Klippans Omsorg & Service AB
Stockholm
Typ av insats
Omvårdnad, Service
Om oss
Vi på Klippans Omsorg & Service arbetar efter grundvärderingarna respekt och förtroende. Detta innebär att du som kund alltid blir bemött med respekt av professionell personal som ger god vård och service. Vi respekterar och förstår dina individuella önskemål, kultur, religion och integritet. Det är självklart att vi på Klippans utförs vårt arbete på ett förtroendefullt sätt i ditt hem. Förtroende skapar vi genom att visa öppenhet, välvilja, tillit och respekt för dig som kund.
Detta kan du förvänta dig av oss:
- Personal med lång erfarenhet
- Kompetens att ta hand om personer med stort omvårdnadsbehov och demenssjukdomar
- Goda måltider
- Hög tillgänglighet
- Fredagsträffar sista fredagen i månaden
Organisation
Tjänster
Hemtjänst
Vi utför de hemtjänstinsatser som du beviljats i ditt biståndsbeslut från stadsdelen. Det kan till exempel vara hjälp med städning, tvätt, handling och personlig omsorg.
Fredagsträffar
Vi har fredagsträff sista fredag i månaden i vår lokal. Alla våra kunder är välkommna in för att ta en kopp kaffe och umgås med andra kunder. Vi har även olika aktiviteter som till exempel bingo, högläsning och pyssel inför högtider.
Typ av insats
Omvårdnad, Service
Arbetssätt
Egna önskemål
Dina önskemål och behov vägleder oss i arbetet hos dig och bygger på respekt för din integritet.
Tillgänglighet är viktigt för oss
Verksamheten är bemannad via telefon mellan 7-22 alla dagar. Du kan även maila till oss och vi är noga med att återkoppla till dig.
Kontinuitet
Du får en egen kontaktperson som du kan vända dig till. Detta för att du ska känna trygghet och att du vet vem som kommer hem till dig. För dig som har insatser flera gånger om dagen ser vi till att det är så få som möjligt som kommer hem och att du känner dem sedan tidigare. Om vi blir sena till dig meddelar vi dig.
Genomförandeplan
Vi upprättar tillsammans med dig en genomförandeplan som kan ge dig möjlighet att uttrycka hur du vill att din hemtjänst ska utföras utifrån dina önskemål.
Personal
Personal med lång erfarenhet
All personal har undersköterskautbildning eller mångårig erfarenhet av arbete i hemtjänsten. Vi har kompetens att ta hand om personer med stora omvårdnadsbehov och demenssjukdomar. Vi ser även till att ta hand om dig som anhörig när du behöver stöd.
God arbetsmiljö
Genom att ha en god arbetsmiljö och se betydelsen av medarbetarnas kunskaper och insatser i stort och smått skapar vi ansvarstagande och engagerade medarbetare. Vi satsar även på diskussion och reflektion kring olika situationer i arbetet.
Språk
Vi erbjuder dig en hemtjänst på dina villkor och på det språk du önskar. För närvarande har vi kompetens inom följande språk: Spanska, Thailändska, Ryska, Kurdiska(sorani), Wolof och Madinka.
Vår organisation
Ledningen består av verksamhetschef och gruppchef som har ett gemensamt ansvar för verksamheten. Vi har gjort en tydlig arbetsfördelning men vi kan även alla delar i verksamheten för att det inte bli sårbart vid frånvaro.
Ledningens uppdrag och ansvar i stort innebär att arbetsleda personalen, sköta om bemanningen, kontakt med kunder, närstående och uppdragsgivare. Se till att verksamheten har god kvalitet.
Kompetensutveckling
Vi kompetensutvecklar personalen genom interna och externa utbildningar.
Språk
Svenska, Engelska, Kurdiska, Ryska, Spanska, Thai, Wolof
Mat
Vi anser att måltiderna är viktiga och vi har goda kunskaper i matlagning. Tillsammans med dig planerar vi matinköp och matsedel.
Kvalitet
Ledningen ska säkerställa att all personal har kunskap om företagets kvalitetsarbete och rutiner. All personal har ett personligt ansvar för att de arbetar för att säkerställa att våra tjänster levereras med god kvalitet för kunden. Ledningen är ansvarig för att gruppen arbetar aktivt med kvalitet i det dagliga arbetet och att all personal arbetar i enlighet med företagets rutiner. Verksamhetschefen sammanställer analyser och vidtar åtgärder som krävs för att säkra verksamhetens kvalitet. Uppföljning görs självklart på inkomna avvikelser och klagomål.
Vi säkrar god kvalitet genom
- kontaktmannaskap
- aktuella genomförandeplaner där kunden ges inflytande och delaktighet
- att följa upp beställda och genomförda/ej genomförda insatser
- fortlöpande grundvärderings arbete
- att hantera synpunkter och klagomål enligt företagets rutiner
- att samverka med olika aktörer runt kunderna.
Kontakt
Organisation
Hemsida
Telefonnummer
073-363 18 81
E-post
Kontaktperson
Surirat Phaenthaisong
Gatuadress
Pepparvägen 32
Postort
Farsta
Vill du bli kund hos oss?
Då tar du tar kontakt med Stockholm stads biståndshandläggare och ansöker om hemtjänst, 08-80 65 65. Det är en handläggare som utreder och beslutar om hur mycket och vilken hjälp du har rätt till. När du beviljats hemtjänst kan du sedan välja Klippans Omsorg & Service som din hemtjänstutförare.
Bilder och video


Har du frågor?
För att göra ett bra val av hemtjänst behöver du prata med verksamheten. Kontakta dem via formuläret nedan eller slå dem en signal direkt.