltider
- Hög tillgänglighet
- Fredagsträffar sista fredagen i månaden


Organisation

Klippans Omsorg & Service AB

Tjänster

Hemtjänst
Vi utför de hemtjänstinsatser som du beviljats i ditt biståndsbeslut från stadsdelen. Det kan till exempel vara hjälp med städning, tvätt, handling och personlig omsorg.

Fredagsträffar
Vi har fredagsträff sista fredag i månaden i vår lokal. Alla våra kunder är välkommna in för att ta en kopp kaffe och umgås med andra kunder. Vi har även olika aktiviteter som till exempel bingo, högläsning och pyssel inför högtider.

Typ av insats

Omvårdnad, Service

Arbetssätt

Egna önskemål
Dina önskemål och behov vägleder oss i arbetet hos dig och bygger på respekt för din integritet.

Tillgänglighet är viktigt för oss
Verksamheten är bemannad via telefon mellan 7-22 alla dagar. Du kan även maila till oss och vi är noga med att återkoppla till dig.


Kontinuitet

Du får en egen kontaktperson som du kan vända dig till. Detta för att du ska känna trygghet och att du vet vem som kommer hem till dig. För dig som har insatser flera gånger om dagen ser vi till att det är så få som möjligt som kommer hem och att du känner dem sedan tidigare. Om vi blir sena till dig meddelar vi dig.

Genomförandeplan

Vi upprättar tillsammans med dig en genomförandeplan som kan ge dig möjlighet att uttrycka hur du vill att din hemtjänst ska utföras utifrån dina önskemål.

Personal

Personal med lång erfarenhet
All personal har undersköterskautbildning eller mångårig erfarenhet av arbete i hemtjänsten. Vi har kompetens att ta hand om personer med stora omvårdnadsbehov och demenssjukdomar. Vi ser även till att ta hand om dig som anhörig när du behöver stöd.

God arbetsmiljö
Genom att ha en god arbetsmiljö och se betydelsen av medarbetarnas kunskaper och insatser i stort och smått skapar vi ansvarstagande och engagerade medarbetare. Vi satsar även på diskussion och reflektion kring olika situationer i arbetet.

Språk
Vi erbjuder dig en hemtjänst på dina villkor och på det språk du önskar. För närvarande har vi kompetens inom följande språk: Spanska, Thailändska, Ryska, Kurdiska(sorani), Wolof och Madinka.

Vår organisation
Ledningen består av verksamhetschef och gruppchef som har ett gemensamt ansvar för verksamheten. Vi har gjort en tydlig arbetsfördelning men vi kan även alla delar i verksamheten för att det inte bli sårbart vid frånvaro.

Ledningens uppdrag och ansvar i stort innebär att arbetsleda personalen, sköta om bemanningen, kontakt med kunder, närstående och uppdragsgivare. Se till att verksamheten har god kvalitet.

Kompetensutveckling

Vi kompetensutvecklar personalen genom interna och externa utbildningar.

Språk

Svenska, Engelska, Kurdiska, Ryska, Spanska, Thai, Wolof

Mat

Vi anser att måltiderna är viktiga och vi har goda kunskaper i matlagning. Tillsammans med dig planerar vi matinköp och matsedel. 

Kvalitet

Ledningen ska säkerställa att all personal har kunskap om företagets kvalitetsarbete och rutiner. All personal har ett personligt ansvar för att de arbetar för att säkerställa att våra tjänster levereras med god kvalitet för kunden. Ledningen är ansvarig för att gruppen arbetar aktivt med kvalitet i det dagliga arbetet och att all personal arbetar i enlighet med företagets rutiner. Verksamhetschefen sammanställer analyser och vidtar åtgärder som krävs för att säkra verksamhetens kvalitet. Uppföljning görs självklart på inkomna avvikelser och klagomål.

 Vi säkrar god kvalitet genom
- kontaktmannaskap
- aktuella genomförandeplaner där kunden ges inflytande och delaktighet
- att följa upp beställda och genomförda/ej genomförda insatser
- fortlöpande grundvärderings arbete
- att hantera synpunkter och klagomål enligt företagets rutiner
- att samverka med olika aktörer runt kunderna.

Kontakt

Organisation

Klippans Omsorg & Service AB

Hemsida

Besök hemsida

Telefonnummer

073-363 18 81

E-post

suri@klippansomsorg.se

Kontaktperson

Surirat Phaenthaisong

Gatuadress

Pepparvägen 32

Postort

Farsta

Vill du bli kund hos oss?

Då tar du tar kontakt med Stockholm stads biståndshandläggare och ansöker om hemtjänst, 08-80 65 65. Det är en handläggare som utreder och beslutar om hur mycket och vilken hjälp du har rätt till. När du beviljats hemtjänst kan du sedan välja Klippans Omsorg & Service som din hemtjänstutförare.

Klippans Omsorg & Service AB

    Kontakta oss

Bilder och video

Har du frågor?

För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.

073-363 18 81

Skicka ett meddelande

Du måste fylla i ett namn.

Du måste fylla i en e-post eller ett telefonnummer.

Vi rekommenderar dig att inte dela känsliga personuppgifter via fritextfältet (här kan du läsa vad känsliga personuppgifter är).

Villkor för användning av kontaktformulär

Guide till att välja hemtjänst

Så kan du gå tillväga när du ska välja hemtjänstleverantör.

  • Om oss
  • Press
  • Jobb
  • Samarbeta med oss
  • Vänner
  • Ge en gåva
  • Villkor
  • Personuppgifter
  • Cookies
  • Följ oss på Facebook
  • Följ oss på LinkedIn
  • Sitemap
  • © Seniorval.se

Dela

  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela via e-post

Translate